Picasso 660 LMS - Kolekcja limitowana
Na scenie producentów egzotycznych samochodów sportowych jakiś czas temu pojawiło się Picasso Automotive, które zapowiadało produkcję małej, lekkiej maszyny o napędzie spalinowym. Tym razem nie skończyło się tylko na obietnicach. Pierwszy model marki nazywa się 660 LMS i prezentuje się tak, jak na załączonym obrazku.
Picasso Automotive działa oficjalnie od 2020 roku i może pochwalić się szwajcarskim paszportem, ale w rzeczywistości jest to międzynarodowe przedsięwzięcie. Oficjalnym partnerem marki jest między innymi firma Pirelli, która przygotowała ogumienie P Zero Trofeo R, a w przygotowanie auta zaangażowano również takich specjalistów, jak NuTeCo (produkcja elementów z włókien węglowych), Autotecnica Motori (produkcja i przygotowanie silników sportowych), Sadev (skrzynia biegów), SC Project (układy wydechowe), Sabelt (fotele, kierownice, pasy bezpieczeństwa) oraz Easyrain (systemy zapobiegające efektom aquaplaningu). Pierwszy samochód marki, sportowe coupe 660 LMS, zadebiutowało na tegorocznej wystawie Top Marques w Monako, a do tej pory prototyp ukrywał się pod oznaczeniem PS-01.
Czym jest 660 LMS? To stosunkowo mała, sportowa maszyna o długości 4,37 metra, bazująca na autorskiej platformie z włókien węglowych, węglową karoserią oraz benzynowym silnikiem umieszczonym centralnie, której środowiskiem naturalnym są tory wyścigowe. Picasso chwali się m.in. brakiem metalowych wsporników, węglową ramą pomocniczą z tyłu oraz długimi aż na 3,24 metra, węglowymi panelami karoserii. Auto z prawem do poruszania się po zwykłych drogach ma ważyć tylko około 980 kilogramów. Do jego napędu został zaprzęgnięty podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności trzech litrów z suchą miską olejową, który kręci się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę. Wywodzący się z samochodów wyścigowych silnik od Autotecnica Motori dostarcza maksymalnie 660 koni mechanicznych oraz 720 niutonometrów, które na tylną oś wysyła sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach.
Na pokładzie mamy m.in. regulowany ABS, regulowaną kontrolę trakcji, cyfrowe lusterka, ręcznie regulowane zawieszenie, ręcznie regulowane skrzydło z tyłu, klocki hamulcowe z czujnikami monitorującymi temperaturę i stan klocków oraz tarczy hamulcowych i czujniki kontrolujące utratę trakcji na mokrej nawierzchni. Przy prędkości 315 km/h maszyna generuje aż 960 kilogramów docisku aerodynamicznego. Picasso Automotive zamierza uruchomić produkcję 660 LMS w najbliższych miesiącach i dostarczyć pierwsze egzemplarze właścicielom w drugiej połowie 2023 roku. Firma zbiera już pierwsze zamówienia. Cena za sztukę to 820 tysięcy euro plus podatki (aktualnie to około 3,8 miliona złotych). Na rynek trafi tylko dwadzieścia jeden egzemplarzy plus jeden samochód, który zostanie w rękach producenta.
Źródło/zdjęcia: picassoautomotive.ch Picasso 660 LMS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum