Od premiery pierwszego, elektrycznego Volkswagena z rodziny ID, który wyjedzie na publiczne drogi minęło już dwa i pół miesiąca, a kilkanaście dni temu ruszyła oficjalnie jego produkcja seryjna. To dobry moment na nagłośnienie serii ID kolejnym konceptem, który daje świadectwo wielkości planów całego koncernu. Oto projekt ID Space Vizzion.
Wiosną tego roku kalifornijskie Karma Automotive pokazało zmodernizowaną limuzynę Revero GT, wywodzącą się z upadłego Fiskera Karmy, przy której pomagała między innymi włoska Pininfarina. W tym miesiącu na wystawie w Los Angeles zadebiutowała kolejna wersja hybrydowego auta. Oto Revero GTS, specyfikacja o sportowym zacięciu.
Czasy, w których największe SUV'y ze stajni Audi mogły dzięki swoim gabarytom, praktyczności, wyposażeniu i różnym luksusom czuć się bezpiecznie już dawno minęły. Dzisiaj oprócz Q7 w ofercie niemieckiego producenta znajdziemy również stylowe Q8, a także usportowione SQ7 oraz SQ8. Teraz do drużyny dołącza mocarne RS Q8 z rekordem okrążenia słynnego Nordschleife.
Zorganizowane w różnych zakątkach świata wystawy samochodowe sprawiły, że marka Kia poczuła się zobowiązana do sypnięcia nowościami i pokazania tego, co na niektórych rynkach będzie można kupić już jutro oraz tego, co może zobaczymy dopiero w bardziej odległej przyszłości. Właśnie z przyszłości przybywa koncept o wymownej nazwie Futuron.
Moda na SUV'y i perspektywa wielkich zarobków pochłonęły kolejną markę, która do tej pory z maszynami takiego formatu nie miała nic wspólnego. Mowa o Aston Martinie, który od dłuższego czasu przymierzał się do poszerzenia swojego repertuaru o coś zupełnie nowego. Efektem prac brytyjskiej fabryki jest luksusowy i mocarny model DBX.
Po raz pierwszy od chwili narodzin pięćdziesiąt pięć lat temu, pomijając liczne prototypy i koncepty, Ford Mustang staje się modelem adresowanym do całej rodziny i jednocześnie samochodem o napędzie elektrycznym. Niewiarygodne? Bulwersujące? Fascynujące? Tym podobną mieszankę emocji wywołuje zupełnie nowy Mustang Mach-E.
Na drodze do zamknięcia aktualnego sezonu Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Brazylię. Przedostatnią, dwudziestą rundą mistrzostw świata w tym roku był wyścig na pętli Interlagos w Sao Paulo, która odwiedzana jest z przerwami od 1972 roku. W ostatnich pięciu latach cztery razy wygrywali tu zawodnicy Mercedesa, raz Ferrari.
Seria Black Badge, sprowadzająca się do specjalnie wykończonych i wyposażonych modeli Rolls-Royce'a, okazała się tak łakomym kąskiem dla klientów marki, że tylko kwestią czasu było aż po modelach Ghost, Wraith i Dawn dosięgnie Cullinana. Wszyscy, którzy czekali na taką właśnie okazję mogą już szykować się do rozbicia swoich skarbonek i wyłożenia gotówki.
Rodzina najmocniejszych, najszybszych, najcenniejszy i najbardziej limitowanych modeli McLaren Automotive powiększyła się o kolejnego członka. Tym razem brytyjska firma poszła w kierunku otwartego, ekstremalnego speedstera, samochodu, jakiego w swoim dorobku jeszcze nie miała. Maszynie dano na imię Elva, nawiązując do początków marki.
Po kilkunastu latach od premiery kabrioletu California, który został potem zastąpiony modelem Portofino, Ferrari jest gotowe do rozszerzenia swoich wpływów w niższych segmentach. Podczas uroczystości w Rzymie pokazano pierwsze seryjnie coupe marki z silnikiem V8 umieszczonym z przodu. Samochód na cześć stolicy Włoch nazwano Roma.