Top Gear - opis odcinków XXII serii

Odcinek 0 (18.01.2015)

"An evening with Top Gear" czyli wywiad z trzema prowadzącymi na kilka dni przed rozpoczęciem emisji dwudziestej drugiej serii programów, a w nim między innymi pod dostatkiem krótkich urywków z nadchodzących odcinków oraz pytania od miłośników programu, w tym z Polski.
Odcinek 1 (25.01.2015)

Krótka zapowiedź tego, czego można spodziewać się po całej, dwudziestej drugiej serii programu, na którą złoży się dziesięć odcinków.

Wyścig po ulicach Sankt Petersburga: Richard na ważącym niecałe dziewięć kilogramów rowerze włoskiego Cicli Pinarello z włókien węglowych, James w elektrycznym Renaulcie Twizy, Jeremy w poduszkowcu z dwoma silnikami i innymi elementami z Łady i Stig przemierzający tajemniczy świat środków transportu publicznego.

W newsach między innymi: nowy typ radarów drogowych w Wielkiej Brytanii, zanieczyszczenie Londynu przez spaliny, terenowy Ariel Nomad, hybrydowa Honda NSX, nowa generacja Forda GT oraz krótkie wyjaśnienie pewnej nieścisłości w dwuodcinkowym Patagonia Special.

W studiu staje ostatnie wcielenie Lamborghini Gallardo, ale to tylko wprowadzenie do testu Huracana, który przeprowadza Hammond. Włoskie coupe ląduje później w rękach Stiga i trafia na tabelę znacznie wyżej, niż ktokolwiek się spodziewał.

Gościem programu jest Ed Sheeram, brytyjski wokalista, autor tekstów i producent.
Ambulanse, zaliczane do samochodów szybkiego reagowania, są stanowczo za wolne i za ciężkie. Poszukiwanie szybkich alternatyw: Hammond stawia na vana Chevrolet G20 z widlastą ósemką o pojemności 5,7 litrów, Clarkson przybywa w brązowym Porsche 944 Turbo, a May sięga po karawan pogrzebowy na bazie Forda Scorpio z przeszło 200-konnym silnikiem przygotowanym przez Coswortha.

W newsach między innymi: turbodoładowane Ferrari 488 GTB, niezbyt przekonywująca zapowiedź McLarena 675LT, garść rad dla imigrantów poruszających się po drogach Wielkiej Brytanii, Range Rover Evoque NW8, droga hamowania.

Gościem programu jest Daniel Ricciardo, australijski kierowca Formuły 1 w zespole Red Bulla.
Odcinek 4 (15.02.2015)

Pierwszy od wieków odcinek rzeczywiście poświęcony samochodom, zaczynając od Mercedes-Benza SLS stojącego w studiu.

SLS pojawia się nie bez powodu: James chwilę później zasiada w wypełniającym pustkę po nim modelu GT ze stajni Mercedes-AMG. Samochodem zajmuje się potem oczywiście Stig.

W newsach między innymi: pierwszy Ford Mustang z kierownicą po prawej stronie, Volkswagen Passat z silnikiem wysokoprężnym, Audi TT, Porsche 911 Turbo, Aston Martin DB10, Vauxhall Corsa i różne pomysły na brytyjski drogi, angielskie wozy strażackie.

Jeremy jeździ zupełnie nowym, czterodrzwiowym M3, które w studiu staje obok swojego poprzednika, a następnie przesiada się do... hybrydowego BMW i8. Gościem programu jest Margot Robbie oraz Will Smith tuż przed kinową premierą filmu "Focus", w którym występują w rolach głównych.

Richard żegna się z Land Roverem Defenderem, którego produkcja dobiega końca i przypomina całą historię powstania modelu.
Odcinek 5 (22.02.2015)

W studiu stają dwie starsze generacje Corvette obok zupełnie nowego Corvette Stingray siódmej generacji, w którym zasiada Hammond.

Kilka minut później Hammond szuka czegoś w podobnej cenie i wsiada do dysponującego dużo mniejszą mocą Porsche Cymana GTS. Mamy drag race. Oba samochody wpadają także w ręce Stiga.

W newsach między innymi: Ford Focus RS, Apple pracuje nad samochodem, czym jeżdżą liderzy brytyjskich partii politycznych, Volkswagen Golf GTI.

W studiu staje hybrydowy McLaren P1 i hybrydowe Porsche 918 Spyder. Do kolekcji brakuje tylko wyczekiwanego od dawna LaFerrari. Zaszczyt obcowania z włoską maszyną przypada Jamesowi.

Kilka minut później wszystkie hybrydy stają obok siebie w studiu. Porównania całej trójki na torze Top Gear nie ma - Ferrari nie wyraziło zgody, problemy są też z McLarenem. Wszystko ma wyjaśnić się do końca sezonu...

Gościem programu jest Olly Murs, angielski piosenkarze.

May i Clarkson przybliżają historię Peugeota. Zaczynają od niezniszczalnego 504 z 1968 roku, który do dzisiaj używany jest w niezliczonej licznie na afrykańskich pustyniach. Następne w kolejce są 505 GTI, 405 Mi16, 205 GTI, 306 Rally, 106 Rally, 1007, 407, 607, 3008 oraz... młynek do pieprzu, gorset, rower i amunicja Peugeota.

Na koniec eksperyment z nie do końca sprawnymi Peugeotami z drugiej ręki: Clarkson kupuje 307 CC, a May wybiera 407, które... testują tak, jakby nie mieli zielonego pojęcia o samochodach i samochody ich w ogóle nie interesowały.
Odcinek 6 (01.03.2015)

W studiu staje BMW M4 i Mercedes-Benz C 63 AMG, którym wyrósł nowy konkurent rodem z Japonii - Lexus RC F. Z samochodem obcuje pełen nadziei i wielkich oczekiwań Clarkson.

Clakson rozczarowany modelem RC F wraca do Lexusa LFA.

W newsach między innymi: nowa Skoda Superb, Skoda Octawia RS, Audi RS3 Sportback, Skoda Fabia, Citroen DS5, Fiat 500X, Mercedes-Benz G 500 4x4², Bentley Continental GT3-R, Aston Martin V12 Vantage GT3, autonomiczne samochody, tor Brooklands.

Clarkson i May ruszają na ratunek Hammondowi porzuconemu z niewielkim zaopatrzeniem gdzieś w śnieżnych górach. Zaczynają bez pośpiechu i większego przejęcia losem kolegi w Londynie, a Hammond ląduje... gdzieś na zachodzie Kanady. Jeremy wybiera Forda F-150 SVT Raptor po tuningu u Hennessey'a, a James otrzymuje równie ogromnego Chevroleta Silverado.

Gościem programu jest Gillian Anderson, amerykańska aktorka, znana między innymi z serialu "Z Archiwum X".
Odcinek 7 (08.03.2015)

W studiu staje zupełnie nowe coupe Jaguar F-Type, który dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. Clarskon sprawdza tą najmocniejszą, F-Type R z widlastą ósemką.
Ciąg dalszy wątku Jaguara: Clarkson zasiada w coupe Low Drag GT, produkowanym przez firmę Eagle, replice/rekreacji Jaguara F-Type Lighweight z początku lat sześćdziesiątych.

W newsach między innymi: pojedynek LaFerrari, McLarena P1 i Porsche 918 Spyder coraz bliższy realizacji, Vauxhall Viva, premiery z salonu samochodowego w Genewie, Bentley EXP 10 Speed 6, Aston Martin Vulkan, Fiat 500.

Richard zasiada w Maździe MX-5 zupełnie nowej generacji, a przy okazji przypomina to, co osiągnęły poprzednie.
Gościem programu jest Nicholas Hoult, angielski aktor, znany między innymi z filmów z serii "X-Men".

Po przygodzie z amatorskim rallycrossem kilka sezonów wcześniej czas na podniesienie poprzeczki: James startuje w podwójnie doładowanym Volkswagenie Polo o mocy co najmniej 600 koni w zawodach, w których jednym z jego konkurentów jest Tanner Foust, zawodowy kierowca rajdowy i wyścigowy i jeden z prowadzących amerykańskie wydanie "Top Gear".
Odcinek 8 (28.06.2015)

Ostatni odcinek "Top Gear", w którym oglądamy Richarda Hammonda, Jamesa May'a i Jeremy'ego Clarskona. W studiu bez publiczności pojawiają się tylko May i Hammond, a program składa się z materiału, który miał posłużyć na dwa kolejne z dziesięciu zaplanowanych odcinków 22 serii.

W studiu pojawia się zabytkowe Jaguar E-Type, Ferrari 365 GTB/4 Daytona i Aston Martin DB5, których ceny nie przestają iść w górę. A co z klasykami, które nadal są tanie? Oto dwudniowa przygoda z wątpliwej jakości zabytkami: Richard pojawia się w MG B GT z 1972 roku, Jeremy dobiera się w parę z Fiatem 124 Spider, a James wybiera równie wiekowego Peugeota 304 S Cabriolet.

W drugiej połowie coś innego: poszukiwanie alternatywy dla bijących rekordy SUV'ów wśród najtańszych samochodów używanych podobnego formatu. James przybywa w Mitsubishi Shogun Pinin, Richard pokazuje się z Jeepem Cherokee, a Jeremy wybiera Vauxhalla Fronterę w wydaniu Sport RS, który nie dociera do końca przygody w jednym kawałku.