Przemysł samochodowy wydaje się nie mieć wątpliwości: przyszłość należy do pojazdów elektrycznych z systemami jazdy autonomicznej, które w obecnej fazie rozwoju mają jeszcze wiele do nadrobienia. To, jak mogłyby wyglądać tego typu modele dla kolejnych pokoleń prezentuje świętujący w tym roku 30-lecie swojej działalności Lexus: oto koncept LF-30 Electrified.
Mitsubishi roztacza plany jeszcze większej elektryfikacji swoich modeli i na wystawie w Tokio prezentuje kolejne koncepty, które ucieleśniają zapędy marki w tym i innych kierunkach. Pierwszym z nich jest miniaturowy kei-car prosto na ulice japońskich miast, a drugim hybrydowa terenówka Mi-Tech z nigdy nie słabnąca ochotą do zabawy.
Na rynek filigranowych zabawek przeznaczonych przede wszystkim na tory wyścigowe dołącza belgijskie Kinetik Automotive, które pokazało swój pierwszy model o oznaczeniu 07. Młoda firma bierze na warsztat platformę prosto od brytyjskiego Caterhama, którą ubiera w zupełnie nową karoserię i wyposaża w elektryczny układ napędowy.
Od kilku miesięcy Saleen Automotive może pochwalić się własnym pucharem wyścigowym, który objeżdża najbardziej znane tory Ameryki Północnej. Markowa seria, której pierwszy sezon zakończył się w miniony weekend, była przymiarką do ataku nieco większego kalibru: oto powiedź wyścigowego Saleena klasy GT4, który będzie mógł rywalizować na całym globie.
Rozwój aktualnej klasy G zakończył się na modelu G 63, który polega na turbodoładowanym V8 o pojemności czterech litrów. O czymś większym pod maską można zapomnieć: Mercedes-Benz podsumował karierę mocarnego V12 dwa lata temu w klasie G poprzedniej generacji. Chyba, że skierujemy się ze swoim samochodem i gotówką w innym kierunku, niż macierzysta fabryka.
BMW serii 2, które od kilku lat znamy jako sportowe coupe, kabriolety oraz rodzinne kompakty Active Tourer i 7-osobowy Gran Tourer, rozrosło się o kolejną wersję nadwoziową. Tym razem mamy do czynienia po raz pierwszy z czterodrzwiową limuzyną, którą wzorem większych modeli serii 5, 6 oraz 8 określono mianem Gran Coupe.
Ruch alternatywnych sposobów ratowania klasyków, dla których czas nie był łaskawy i które w przyszłości mogą stanąć przed zupełnie nowymi problemami przybiera na sile. O jakiej alternatywie dokładnie mowa? O renowacji i modernizacji, której gwoździem programu jest wymiana silników spalinowych na elektryczne. Taki sposób na życie znalazło Lunaz Design.
Do producentów samochodów o napędzie elektrycznym dołącza szwedzkie Volvo, za którym od kilku lat stoi chiński kapitał. Efektem nowych inwestycji, nowych kierunków rozwoju i przemian technologicznych o zasięgu globalnym jest model XC40 Recharge. To początek wielkiej ofensywy, której pierwszy etap zaplanowano na najbliższe pięć lat.
Ścieżki, którymi podążają samochody przeznaczone wyłącznie na rynek japoński od dziesięcioleci pozostają niezbadane. Oznacza to, że regularnie do Europy docierają wieści o samochodach nietypowych, zaskakujących i niezrozumiałych, które nie miałyby tu teoretycznie większej racji bytu. W tej opis wpisuje się najnowsze dzieło oddziału Toyota Gazoo Racing.
We wrześniu na trzech kontynentach jednocześnie zadebiutował Taycan, pierwszy produkowany seryjnie model Porsche o napędzie elektrycznym. Sportową limuzynę pokazano od razu w dwóch najmocniejszych wersjach z obietnicą, że wkrótce zobaczymy warianty bardziej dostępne cenowo i mniej wysilone. Oto pierwszy z nich: Taycan 4S.