Top Gear - opis odcinków XIV serii
Odcinek 1 (15.11.2009)
Pełen przygód grand touring w Rumunii z finałem na malowniczej, górskiej trasie Transfagarasan w Karpatach: Aston Martin DBS Volante (Jeremy), Ferrari California (Richard) oraz Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder (James). Gościnnie... Dacia Sandero.W newsach między innymi: McLaren MP4-12C oraz Porsche Boxster Spyder.
Dyskretne, drogie i szybkie samochody dla bankierów: BMW 760Li kontra Mercedes-Benz S 63 AMG. Obie limuzyny lądują w rękach Stiga i pokonują mokre okrążenie programowego toru.Gościem programu jest Eric Bana, australijski aktor ("Helikopter w ogniu", "Hulk", "Troja", "Monachium", "Star Trek").
Odcinek 2 (22.11.2009)
Zbudowanie własnego samochodu z napędem elektrycznym - co może być w tym trudnego? James zajmuje się układem napędowym, Richard podwoziem, a Jeremy nadwoziem i wnętrzem. Tak oto powstaje Geoff, z którego po pierwszych, nieudanych próbach rodzi się Hammerhead-i Eagle Thrust.W newsach między innymi: Mitsubishi i-MiEV w służbie policji, wrażenia z obcowania ze sportowymi autami, której z firm udało się wyprodukować najwięcej najwspanialszych samochodów.
Jeremy Clarkson testuje nowe Audi R8 V10 i Chevroleta Corvette ZR1, które lądują oczywiście także w rękach Stiga i na torze programu.Gościem programu jest Michael Sheen, walijski aktor (saga "Zmierzch": "Księżyc w nowiu", saga "Underworld", "Frost/Nixon", "Królowa").
Odcinek 3 (29.11.2009)
Powrót przyczep kempingowych: James w latającej przyczepie kontra... Richard w najnowszym Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino_Balboni.W newsach między innymi: Zenvo ST1, psy i koty, noworodek imieniem Kia, ograniczenie prędkości przy robotach drogowych w czasie, gdy nie ma tam jeszcze robotników.
Wyniki zeszłotygodniowego pytania o producenta, który wypuścił najwięcej samochodów, które można uznać za najlepsze.
Kolekcja modeli marki Lancia w rękach Clarksona i Hammonda: pozostałości Bety, Gamma, Fulvia, Aprilia, Monte Carlo, Stratos, 037, Thema 832, Delta Integrale, nowa Delta oraz HPE (Jeremy) kontra Morris Marina (Richard) w nocnym rajdzie jeden na jednego.Gościem programu jest Chris Evans, znany gospodarz brytyjskich programów radiowych i telewizyjnych, także kolekcjoner samochodów Ferrari (w maju 2008 roku nabył Ferrari 250 GT SWB California Spyder z 1961 roku za rekordową sumę ponad 7 milionów euro).
Jeremy testuje nieco awaryjny kit kar wzorowany na Lancii Stratos z silnikiem V6 Alfy Romeo produkcji Hawk Cars, który ląduje później w rękach Stiga.
Odcinek 4 (06.12.2009)
Various Airport Vehicles Motorsport Challenge Race Challenge: Richard Hammond i kierowcy serii Touring Car sprawdzają w wyścigu, który pojazd służący na lotniskach jest najszybszy: ruchome schody, pojazd ciągnący wagoniki z bagażami, ciężarówka z paliwem, autobus przegubowy, 735-konny wóz strażacki, ciężarówka z zaopatrzeniem czy ciężki holownik samolotów?W newsach między innymi: zarzuty pod kątem dyskryminacji homoseksualistów w doborze publiczności w studiu, nowe pomysły brytyjskich władz na ochronę środowiska, BMW M5 CSL, nowe Audi A8.
Jeremy testuje pozbawione najmniejszego sensu BMW X5 M (drag race z Jaguarem XKR) oraz Audi Q8 V12 TDI, po czym przesiada się do Range Rovera z pozbawionym mniejszego sensu silnikiem spalinowym. BMW i Audi lądują później na mokrym torze programu w rękach Stiga.
W studiu pojawiają się Audi TT, Lexus, Peugeot 3008 oraz imponujący Range Rover w wykonaniu Overfinch w spółce z Holland & Holland z uzupełnianym przez cały rok zapasem alkoholu.Gościem programu jest Guy Ritchie, angielski reżyser i scenarzysta firmowy ("Porachunki", "Przekręt", "Rock'n'Rolla").
Clarson w odpowiedzi na kolejne skargi widza na brak zwykłych testów zwykłych aut testuje Renaulta Twingo RS 133 Cup w Belfaście... pod względami, które z normalnym wykorzystaniem auta nie mają wiele wspólnego. Gościnnie pojawia się Abarth 500.Odcinek 5 (20.12.2009)
Jeremy testuje najnowsze, diabelsko szybkie i przerażające bez włączonej kontroli trakcji Noble N600.
Pomysły Top Gear na zwabienie do muzeum na wystawę związaną wszelkimi możliwymi sposobami z motoryzacją 30 tysięcy ludzi w ciągu tygodnia. Między innymi: rzeźba z części samochodu (James) oraz... obraz namalowany przy użyciu bolidu F1 zespołu Red Bull operowanego przez Davida Coultharda (Jeremy).W newsach pomysły na motoryzacyjne prezenty pod choinkę.
Gościem programu jest Jenson Button, mistrz świata Formuły 1 w sezonie 2009.
Odcinek 6 (27.12.2009)
Epicki odcinek specjalny w Południowej Ameryce: podróż przez całą Boliwię i Andy w Chile ku wybrzeżom Pacyfiku. Indiana Clarkson w jedynym słusznym, ratującym życie ludzi i maszyn Range Roverze pierwszej generacji, atakowany przez miliony owadów Richard Hammond w Toyocie Land Cruiser serii 40 przekształconej w kabriolet oraz niepokojąco dobrze zaznajomiony z wazeliną i prezerwatywami James May w Suzuki SJ z napędem na trzy koła.Odcinek 7 (03.01.2010)
Richard ucieka przed pojazdem obcych w najnowszym, niewiarygodnie drogim Lexusie LFA, nie mogąc niestety zapomnieć o znaczku na jego masce. LFA ląduje oczywiście w rękach Stiga.W newsach: Honda CR-Z, nowy Saab 9-5, nowe Porsche 911 Turbo, Citroen DS3, nowe Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 458 Italia i wyścig na elektrycznych pojazdach kieszonkowych.
Jeremy bezowocnie poszukuje sensu istnienia BMW X6 w Australii, Hiszpanii, Aplach, Hong Kongu i kończy na Range Roverze i Barbados.Gościem programu jest Seasick Steve, amerykański wokalista bluesowy działający od lat '60 i znany z kolekcjonowania niezwykłych, przeważnie uszkodzonych lub zbudowanych ze "złomu" gitar, na których oczywiście z powodzeniem gra.
James poznaje historię powstania znaków drogowych Wielkiej Brytanii w Vauxhallu Insignii VXR.Nagrody Top Gear 2009: kontuzja roku, najszybszy gość na torze programu, samochód roku, kierowca wózka widłowego roku, Złoty Kogut roku oraz samochód dekady.



















