Ultima Sports, producent ekstremalnego kit caru, który stał się bohaterem wielu rekordów prędkości i bazą do budowania potworów o mocy liczonej w tysiącach koni mechanicznych, zaprezentował swoje najnowsze dzieło. To coupe RS, daleko idąca ewolucja i następca oferowanego od kilku lat modelu Evolution oraz produkowanego przez kilkanaście lat GTR.
Pierwsze M8 od BMW było tajemnicą skrywaną przez długie lata, maszyną, która miała stanąć w jednym szeregu z najmocniejszymi i najszybszymi samochodami świata, gdyby tylko weszła do produkcji seryjnej. Nic takiego się jednak nie dokonało, a pierwsze, oficjalne M8 z przeznaczeniem na drogi publiczne poznajemy dopiero teraz.
72-letni Gordon Murray, słynny konstruktor bolidów Formuły 1 ze stajni Brabhama i McLarena oraz ojciec drogowego i wyścigowego McLarena F1, zapowiada swoją zupełnie nową maszynę. Super sportowe coupe ma być ostatnim, doniosłym słowem analogowych samochodów w świecie zdominowanym przez elektronikę, cyfryzację i problemy z nadwagą.
Urus, pierwszy, produkowany masowo SUV z zakładów Automobili Lamborghini miał wielu przeciwników, ale od początku było wiadomo, że w skali włoskiej marki okaże się hitem. Pojawienie się maszyny miało również mocne podłoże historyczne, co można powiedzieć o najnowszym koncepcie Włochów... terenowym Huracanie Sterrato z potencjałem na rajdówkę.
Po kilku miesiącach intensywnych przygotowań elektryczny, torowy prototyp Volkswagena sięnął po kolejny rekord, który podkreśla potencjał drzemiący w nowej technologii i zwraca uwagę na przyszłe, seryjnie produkowane auta marki. Tym razem maszyna o oznaczeniu ID R wybrała się na słynną pętlę Nürburgring Nordschleife.
Spydery, szczególnie te wyścigowe, zajmują od zawsze w rodzinie Porsche specjalne miejsce. Ostatnim był drogowy, hybrydowy 918 Spyder, a kilkanaście miesięcy temu przymierzano sie do kolejnego. Miała nim być ekstremalna maszyna powstała na bazie Boxstera. Porsche ujawniło fakt jej istnienia dopiero w tym miesiącu. Oto prototypowy 981 Bergspyder.
Dawno, dawno temu wśród największych producentów samochodów na terenie Europy znajdował się Austro-Daimler. Zapomniana dziś marka zniknęła z rynku jeszcze przed drugą wojną światową. A teraz wraca do żywych. Dzięki grupie entuzjastów z Austrii mogliśmy w tym miesiący zobaczyć pierwszą, zupełnie nową maszynę marki od ponad osiemdziesięciu lat.
Stało się. Kolejny, po niezbyt przystających do marki pięciodrzwiowych autach serii 2, model BMW przechodzi na platformę z napędem przenoszonym na przednią oś. Tym razem jednak nie chodzi o niszowy pojazd, ale popularną serię 1, która przez dwie ostatnie generacje wyrobiła sobie bardzo mocną pozycję i potrafiła zawstydzić większych braci.
O zupełnie nowym, hybrydowym Ferrari, które wprowadzi włoską markę w kolejne dziesięciolecie, krążyły od kilku miesięcy coraz głośniejsze słuchy. Kilka dni temu Ferrari oficjalnie ogłosiło stan pełnej gotowości i datę premiery modelu. Dziś! Oto coupe SF90 Stradale, które nie tylko nazwą spokrewnione jest z tegorocznym bolidem Formuły 1.
BMW przyzwyczaiło nas to tego, że w okresie wiosennym z okazji konkursu elegancji Villa d'Este przedstawia nam najnowsze pomysły na przyszłość lub przenosi do współczesności wiekopomne dzieła. Wszystko pod postacią efektownych konceptów, oczywiście. Ale nie tym razem, nie do końca. Oto coupe Garmisch, narodzony na nowo koncept sprzed kilku dekad.