Już tylko kilkanaście dni dzieli nas od premiery zupełnie nowego, sportowego samochodu, pod którym wszystkimi kończynami podpisuje się Gordon Murray, legendarny konstruktor bolidów Brabhama i McLarena w Formule 1 i ojciec słynnego McLarena F1. Zanim do tego dojdzie możemy zapoznać się ze specyfikacją silnika, wyjątkowego V12 zaprojektowanego przez Coswortha.
Pod koniec ubiegłego roku Ford ośmielił się przerobić Mustanga w SUV'a o napędzie elektrycznym, który zostanie wytoczony do walki między innymi z modelami Tesli. To oczywiście nie spodobało się wszystkim z wielu różnych powodów, od nazwy auta zaczynając. Teraz ich uwagę próbuje odwrócić Mustang Mach-E 1400, elektryczna maszyna do mielenia asfaltu.
Zupełnie nowe, sportowe Maserati z silnikiem umieszczonym centralnie zobaczymy dopiero w połowie września, ale włoska marka już teraz zaczyna torować sobie drogę wiodącą do poprawy wizerunku i wyników sprzedaży w najbliższej przyszłości. Wrota prowadzące ku lepszemu otwiera po cichu Ghibli Hybrid, pierwszy model w historii marki o napędzie hybrydowym.
Formuła 1 nie zwalnia tempa: w minioną niedzielę trzeci weekend z rzędu mogliśmy oglądać walkę dwudziestu kierowców i dziesięciu zespołów w ramach najszybszych, wyścigowych mistrzostw świata. Po dwóch wyścigach w Austrii seria przeniosła się na Węgry, które z doskonale znaną polskim kibicom pętlą Hungaroring figurują w kalendarzu nieprzerwanie od 1986 roku.
W marcu tego roku Porsche pokazało na co stać coupe 911 generacji 992 i sprezentowało swoim klientom zupełnie nowe Turbo S z silnikiem o mocy aż 650 koni mechanicznych. W tym miesiącu doczekaliśmy się premiery zwykłego 911 Turbo w zamkniętym i otwartym nadwoziu, super sportowej maszyny do codziennego użytku z blisko 45-letnią historią.
Po blisko ośmiu latach od ostatniego objawienia bestii tego samego rodzaju i kilku latach domysłów oraz oglądania zamaskowanych prototypów w tym tygodniu narodziła się zupełnie nowa maszyna AMG spod znaku Black Series. Szósty model w rodzinie to coupe serii GT, które poza torami wyścigowymi nie ma i nie powinno mieć właściwie zbyt wielu innych zainteresowań.
W ostatnich tygodniach Dodge uporządkował i rozszerzył paletę swojego flagowego coupe, muskularnego Challengera, która rozciąga się aktualnie od około 305-konnego modelu z napędem obu osi po przeszło 800-konne potwora imieniem Hellcat Redeye. Na tym wszystkim zyskują również inne modele marki: oto najnowszy Durango SRT Hellcat.
W niedzielę Formuła 1 zakończyła swój przedłużony pobyt w Austrii. Po raz pierwszy w historii zorganizowano dwa wyścigi grand prix z rzędu na tym samym torze: tydzień wcześniej GP Austrii, a wczoraj GP Styrii, nawiązujące nazwą do regionu, w którym położona jest pętla Red Bull Ring. Co nowego przyniosło takie rozwiązanie?
W ubiegłym roku Automobili Lamborghini pokazało maszynę otwierającą nowy rozdział w historii marki: coupe Sian z hybrydowym układem napędowym i karoserią wyznaczającą kierunek stylistyczny na kolejną dekadę. W tym tygodniu ten sam projekt projekt wszedł w kolejną fazę: przed całym światem został odsłonięty Sian w wydaniu Roadster.
W czerwcu wznowiono sezon Nurburgring Endurance Series, pucharu znanego wcześniej jako VLN (potrzeby rozwijania skrótu na pełną, niemiecką nazwę nie ma). Jego główną areną jest słynne Nordschleife, na którym w tym samym miesiącu odbywał się 24-godzinny wyścig. Imprezę z powodu epidemii przeniesiono na jesień. To przyciągnęło m.in. Giulię Quadrifoglio.