Aston Martin, za którego bramami dzieją się rzeczy mające zadecydować nie tylko o najbliższej, ale również dalszej przyszłości marki, pochwalił się zupełnie nową jednostką napędową. Do widlasty motor spalinowy o sześciu cylindrach, który zadebiutuje w sportowym coupe Valhalla, modelu jakiego do tej pory w ofercie Aston Martina jeszcze nie było.
Do świata wirtualnych wyścigów w grze Gran Turismo dołączy wkrótce kolejny projekt przygotowany przez Mazdę. Po prototypie LM55, który pokazano ponad pięć lat temu będzie to coś mniej szalonego i mającego znacznie więcej wspólnego z rzeczywistością. Będzie to torowe coupe klasy GT3, wywodzące się z konceptu RX-Vision.
W lutym Bugatti wyprodukowało Chirona numer 250 i tym samym osiągnęło półmetek w produkcji zaplanowanej na 500 egzemplarzy. Dziś zakłady marki w Molsheim wzorem wielu innych zostały zamknięte z powodu epidemii koronawirusa, a we wtorek stały się sceną dla premiery nowego Chirona Pur Sport, którą przeprowadzono wyłącznie za pośrednictwem Internetu.
Ruf Automobile, niemiecki zakład słynący z tuningu Porsche oraz budowy samochodów inspirowanych i bazujących na klasycznym 911, ma w tym roku bardzo wiele do powiedzenia. Do klientów trafiły już pierwsze sztuki zupełnie nowych coupe CTR oraz SCR, a na ich bazie przygotowano coś unikatowego. To koncept terenowego coupe Rodeo!
Na początku tego miesiąca Skoda otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii swoich sportowych modeli występujących pod symbolem RS. Tak znaczącym wydarzeniem była premiera nowej, drogowej Octavii RS, która po raz pierwszy wejdzie na rynek z dodatkowym oznaczeniem iV. Te dwie litery wskazują układ napędowy z silnikiem spalinowym oraz silnikiem elektrycznym.
Marka Cupra, na której spoczęła odpowiedzialność za promowanie i sprzedaż najmocniejszych i najszybszych modeli ze stajni hiszpańskiego Seata zapowiadała dwa lata temu, że wyruszy na podbój torów wyścigowych z autem elektrycznym. Zapowiedzi podparto od razu konceptem, a dziś można mówić już do dojrzałym projekcie. Jest nim model e-Racer.
Działający już od ponad stu dwudziestu lat francuski Renault wróży, że w niezbyt odległej przyszłości samochody osobowe będą w stanie zmieniać swoje rozmiary, a co za tym idzie zmieniać swoje możliwości oraz przeznaczenie. Kurs na taką właśnie wizję motoryzacji bierze modułowy koncept crossovera o wymownej nazwie Morphoz.
Po ponad dziesięciu latach od debiutu pierwszego, jednoosobowego Mono brytyjskie Briggs Automotive Company prezentuje zupełnie nową, drugą generację swojej niezwykłej maszyny. Sportowy, bezkompromisowy samochód, który nie ma właściwie bezpośredniej konkurencji w nowym wydaniu jest jeszcze lżejszy, jeszcze mocniejszy i jeszcze szybszy.
Podczas kameralnego spotkania w Londynie ze swoim pierwszym samochodem o napędzie elektrycznym pokazało się Apex Motors, które swoją premierę zaplanowało oryginalne na odwołany salon samochodowy w Genewie. Brytyjska firma zaprezentowała wszystkim zgromadzonym niewielkie coupe o oznaczeniu AP-0, które miałoby wkrótce wyjechać na publiczne drogi.
Czy ktoś domagał się sportowego Renaulta Zoe, który w cywilnym przebraniu jest jednym z popularniejszych aut o napędzie elektrycznym na naszym kontynencie? Zapewne nie, ale brak zapotrzebowania na taki pojazd nie mógł stanąć na drodze do jego powstania. Oto wyścigowe Zoe E-Trophee, które woli śnieg i lód zamiast asfaltu.