Top Gear - opis odcinków XI serii
Odcinek 1 (22.06.2008)Migawka tego, co będziemy mogli zobaczyć w jedenastej serii.
Oszczędzanie paliwa według Clarksona: Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Murcielago LP640, Mercedes SLR McLaren, Aston Martin DBS i Audi R8.
Oszczędzanie paliwa według Clarksona przefiltrowane przez BBC: Toyota Prius kontra BMW M3.
W newsach: nowe coupe Hyundai'a - Genesis, Tata Nano, Dacia Sandero i Toyota Urban Cruiser.
Jeremy testuje Ferrari 430 Scuderię, która ląduje później w rękach Stiga.
Nowa postać: Top Gear Stunt Man. Jego pierwsze zadanie to pobicie rekordu świata w skoku samochodem... jadącym do tyłu... którego jeszcze nikt nie ustanowił. Autem jest Austin Allegro.
W programie goszczą Justin Lee Collins i Alan Carr, gospodarze brytyjskich programów telewizycjnych i radiowych.
Każdy z prowadzących otrzymuje 1000 funtów, za które ma zakupić auto, które będzie następnie przerobione za maksymalnie 500 funtów na radiowóz i poddane szeregowi testów. Jeremy wybiera Fiata Coupe, James zakupuje Lexusa a Richard sięga po Suzuki Vitarę. W trakcie prób brytyjska policja prezentuje procedurę zatrzymania kradzionego auta.
Odcinek 2 (29.06.2008)
Starcie odwiecznych rywali: Subaru Impreza WRX STi kontra Mitsubishu Lancer Evolution X według Clarksona. Oba auta lądują potem oczywiście w rękach Stiga.
W newsach: Jaguar XKR-S, Vauxhall Insignia, Ford Fiesta, Dacia Sandero, głupie znaki drogowe.
Richard wyrusza do Francji, aby zmierzyć się w Alpach w 580-konnym Audi RS6 Avant z wyczynowymi narciarzami zjeżdżającymi z góry.
W programie goszczą Rupert Penry-Jones oraz Peter Firth, brytyjscy aktorzy.
Top Gear Stunt Man odtwarza jedną z najsłynniejszych i najtrudniejszych scen kaskaderskich w historii kinematografii: skok samochodem z pełnym obrotem wokół własnej osi z "Człowiek ze złotym pistoletem".
Powrót Cool Wall.
Jeremy zabiera na przejażdżkę po Londynie Mercedesa CLK 63 AMG Black Series... i kończy w Walii.
Odcinek 3 (06.07.2008)
Bentley Brooklands w rękach Clarksona. Szaleństwo nie ma końca... dopóki współpracy nie odmawia jedna z opon.
W newsach: Volkswagen Scirocco, Dacia Sandero, Aston Martin DB6 napędzany winem.
Każdy z prowadzących otrzymuje 1000 funtów, za które ma nabyć Alfę Romeo. James wybiera model GTV, Richard klasyczną Spider a Jeremy decyduje się na 75. Auta zostają oczywiście poddane szeregowi testów, które mają wyłonić najlepsze z nich.
W programie goszczą Rob Brydon i James Corden, brytyjscy aktorzy.
Odcinek 4 (13.07.2008)
Jeremy Clarkson obcuje z dziełem sztuki imieniem Alfa Romeo 8C Competizione. Auto ląduje potem na mokrym torze programu w ręce Stiga.
W newsach: Fiat Panda Mummy, Alfa Romeo 8C Spider, Dacia Sandero, Audi Q5, Ferrari California.
Epickie starcie na japońskiej ziemi: Nissan GT-R (a w nim Clarkson) kontra pociąg linii Shinkansen rozpędzający się do ponad 300 km/h (w nim May i Hammond).
W programie goszczą Fiona Bruce i Kate Silverton znane z brytyjskiej telewizji.
Odcinek 5 (20.07.2008)
Jeremy Clarkson testuje Nissana GT-R na japońskim torze Fuji, co kończy się... urazem części szyjnej jego kręgosłupa. Potem kolejny egzemplarz ląduje w rękach Stiga na programowym torze.
W studiu pojawia się koncept Renault Megane Coupe oraz Peugeot 308 RCZ.
W newsach: Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series, czy istnieje jakaś marka nie produkująca brzydkich aut, Dacia Sandero.
Starcie między Jamesem a Jeremym w ich własnych, zabytkowych autach z najwyższej półki. Odpowiednio: Rolls-Royce Corniche z 1972 roku w wersji coupe Mulliner Park Ward i Mercedes 600 zwany potocznie Grosser, który w 1963 roku był najdroższym samochodem świata. Auta ruszają ku szeregowi prób na torze, aby w końcu zasiać chaos w centrum Londynu.
W studiu goszczą Peter Jones oraz Theo Paphitis, biznesmeni udzielający się w brytyjskim programie telewizyjnym "Dragons' Den".
Polowanie na lisa. Dość niezwykłe, ponieważ listem jest... Jeremy w Daihatsu Teriosie.
Odcinek 6 (27.07.2008)
James przygląda się z bliska tajemniczemu producentowi samochodów z Japonii - marce Mitsuoka i modelom Orochi oraz Galue.
W newsach: Stig dostaje skautowskie wyróżnienie, Citroen Berlingo, Chevrolet Camaro i oczywiście Dacia Sandero.
W studiu pojawia się KTM X-Bow oraz Mazda Furai, a także Lamborghini Murcielago LP640 Roadster i Aston Martin V12 Vanquish.
Hammond zasiada za kierownicą oszałamiającego Gumperta Apollo, który nie urzeka go urodą, ale miażdży osiągami. Supercoupe ląduje potem na torze programu w rękach Stiga ustanawiając rekordowy czas przejazdu.
Na fotelu gościa po raz kolejny zasiada Jay Kay, wokalista zespołu Jamiroquai i miłośnik superaut, który niegdyś prowadził stawce pod tytułem Gwiazda w Samochodzie Za Rozsądną Cenę. Jay zamierza oczywiście to prowadzenie odzyskać.
Belgijskie starcie prezenterów Top Gear z dziennikarzami z Niemiec prowadzącymi odpowiadający mu program z Sabine Schmitz na czele. Choć "starcie" to delikatnie powiedziane - to wojna!