Macan pierwszej generacji, który w lipcu ubiegłego roku doczekał się modernizacji, przechodzi przez kolejne etapy ewolucji. Najnowszą propozycją Porsche jest odmłodzony Macan GTS, którego kariera w poprzedniej formie rozpoczęła się jesienią 2015 roku. To wersja, którą producent pozycjonuje jako najbardziej sportową.
Na ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie zakończyła się pierwsza połowa ósmego sezonu długodystansowych mistrzostw świata, World Endurance Championship. Zmiany wprowadzone w tym sezonie sprawiły, że hybrydowe Toyoty fabrycznego zespołu po raz kolejny nie były jedynymi kandydatami do zwycięstwa: w walce o wygraną ponownie liczyły się również prywatne maszyny.
Gamę modeli marki Mercedes-AMG, które firmowane są przez liczbę 35, można uznać za kompletną. Najnowszym i ostatnim samochodem w tej grupie ma być zupełnie nowy crossover GLA 35, dzięki któremu powiększyła się ona aż do dziewięciu modeli. Każdy z nich polega na czterocylindrowym, rzędowym silniku o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem.
Ceremonie związane z dwudziestymi piątymi urodzinami pierwszego, drogowego Audi noszącego oznaczenie RS dobiegły końca. Finał akcji trwających przez prawie cały rok ma kilka rozdziałów, obejmujących kilka różnych modeli. Najważniejszy to modernizacja coupe i limuzyny serii RS5, kolejne to specjalne edycje modeli RS4, RS5, RS6, RS7 oraz TT RS.
Model GLB to jeden z najmłodszych wynalazków w palecie Mercedes-Benza: kompaktowe połączenia SUV'a i terenówki, które nie ma bezpośredniego przodka. Pojazd jako koncept został pokazany wiosną tego roku, a minionego lata zadebiutował w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Autem zajął się już również oddział Mercedes-AMG: oto GLB 35.
Już w przyszły czwartek, dziewiętnastego grudnia od 75-minutowego wyścigu na torze Spa-Francorchamps rozpocznie się Evolve Motorsport GT3 Series, piętnasty sezon ACLeague, jednej z największych lig simracingowych w naszym kraju. Wirtualna rywalizacja jak zwykle będzie miała miejsce na platformie Assetto Corsa na komputery osobiste.
Gordon Murray Automotive zdradziło kolejne szczegóły, w tym pierwsze zdjęcie, na temat swojego zagadkowego super coupe, które ma być ostatnim słowem analogowych, sportowych samochodów w cyfrowej erze. Model o oznaczeniu T.50 ma zapowiadany jest jako najbardziej wydajny i zaawansowany aerodynamicznie pojazd, jaki kiedykolwiek wyjechał na publiczne drogi.
Pasmo nieustannych sukcesów kierowców wyścigowego McLarena klasy GT4 z rodziny Sport Series doprowadziło do tego, co było nieuniknione. Na publiczne drogi trafi model wywodzący się prosto z torowego 570S GT4. Oto coupe 620R, maszyna lżejsza, mocniejsza, surowsza i dużo bardziej skoncentrowana od wszystkich innych przedstawicieli gatunku.
Już w przyszłym roku w życie wejdą przepisy, które całkowicie zmienią długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata. Z torów wyparują prototypy klasy LMP1, a ich miejsce zajmą zupełnie nowe maszyny klasy LMH. Nowy skrót należy rozwijać jako Le Mans Hypercar. W odpowiedzi na wielkie zmiany do mistrzostw w roku 2022 roku powróci Peugeot.
Brabham Automotive, które od kilku lat pracuje nad sportową bestią własnej produkcji, zapowiada kolejny stopień strojenia swojego pierwszego i jedynego modelu. Coupe BT62 oprócz ekstremalnej wersji torowej oraz wydania drogowego będzie dostępne również w specyfikacji Competition, którą przygotowano z myślą o startach w różnego rodzaju mistrzostwach samochodów GT.