Aktualności
18.06.2022

Pagani Huayra Codalunga Wielce skomplikowane

Już we wrześniu mamy zobaczyć trzeci, zupełnie nowy model Pagani Automobili, ale produkowania od 2011 roku Huayra nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Na specjalne życzenie garstki wiernych klientów włoskiej marki postała Huayra Codalunga, coupe z przeprojektowaną, wydłużoną karoserią i silnikiem przekraczającym znacznie moc 800 KM.

Huayra Codalunga - w języku włoskim dosłownie "długi ogon" - to najnowsze dzieło oddziału dedykowanego wymagającym indywidualnego podejścia projektom specjalnym, który niedawno przemianowano na Pagani Grandi Complicazioni. Prace nad samochodem rozpoczęto w 2018 roku, w którym to dwóch klientów zażyczyło sobie pojazd inspirowany samochodami wyścigowymi z lat sześćdziesiątych z bazą w postaci modelu Huayra. Ich efektem jest coupe z zupełnie nową, wydłużoną o kilkadziesiąt centymetrów karoserią, która przy okazji została znacząco wygładzona i uproszczona. Z pojazdu bazowego zostały właściwie tylko dwie pary ruchomych klapek z przodu i z tyłu, które sterują balansem aerodynamicznym.

Zdjęcie Pagani Huayra Codalunga

Codalunga korzysta z najlepszych i najnowszych zdobyczy technologicznych włoskiej marki: lekkiego kadłuba z włókien węglowych i tytanu, podwójnie turbodoładowanego silnika V12, który specjalnie dla Pagani Automobili produkuje AMG, sekwencyjnej skrzyni o siedmiu biegach z brytyjskich zakładów Xtrac, hamulców z węglowo-ceramicznymi tarczami Brembo oraz tytanowego układu wydechowego z ceramiczną powłoką z charakterystycznymi czterema końcówkami. To najmocniejszy, drogowy model marki, obok limitowanego do trzech sztuk modelu Huayra Tricolore. Maksymalna moc sześciolitrowego silnika sięga aż 840 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi aż do 1100 niutonometrów. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła.

Zdjęcie Pagani Huayra Codalunga

Na sucho samochód waży tylko 1280 kilogramów. To o 70 kilogramów mniej od pierwszego wcielenia modelu Huayra, który dysponował mocą 730 koni mechanicznych. Pagani wyprodukuje tylko pięć egzemplarzy, za które będzie sobie życzyć siedem milionów euro, nie wliczając podatków. Aktualnie to równowartość około 33 milionów złotych. Coupe Huarya zastąpiło w 2011 roku produkowaną od 1999 serię Zonda, a w 2017 roku rozpoczęto produkcję wersji z otwartą karoserią, Huayra Roadster. W międzyczasie pojawiła się specjalna Huayra BC, torowa Huayra R i limitowana do pięciu sztuk Imola. W tym roku Pagani pokaże trzeci model w swojej historii. Super sportowe coupe, które ukrywa się pod kryptonimem C10 ma zostać odsłonięte już we wrześniu.

Skomentuj na forumUdostępnij