Aktualności Prezentacje DNA Artykuły Forum Gra ACLeague Esport

Top Gear - opis odcinków XVII serii

Odcinek 1 (26.06.2011)

Richard prezentuje prawdziwy powód zaprzestania produkcji Hummera: gigantycznego, wojskowego Maraudera produkcji Paramount Group z RPA, którym sieje postrach na ulicach Johanesburga.

W newsach między innymi: Mini Cooper Coupe, nowy MG 6 prosto z Chin, serwis internetowy, dzięki któremu można się dowiedzieć ile egzemplarzy konkretnych modelu jeździ po drogach Wielkiej Brytanii (howmanyleft.co.uk).

W studiu pojawia się kilka generacji Golfa GTI, a Jeremy zasiada we współczesnym modelu najlepiej ucieleśniającym ideę pierwszego GTI... BMW 1 M Coupe, którego pojawienie się na rynku jest najgorszą wiadomością dla... M3 i w zasadzie wszystkiego innego. I to jeszcze przed wciśnięciem przycisku "M".

Na przeciw 1 M Coupe pojawia się Porsche Cayman R oraz Lotus Evora S, które na prostej dostają od niemieckiej maszynki lanie i zostają w tyle pod względem praktyczności. BMW ląduje oczywiście również w rękach Stiga.

Gościem programu jest Alice Cooper, legenda rocka i heavy metalu.

James przypomina o rajdowych sukcesach Mini w zabytkowym egzemplarzu, po czym wsiada do zupełnie nowego Mini Countrymana WRC i stacza na jego pokładzie pojedynek z... Amy Williams, olimpijską, złotą medalistką i wicemistrzynią świata w skeletonie.

Jeremy świętuje w wielkim stylu 50 urodziny Jaguara E-Type zasiadając w dwóch, wyjątkowych samochodach. Pierwszy z nich to oryginalny egzemplarz E-Type'a, który jako druga sztuka przyjechał na własnych kołach na premierę w Genewie prosto z Wielkiej Brytanii w odpowiedzi na zainteresowanie jazdami testowymi.

Drugim samochodem związanym z E-Type'm jest współczesny, ręcznie budowany pojazd firmy Eagle, wzorowany na Jaguarze z 1967 roku. Speedster napędzany jest silnikiem o mocy blisko 300 KM, a jego wartość sięga 500 tysięcy funtów.
Odcinek 2 (03.07.2011)

James przypomina o trzech sportowych coupe Aston Martina, które z powodu Nürburgringu gubią się w swojej roli: DBS, V12 Vantage i V8 Vantage S oraz DB9, który przegina w drugą stronę. A wszystko przy okazji... ...zupełnie nowego modelu Virage, który wydaje się odpowiedzią na żądania Jamesa i wpasowuje się idealnie między modele DB9 i DBS. Coupe sprawdza później na firmowym torze Stig.

W newsach między innymi: Aston Martin V12 Zagato, Citroen DS5, Kia Optima, Peugeot 508, Growler E o niezbyt trafionej nazwie.

Trzy maluchy z pazurem z teście między innymi na... ulicznym torze Formuły 1 w Monte Carlo. Jeremy jedzie w Citroenie DS3 Racing, Richard jedzie odkrytym Abarthem 500 Esseesse, a James jedzie Renaultem Clio RS Cup.

Gościem programu jest Ross Noble, angielski komik.
Odcinek 3 (10.07.2011)

Jeremy testuje matematycznie i metafizycznie najnowszego McLarena MP4-12C, który w pierwszym przypadku ma przewyższać pod każdym względem swojego największego konkurenta, czyli Ferrari 458 Italię. Auto ląduje później w rękach Stiga, ustanawiając rewelacyjny czas przejazdu firmowego toru.

W newsach między innymi: Brutus na prawie 100-letnim podwoziu BMW z 46-litrowym silnikiem lotniczym, 50 urodziny Jaguara E-Type na Silversone, nowa generacja BMW M5 oraz ogromna, ptasia kupa na Range Rovere Clarksona.

James testuje w wymagającym terenie zupełnie nowego Range Rovera Evoque z silnikiem wysokoprężnym... zaczynając od Doliny Śmierci i kończąc w Las Vegas.

Gościem programu jest Sebastian Vettel, aktualny mistrz świata Formuły 1.

Najtańszy, zupełnie nowy model oferowany w Wielkiej Brytanii - Nissan Pixa z wyposażeniem prehistorycznej jaskini, cherlawym silniczkiem i specjalnymi dodatkami, jak samochodowy szampon.

Jaki używany model można kupić w cenie Nissana Pixa? Spośród wielu obiecujących propozycji wybór najbardziej oszałamiających: Richard kupuje dla 17-letnie BMW 750 Ci, a Jeremy stawia na 9-letniego Mercedes-Benza CL 600... zatrzymując oba dla siebie.
Odcinek 4 (17.07.2011)

W studiu pojawia się zabytkowa limuzyna Jaguara, a Jeremy zasiada za kierownicą samochodu, który... nie ma z nią prawie nic wspólnego: za kierownicą jednego z najmocniejszych i najszybszych modeli w historii marki. XJR-S.

Do bezpośredniego starcia z gnającym za prędkością Jaguarem staje zupełnie nowe wcielenie Nissana GT-R, jeszcze mocniejsze, jeszcze bardziej aerodynamiczne, jeszcze szybsze i jeszcze bardziej przyczepne. Obie maszyny sprawdza na torze Stig.

W newsach między innymi: nowy Range Rover Sport, Abarth Punto Evo Esseesse, BMW Hammonda i Mercedes-Benz Jeremy'ego z poprzedniego odcinka.

Z serii "To nie może się nie udać": klasyczny Jaguar XJ-S Roadster jako... lokomotywa w odpowiedzi na słabnące zainteresowanie tym środkiem lokomocji w Wielkiej Brytanii. W roli wagonów... przyczepy kempingowe.

Gościem programu jest Rowan Atkinson, aktor znany przede wszystkim z roli Jasia Fasoli i zamiłowania do sportowych samochodów (na koncie m.in. Honda NSX, McLaren F1, Aston Martin DB7). W studiu pojawia się przy okazji unikatowy Rolls-Phantom z prototypowym silnikiem V16, który wykorzystano w najnowszym filmie Atkinsona.

Po niepowodzeniu z Jaguarem w roli lokomotywy miejsce całego zajścia ze swoim samochodem opuszcza Clarkson z pomysłem na sportowy pociąg. May i Hammond pracują nad nową maszyną. Tym razem za bazę do taniej lokomotywy posłużyło Audi S8 z napędem na cztery koła i mocą jeszcze większe, niż Jag...

...który rusza w pościg za konkurencją po nielicznych zmianach i z zupełnie nowym wagonem. A jego imię: TGV12.
Odcinek 5 (24.07.2011)

Wspomnienie seriali policyjnych z lat '60 i '70 przy zabytkowym Jensenie Interceptorze.

Clarkson testuje zupełnie nową wersję Incerceptora, która wygląda dokładnie tak samo, jak poprzednia, ale pod spodem ma wiele zupełnie nowych komponentów, łącznie z 6,2-litrowym V8 prosto z Corvette. Test prowadzi do... efektownego tribute'u w stylu lat siedemdziesiątych pod tytułem "The Interceptors".

W newsach między innymi: zapowiedź nowego, latającego samochodu, SSC Tuatara, Mini Inspired by Goodwood, Aston Martin Cygnet Colette.

Czy zwykły śmiertelnik może sobie kupić bolid Formuły 1? Może... prawie. Test zupełnie nowego, przeznaczonego dla cywili bolidu Lotusa - T125. Clarkson, który zmieścił się do kabiny dopiero po usunięciu części wypełnienia, pobiera naukę jazdy prosto od Jeana Alesiego, byłego kierowcy F1.

Gościem programu jest Bob Geldof, irlandzka legenda rocka, a także działacz społeczny i biznesmen.

Projekt demolka: zrównanie ziemią budynków przy pomocy specjalistycznych maszyn budowlanych. Sprzęt okazuje się niezbyt przydatny, dlatego też jego miejsce zajmują... machiny wojskowe.
Odcinek 6 (31.07.2011)

Hammond prezentuje całą rodzinę flagowych modelu z silnikami V12 spod znaku Lamborghini, aby przejść do najnowszego z nich - Aventadora LP700-4. Włoską maszynę na pomiarowe okrążenie zabiera później Stig.

W newsach między innymi: Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series, sobowtór Jamesa, hymny narodowe, Lotus T125 na torze programu.

Test dwóch samochodów elektrycznych, będących obecnie w sprzedaży: Jeremy jedzie Nissanem Leaf, a James zasiada w Peugeocie iOn. Czy one w ogóle do czegoś się nadają?

Gościem programu jest Louis Walsh, manager muzyczny (m.in. Boyzone, Westlife i Ronan Keating) i juror brytyjskiej edycji programu "The X Factor".

Hammond obserwuje rajd cross country i debiut zespołu tworzonego przez byłych żołnierzy, którzy stracili kończyny w wyniku wojny, przygotowującego się w ten sposób do startu w rajdzie Dakar. Ekipę w samochodzie Bowlera w pewnym momencie trenuje sam Ben Collins, były Stig.