Najstarszy model w ofercie Rolls-Royce'a doczekał się momentu, w którym z czystym sumieniem może ustąpić miejsca zupełnie nowemu pokoleniu. Po kilkunastu latach pełnej sukcesów kariery ze sceny schodzi Ghost pierwszej generacji, najmniejszy i najtańszy samochód brytyjskiej marki, która jest synonimem luksusu już od ponad stu dziesięciu lat.
Po raz czternasty z rzędu i po raz pięćdziesiąty drugi w ogóle mistrzostwa świata Formuły 1 zadomowiły się na torze Spa-Francorchamps w Belgii, mierzącym w aktualnym formacie prawie dokładnie siedem kilometrów długości. W dwóch minionych sezonach triumfował tu zespół Ferrari, którego tegoroczna forma pozostawia wiele do życzenia.
Porsche zaprezentowało zmodernizowaną Panamerę drugiej generacji. Model, który w znanej do tej pory formie pojawił się na świecie w połowie 2016 roku, będzie mógł pochwalić się między innymi nowym wariantem z hybrydowym układem napędowym oraz... nowym rekordem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, słynnego Nordschleife.
Do mocnego wejścia na rynek samochodowy szykuje się kolejna marka rodem z Kalifornii, przedstawiająca się jako centrum nowych technologii: Hyperion. Z czym do ludzi? Auta o napędzie elektrycznym i rodzinnym lub użytkowym charakterze nie ma co oczekiwać. Firma debiutuje z wizją super sportowego coupe XP-1 napędzanego wodorem.
Hellcat, piekielna, widlasta ósemka z katalogu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, zatacza coraz większe kręgi i wkracza do segmentów, w których można śmiało uznać ją za sensację. Motor kilka lat temu zadomowił się w modelach Challenger, Charger i Grand Cherokee, w lipcu dotarł do rodzinnego Durango, a teraz wcisnął się pod maskę... pick-up'a marki Ram.
Cadillac rozpoczął zapowiadaną od miesięcy ofensywę, prowadzącą do nowych źródeł zasilania oraz zupełnie nowych technologii. Innymi słowy: luksusowa marka z Detroit zbliża się wielkimi krokami do wejścia w segment samochodów o napędzie elektrycznym. Pierwszym samochodem tego typu w ofercie firmy będzie crossover o nazwie Lyriq.
Ogłoszona ponad dwa lata temu nowa klasa ścigaczy kategorii GT2 to w dalszym ciągu raczkujące przedsięwzięcie, któremu nie sprzyja obecna sytuacja na świecie. Grupa, w której na otwarcie znalazły się auta Porsche oraz Audi, będzie w najbliższej przyszłości reprezentowana również przez KTM, a w jej ramach może pojawić się również nowe dzieło Jubu Performance.
Delage, francuska marka słynąca przed drugą wojną światową z samochodów luksusowych i wyścigowych, wraca do żywych. Ambitne plany marki, która wraca na motoryzacyjną mapę świata po kilku długich dekadach uśpienia, otwiera super sportowy model o oznaczeniu D12. Maszyna ma legitymować się mocą przeszło tysiąca koni mechanicznych.
Po dwóch wyścigach na torze Silverstone mistrzostwa świata przeniosły się w minionym tygodniu z Wielkiej Brytanii do Hiszpanii, gdzie upały zapowiadały kolejne wyzwania dla kierowców, zespołów, maszyn i ogumienia, które mogłyby zaburzyć dominację Mercedesa. Niemiecki zespół wygrywał tu nieprzerwanie przez ostatnie trzy sezony.
Po prawie sześciu miesiącach przerwy na tory wyścigowe wróciły prototypy najwyższych klas Le Mans oraz najwyżej pozycjonowane maszyny typu GT: w sobotę na pętli Spa-Francorchamps w Belgii miała miejsce szósta runda długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata. Sześciogodzinny wyścig oryginalnie zaplanowany był na końcówkę kwietnia.