Główna, europejska część mistrzostw świata Formuły 1 dotarła do Wielkiej Brytanii, w której swoje siedziby główne ma większość zespołów. Nieprzerwanie od 1987 roku brytyjska runda rozgrywana jest na pętli Silverstone, na której pięć razy w swojej karierze triumfował Lewis Hamilton, aktualny lider klasyfikacji generalnej kierowców.
Działania związane z obchodami stulecia istnienia Bentley Motors osiągnęły poziom, na którym można zacząć śmiało marzyć o przyszłości. Brytyjczycy nie wybiegają w tą przyszłość zbyt daleko. Oto EXP 100 GT, majestatyczna wizja luksusowego grad tourera, który miałby pojawić się na drogach już za kilkanaście lat.
Radical Sportscars pokazało światu nowy model, który w jeszcze większym stopniu, niż jego poprzednicy zacierać ma granice między samochodami drogowymi i wyścigowymi. Maszyna o nazwie Rapture idzie w ślady innych produktów marki: jest pozbawiona zbędnych wygód czy dachu i szyb, które poświęca na rzecz osiągów i prowadzenia.
Miniony super sezon World Endurance Championship zakończył się dla zespołu Porsche tytułami mistrzów świata GT wśród kierowców, producentów oraz zespołów... i pożegnaniem z podbijającym tory całego świata, już trzyletnim 911 RSR. W kolejnym sezonie długodystansowych mistrzostw świata fabryczny zespół będzie korzystał z zupełnie nowego modelu o identycznym oznaczeniu.
Od ogłoszenia pierwszych planów na przywrócenie torom wyścigowym klasy GT2 minął już prawie rok i całe przedsięwzięcie nabiera coraz większego rozpędu. Już pod koniec tego miesiąca odbędzie się pierwszy wyścig z udziałem samochodów tytułowanych jako GT2, a w tym tygodniu zadebiutowała zupełnie nowa maszyna tego typu. To Audi R8 w wydaniu LMS GT2.
W czerwcu na 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończyła się kilkuletnia batalia Forda w długodystansowych mistrzostwach świata. Model GT, który wprowadzono na tory z początkiem sezonu 2016, skupi się teraz na innych zajęciach, a jego dorobek podsumuje zupełnie nowy, wyścigowy GT MkII, który trafi do grupy kilkudziesięciu wybrańców.
Ponad sześć lat temu AMG wkroczyło w segment kompaktów z 4-cylindrowym modelem A 45, który szokował niedoścignioną w swojej klasie mocą 360 koni mechanicznych. Cztery lata temu możliwości auta podskoczyły profilaktycznie do 381 koni mechanicznych. Dziś debiutuje A 45 drugiej generacji: jeszcze szybszy i jeszcze mocniejszy.
Rodzina czterodrzwiowych limuzyn AMG powiększyła się o kolejnego przedstawiciela. Tym razem chodzi o najmniejszy model w swojej niszy: kompakt CLA, który określany jest przez producenta 4-drzwiowym coupe. Kilka miesięcy temu auto doczekało się przeszło 300-konnej wersji AMG 35, a teraz na scenę wkracza jeszcze szybsza i jeszcze mocniejsza odmiana AMG 45.
Jesienią ubiegłego roku w coraz bardziej opasłym katalogu AMG po raz pierwszy pojawił się model z liczbą 35 w nazwie. Skromne, jak na standardy producenta najmocniejszych samochodów w koncernie Daimlera, oznaczenie wiązało się z hatchbackiem serii A i od tamtego czasu zdążyło rozprzestrzenić się na sedana oraz limuzynę CLA. Teraz do wyboru mamy również kombi.
W ostatnich kilkunastu latach byliśmy świadkami kilku prób wskrzeszenia De Tomaso, kilku przejęć praw do marki, gróźb zahaczających o namacalne zapowiedzi SUV'ów i akcji związania jej zacnej historii z przedsięwzięciami, które nie mają z nią nic wspólnego. Dziś wygląda na to, że mamy to wszystko za sobą: oto zupełnie nowe, nostalgiczne De Tomaso P72!