Marka Cupra, na której spoczęła odpowiedzialność za promowanie i sprzedaż najmocniejszych i najszybszych modeli ze stajni hiszpańskiego Seata zapowiadała dwa lata temu, że wyruszy na podbój torów wyścigowych z autem elektrycznym. Zapowiedzi podparto od razu konceptem, a dziś można mówić już do dojrzałym projekcie. Jest nim model e-Racer.
Działający już od ponad stu dwudziestu lat francuski Renault wróży, że w niezbyt odległej przyszłości samochody osobowe będą w stanie zmieniać swoje rozmiary, a co za tym idzie zmieniać swoje możliwości oraz przeznaczenie. Kurs na taką właśnie wizję motoryzacji bierze modułowy koncept crossovera o wymownej nazwie Morphoz.
Po ponad dziesięciu latach od debiutu pierwszego, jednoosobowego Mono brytyjskie Briggs Automotive Company prezentuje zupełnie nową, drugą generację swojej niezwykłej maszyny. Sportowy, bezkompromisowy samochód, który nie ma właściwie bezpośredniej konkurencji w nowym wydaniu jest jeszcze lżejszy, jeszcze mocniejszy i jeszcze szybszy.
Podczas kameralnego spotkania w Londynie ze swoim pierwszym samochodem o napędzie elektrycznym pokazało się Apex Motors, które swoją premierę zaplanowało oryginalne na odwołany salon samochodowy w Genewie. Brytyjska firma zaprezentowała wszystkim zgromadzonym niewielkie coupe o oznaczeniu AP-0, które miałoby wkrótce wyjechać na publiczne drogi.
Czy ktoś domagał się sportowego Renaulta Zoe, który w cywilnym przebraniu jest jednym z popularniejszych aut o napędzie elektrycznym na naszym kontynencie? Zapewne nie, ale brak zapotrzebowania na taki pojazd nie mógł stanąć na drodze do jego powstania. Oto wyścigowe Zoe E-Trophee, które woli śnieg i lód zamiast asfaltu.
Stajnię marki Mercedes-AMG opuściła kolejna wyścigowa bestia, która wyjedzie wkrótce na tory całego świata. Tym razem chodzi o maszynę o stosunkowo łagodnym uosobieniu: to zmodernizowane coupe GT4, samochód przygotowany w ramach programu Mercedesa skierowanego do prywatnych kierowców i zespołów, który funkcjonuje już od ponad dziesięciu lat.
Opowieść o McLarenach z długimi ogonami doczekała się kolejnego rozdziału. Jego głównym bohaterem będzie model 765LT, coupe, które wyrosło z 720S, straciło znacznie na wadze, zyskało na mocy układu napędowego, obłożyło się dodatkowymi panelami poprawiającymi aerodynamikę i podchwyciło kilka rozwiązań od bolidów Formuły 1.
Czwarta generacja kompaktowych Mercedesów klasy A oraz jej pochodnych staje się coraz bardziej kompletna. Najnowszym elementem układanki obejmującej hatchbacki, limuzyny, kombi oraz crossovery jest usportowiony GLA 45, model przedstawiający się pod marką Mercedes-AMG i promowany jako pojazd dopasowany do każdego stylu życia.
W ubiegłym roku Hyundai przedstawił nam koncept stawiającego na minimalizm crossovera, który oznaczono liczbą 45 i z pomocą którego nakreślono kierunek marki na przyszłość. Dzisiaj próby przepowiedzenia przyszłości w tej samej rzeczywistości kontynuuje koncept Prophecy, wizja opływowej limuzyny o niespotykanych obecnie kształtach.
Działające już od ponad stu dziesięciu lat Morgan Motor Company pokazało zupełnie nowego roadstera serii Plus Four. Maszyna, która z zewnątrz zachowuje swój styl retro i podobieństwo do poprzednika, reprezentuje największą rewolucję w 70-letniej historii modelu i wyznacza kierunek całego przedsięwzięcia, które od roku ma nowego właściciela.