Top Gear - opis odcinków XIII serii
Odcinek 1 (21.06.2009)Imponujący skrót tego, co zobaczymy w 13 serii.
Jak wyglądałoby Top Gear, gdyby program kręcono dokładnie 60 lat temu? Wyścig z Londynu do Edynburga. James zasiada za kierownicą pięknego Jaguara XK 120, Richard prowadzi produkowany od 1948 roku motocykl Vincent Black Shadow, a Jeremy... przebiera łopatą w kotłowni ręcznie zbudowanej według oryginalnych planów repliki (w 19 lat!) lokomotywy parowej Tornado.
W newsach między innymi: Skoda Fabia Scout, nowy najmniejszy samochód świata powstały z dziecięcego wózka na zakupy, telefon komórkowy Land Rovera.
Clarkson wyciska ostatnie poty z najnowszego Lotusa Evory na asfalcie i... na łące.
W studiu pojawia się czarne Ferrari FXX i ląduje w rękach Stiga, aby ustanowić najlepszy czas przejazdu programowego toru.
Na kanapie gościa zasiada Stig i... zdejmuje kask!
Odcinek 2 (28.06.2009)
Czy za 2,5 tysiąca funtów można znaleźć auto ze sportowym zacięciem dla świeżo upieczonego, 17-letniego kierowcy i coś jeszcze z niego wycisnąć? May: Volkswagen Golf, Hammond: Hyundai S-Coupe, Clarkson: kombi Volvo 940.
W newsach między innymi: co zrobić ze starym samochodem, Ariel Atom V8, Vauxhall VXR8 Bathurst S.
Hammond testuje w Abu Dhabi i okolicach najnowsze Lamborghini Murcielago LP670-4 SV, a dla towarzystwa na czerwonych światłach pojawia się Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition. Lambo ląduje potem w rękach Stiga.
Gościem programu jest Stephen Fry, angielski aktor, pisarz, komik, prezenter telewizyjny i reżyser.
Spotkanie na szczycie w Abu Dhabi: Bugatti Veyron kontra McLaren F1.
Odcinek 3 (05.07.2009)
Jeremy testuje najnowszego Mercedes-Benza SL 65 AMG Black Series. Coupe oczywiście ląduje potem w rękach Stiga.
W newsach między innymi: nowy Citroen C3, kobieca torebka z tapicerki starego Camaro, Laverda 3CL - dosłowne połączenie motocykla i samochodu.
Jak długo i do jakiej temperatury można wytrzymać w zamkniętym samochodzie bez klimatyzacji na pełnym słońcu?
Test niezbyt udanych tanich aut: Perodua Myvi (Clarkson), Chevrolet Aveo (May) oraz Proton Satria Neo (Hammond).
Gościem programu jest Michael McIntyre, angielski komik telewizyjny i radiowy.
James wybiera się do USA i spędza cały dzień na lotnisku w Subaru Imprezie z Kenem Blockiem za kierownicą.
Test całkiem udanych, w miarę tanich aut: Skoda Roomster TDI (Clarkson), Toyota iQ (May) raz Alfa Romeo MiTo (Hammond).
Odcinek 4 (12.07.2009)
Jeremy testuje nowego Forda Fosusa RS (we wstępie do materiału w studiu pojawia się klasyczny Capri RS, Sierra Cosworth oraz Escort Cosworth), który zostanie później oddany również w ręce Stiga.
Test Focusa zakłóca pojawienie się Hammonda w Renault Megane R26 R, co prowadzi do zaciętego pojedynku. Fracuskie auto zostaje sprawdzone również przez Stiga.
W newsach między innymi: Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni, płonące Gallardo, koncepcyjny Renault ZE na Festiwalu Prędkości w Goodwood, Pagani Zonda Cinque, chiński Geely GE udający Rolls-Royce'a.
Wyścig przez całą Wielką Brytanię: list nadany brytyjską pocztą kontra... Porsche Panamera.
Gościem programu jest Usain Bolt, pochodzący z Jamajki 3-krotny, złoty medalista olimpijki, rekordzista świata w biegu na 100 metrów (9,69 s), a także na 150 i 200 metrów.
Clarkson w zmodyfikowanym, 8-letnim, 500-konnym Mitsubishi Lancer Evolution VII kontra... wojenne machiny brytyjskiej armii.
Odcinek 5 (19.07.2009)
Czy za 1,5 tysiąca funtów znajdzie się wartościowe auto sportowe dysponujące już napędem na tylną oś? Zmagania we Francji trzema wiekowymi autami: Porsche 944 2S (Clarkson), Nissan 300ZX (Hammond) oraz Ford Capri 2.8 (May). Jako auto zastępcze Morris Marina. W finale wyścig w śniegu, a wśród przeciwników między innymi Olivier Panis, były kierowca Formuły 1.
W newsach między innymi: Autonomobile - koncept miejskiego pojazdu, który prowadziłby się sam, nowy Jaguar XJ, mandat za przekroczenie dopuszczalnej prędkości 105 km/h w Veyronie (340 km/h), koniec produkcji Hondy FR-V.
Clarkson testuje najnowszego Jaguara XF-R, który ląduje potem w rękach Stiga. Czy pokona BMW M5?
Eksperyment: pomysły Clarksona na oczyszczenie spalin.
Gościem programu jest Sienna Miller, amerykańska aktorka pochodząca z Nowego Jorku.
Odcinek 6 (26.07.2009)
Przy deszczowej aurze i w otoczeniu dinozaurów Jeremy testuje nowe BMW Z4.
Potem niemiecki roadster nie ma wcale lżej - na horyzoncie pojawia się Nissan 370Z, a oba pojazdy trafiają wkrótce na Stiga.
W newsach między innymi: kolejne, absurdalne pomysły brytyjskiego rządu, dlaczego nowe modele Porsche są takie brzydkie, w studiu pojawia się koncepcyjny Volkswagen BlueSport, nowy Range Rover z paczką zewnętrznych kamer, reakcje miłośników Morrisa Marina po materiale z poprzedniego odcinka.
Przygoda na Majorce (Regularity Time Trial Rally) z klasykami sprzed 1982 roku za 3 tysiące funtów nabytymi na aukcji: Lanchester z 1953 roku (Hammond), Austin-Healey Sprite z 1969 roku (Clarkson) oraz Citroen Ami 8 z 1977 roku (May). W roli pilota Jamesa modelka Madison Welch.
Gościem programu jest Brian Johnson, wokalista AC/DC.
Odcinek 7 (02.08.2009)
Richard testuje krzykliwego Vauxhalla VXR8 Bathurst ze wstępem w postaci nudnego Audi S4.
Richard testuje HSV Maloo R8 ze wstępem w postaci nudnej Mazdy B2000. Maloo i Bathurst lądują później w rękach Stiga.
W newsach między innymi: Ferrari Scuderia Spider 16M, Ferrari 438 Italia, nie wrzucajcie G-Wiz'ów do kanałów i rzek, wypadek Felipe Massy, samochody słabych kierowców.
Nakręcenie reklamy wysokoprężnego Scirocco - czy może być w tym coś trudnego?
Powrót Cool Wall: Ford Focus RS, Lamborghini Murcielago LP670-4 SV, BMW Z4, Nissan 370Z, Range Rover, Pagani Zonda Cinque.
Gościem programu jest Jay Leno, amerykański komik, gospodarz autorskiego talk show i zapalony miłośnik motoryzacji.
Pełna zadumy i refleksji przejażdżka Aston Martinem V12 Vantage.