Top Gear - opis odcinków XVI serii

Odcinek 1 (21.12.2010)

Zapowiedź tego, Co zobaczymy w nowej serii Top Gear, między innymi spotkanie z gospodarzami australijskiej wersji programu, które można już było zobaczyć w tamtejszym odcinku specjalnym pod tytułem "Ashes".

Jeremy, James i Hammond skuszeni obietnicą poznania najlepszej trasy na świecie wyruszają do USA. Amerykańskie realia niestety ich nie rozpieszczają i pierwotny plan wymaga poprawek. Clarkson zasiada w SLS AMG, May prowadzi 458 Italię, a Hammond zasiada w 911 GT3 RS.

W newsach z okazji świątecznego okresu propozycje motoryzacyjnych prezentów pod choinkę.

Gościem programu jest Danny Boyle, angielski reżyser, producent i scenarzysta znany z takich filmów, jak: "Slumdog. Milioner z ulicy", "W stronę słońca", "28 dni później", "Życie mniej zwyczajne" czy "Trainspotting". Boyle'a w roli Awaryjnego Stiga szkoli Tiff Needel.
Odcinek 2 (07.12.2010)

Świąteczny odcinek o Trzech Mędrcach - Jeremy'm z Doncaster w Maździe MX-5, Richardzie z Solihull we Fiacie Barchetta Riviera oraz Jamesie z Bristolu w BMW Z3, którzy wędrują z Iranu do Betlejem.
Odcinek 3 (23.01.2011)

James testuje oszałamiającego, limitowanego Ariel Atoma z 3-litrowym silnikiem V8 na pokładzie, który wydziela ponad 500 koni mechanicznych... ważąc niewiele więcej. Maszyna ląduje oczywiście potem w rękach nowego Stiga.

W studiu pojawia się fascynujący Jaguar X-C75, napędzany silnikami elektrycznymi i turbinami.

W newsach między innymi: nowy Stratos, nowy Jensen Interceptor w skórze starego, zapowiedź zupełnie nowego, 700-konnego Lamborghini, amerykański Dagger GT, rosnące ceny paliw.

Jeremy testuje najlepszy samochód świata... Skodę Yeti z napędem na wszystkie cztery koła i z 1,8-litrowym silnikiem. Yeti staje w szranki z modelami Maybacha, Ferrari oraz wszelkiego typu przeciwnościami losu, jak choćby helikopter lądujący na dachu Skody.

Gościem programu jest John Bishop, angielski aktor i komik.

Richard przybliża obraz Porsche serii 911, próbując dowieść tezy, iż 911 to nie tylko Garbus z ospoilerowaniem i silnikiem w złym miejscu, który nie zmienił się od tysiącleci. W roli głównej 911 Turbo S Cabriolet.
Odcinek 4 (30.01.2011)

Ekipa Top Gear mierzy się z zespołem prowadzącym australijską wersję programu, który przybył specjalnie do Wielkiej Brytanii. Przed całą szóstką szereg wymagających wyzwań, w których tradycyjnie nie zabraknie chwytów niedozwolonych.

W newsach między innymi: Mini Countryman, zupełnie nowy Pagani Huayra, nowa generacja Forda Focusa, Mastretta MXT z Meksyku.

Na firmowym torze programu pojawia się legendarne Ferrari 250 GTO, ale BBC nie stać na opłacenie ubezpieczenia, które pozwalałoby, aby za jego kierownicą zasiadł Jeremy...

...zamiast tego Clarkson zasiada za kierownicą klasycznego, ziejącego ogniem 288 GTO...

...a potem testuje zupełnie nowe 599 GTO, które w przeciwieństwie do poprzedników nie ma żadnego związku z wyścigami samochodowymi i z wyłączoną kontrolą trakcji wydaje się nie do opanowania. Maszyna ląduje później w rękach Stiga.

Gościem programu jest Boris Becker, gwiazda tenisa, były numer 1 rankingu ATP.
Odcinek 5 (06.02.2011)

Poszukiwania luksusowej limuzyny dla albańskiej mafii: James zasiada w Ghoście ze stajni Rolls-Royce'a, a Richard w klasie S spod znaku Mercedes-Benza. Przeciwko nim na ulicach Albanii staje Jeremy, który zasiada w starej Zastavie Yugo, ponieważ Bentley w ostatniej chwili rozmyślił się z użyczeniem nowego modelu Mulsanne.

W newsach między innymi: kilka słów na temat Albanii, nowy wynalazek Hondy - prowadzenie samochodu za pomocą myśli przekazywanych poprzez włosy, zupełnie nowe Ferrari FF, nowy silnik we Fiacie 500 - 2-cylindrowy TwinAir, rowerzyści kontra kierowcy samochodów.

W studiu pojawia się Ford Sierra Cosworth oraz Escort Costworth w związku z nowym modelem Coswortha, który... nie jest Fordem. Jeremy zasiada za kierownicą Subaru Imprezy STI przygotowanej przez Coswortha właśnie... którą wyróżnia 400 KM i gigantyczna turbodziura.

Jako alternatywa dla Subaru pojawia się limitowany Ford Focus RS 500, którego 350 KM ląduje tylko i wyłącznie na przedniej osi. Ford i Subaru lądują później w rękach Stiga.

Na Fordzie i Subaru szaleństw na koniec: Jeremy zasiada w niezwykłym Volvo C30 PPC z napędem na wszystkie koła i mocą aż 405 KM, przygotowanym przez zespół Polestar, którego niestety nie przewidziano do produkcji seryjnej.

Gościem programu jest Jonathan Ross, angielski prezenter telewizyjny i radiowy.
Odcinek 6 (13.02.2011)

Jak najlepiej wydać 2 tysiące funtów na jak najlepszy, 4-osobowy kabriolet: Richard kupuje BMW 325i z roku 1987 z niejasnym przebiegiem, Jeremy kupuje BMW 325i z roku 1988 z betonową płytą w bagażniku dla poprawienia przyczepności tylej osi i automatyczną skrzynią biegów, a James dla odmiany kupuje BMW 325i z roku 1989.

W newsach między innymi: wypadek Roberta Kubicy, radary drogowe, sroki, Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante.

W studiu pojawia się prototypowy egzemplarz McLarena MP4-12C, którego testy rozwojowe przebiegały między innymi na firmowym torze Top Gear.

Jeremy zasiada za kierownicą pożegnalnej, torowej Pagani Zondy R, przypominając przy okazji historię całej serii Zonda, w której pojawiło się kilkanaście, jeśli nie więcej, różnych wersji modelu. Zonda R ląduje również w rękach Stiga, ale ponieważ nie jest modelem drogowym nie może trafić na tablicę najszybszych okrążeń.

Po kilku minutach okazuje się, że Zonda R wcale nie jest ostatnią. Jeremy zasiada w zupełnie nowej, limitowanej Zondzie Tricolore, która powstała z myślą o poruszania się po zwykłych drogach... i która również nie jest ostatnią sztuką Zondy.

Gośćmi programu są dwaj angielscy aktorzy: Simon Pegg oraz Nick Frost, którzy zagrali razem między innymi w "Wysypie żywych trupów", "Ostrych psach" oraz "Paulu".
Odcinek 7 (20.02.2011)

Czy można wykorzystać kombajny zbożowe w zimie jako pługi śnieżne? Wyprawa prosto do pokrytej śniegiem Norwegii maszyną ziejącą ogniem i żużlem i siejącą wszędzie spustoszenie imieniem Dominator.

W newsach między innymi: prototypowy Nissan Esflow i szczegółowy profil jego właściciela, Bentley Continental GT dla Jamesa Bonda, prototypowy Infiniti Etherea, zamieszanie z nazwą nowego bolidu Ferrari w Formule 1 i taką samą nazwą modelu Forda.

W studiu pojawia się BMW M3, a Jeremy testuje najnowsze, poprawione pod wieloma względami wcielenie modelu w 2-drzwiowym nadwoziu coupe, matowym lakierze i z pakietem Competition... które prawie nie różni się od poprzedniego, poza przyciskiem, który zmienia je w coś gorszego.

W opozycji do modelu BMW pojawia się coupe Audi RS5 z napędem na wszystkie cztery koła i mięsiście pomrukującym przy zmianie biegów silnikiem V8. Przy okazji przez kamerą pojawia się również klasyczne Quattro. M3 i RS5 lądują później w rękach Stiga.

Gościem programu jest Amber Heard, amerykańska aktorka, która wystąpiła m.in. w filmie "Drive Angry" u boku Nicolasa Cage'a, a także w "Pineapple Express" czy "The Informers".
Odcinek 8 (27.02.2011)

Richard wsiada do dwóch samochodów ze swoich młodzieńczych marzeń: legendarnego Ferrari F40 oraz legendarnego Porsche 959, najwspanialszych, supersportowych samochodów swoich czasów, czyli drugiej połowy lat osiemdziesiątych. Oba auta lądują później w rękach Stiga.

W newsach między innymi: co zrobić z odwołanym Grand Prix Bahrajnu, bezsensowne ograniczenia prędkości, zapowiedź dokumentu o Ayrtonie Sennie, zapowiedź zupełnie nowych BMW serii "i", Lancie ze znaczkiem Chryslera i Chryslery ze znaczkiem Lancii, nowy Aston Martin Virage.

W studiu pojawia się koncepcyjny Peugeot EX1, który ma na koncie kilka rekordów prędkości wśród samochodów z napędem elektrycznym.

Podczas najkrótszej nocy w roku Jeremy ściga się z planetą Ziema, Słońcem i samym Bogiem, który to wszystko poukładał. Żegnając Słońce o zachodzie u jednego wybrzeża Wielkiej Brytanii musi znaleźć się przed wschodem u drugiego wybrzeża wyspy, pokonując drogę w Jaguarze XJR. Przy okazji na ekranach w studiu pojawia się koncept B99 od studia Bertone.

Gościem programu jest John Prescott, wicepremier Wielkiej Brytanii w latach 1997-2007. Później na antenę powraca Cool Wall.

James przypomina o księżycowym pojeździe Rovera, który nosi znamię najdroższego samochodu na świecie i obchodzi właśnie swoje 40 urodziny. Chwilę później May zasiada w zupełnie nowym łaziku zaprojektowanym przez NASA z myślą o kolejnej misji na Księżyc, wartym 4,5 miliony dolarów.