W czerwcu na 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończyła się kilkuletnia batalia Forda w długodystansowych mistrzostwach świata. Model GT, który wprowadzono na tory z początkiem sezonu 2016, skupi się teraz na innych zajęciach, a jego dorobek podsumuje zupełnie nowy, wyścigowy GT MkII, który trafi do grupy kilkudziesięciu wybrańców.
Ponad sześć lat temu AMG wkroczyło w segment kompaktów z 4-cylindrowym modelem A 45, który szokował niedoścignioną w swojej klasie mocą 360 koni mechanicznych. Cztery lata temu możliwości auta podskoczyły profilaktycznie do 381 koni mechanicznych. Dziś debiutuje A 45 drugiej generacji: jeszcze szybszy i jeszcze mocniejszy.
Rodzina czterodrzwiowych limuzyn AMG powiększyła się o kolejnego przedstawiciela. Tym razem chodzi o najmniejszy model w swojej niszy: kompakt CLA, który określany jest przez producenta 4-drzwiowym coupe. Kilka miesięcy temu auto doczekało się przeszło 300-konnej wersji AMG 35, a teraz na scenę wkracza jeszcze szybsza i jeszcze mocniejsza odmiana AMG 45.
Jesienią ubiegłego roku w coraz bardziej opasłym katalogu AMG po raz pierwszy pojawił się model z liczbą 35 w nazwie. Skromne, jak na standardy producenta najmocniejszych samochodów w koncernie Daimlera, oznaczenie wiązało się z hatchbackiem serii A i od tamtego czasu zdążyło rozprzestrzenić się na sedana oraz limuzynę CLA. Teraz do wyboru mamy również kombi.
W ostatnich kilkunastu latach byliśmy świadkami kilku prób wskrzeszenia De Tomaso, kilku przejęć praw do marki, gróźb zahaczających o namacalne zapowiedzi SUV'ów i akcji związania jej zacnej historii z przedsięwzięciami, które nie mają z nią nic wspólnego. Dziś wygląda na to, że mamy to wszystko za sobą: oto zupełnie nowe, nostalgiczne De Tomaso P72!
Dodge rozszerza ofertę związaną z limuzyną Charger, jednym z najmocniejszych modeli z dwiema parami drzwi na rynku amerykańskim. Rozszerza dosłownie: stajnia marki należącej do koncernu Fiat Chrysler Automobiles powiększy się o kilka wariantów Widebody czyli wersje z poszerzonym nadwoziem. Jedną z nich będzie przeszło 700-konny Hellcat.
Flagowa limuzyna Audi, która dwa lata temu zadebiutowała w czwartej generacji, doczekała się najmocniejszej, sportowej odmiany. Mowa oczywiście o modelu firmowanym przez cyfrę osiem i specyfikacji S, która od lat zajmuje specjalne miejsce w ofercie niemieckiej marki. Ostatnie S8 pojawiło się prawie cztery lata temu i miało aż 605 KM.
Dziewiąte Grand Prix Austrii mistrzostw świata Formuły 1 w tym stuleciu jest już za nami. Rok temu wyścig przyniósł zaskakujące zakończenie. W aktualnym sezonie sensacji na razie nie ma: od samego początku wygrywa wyłącznie Mercedes-AMG i chyba nikt nie miałby za złe, gdyby Austria zaskoczyła ponownie. Czy tak właśnie było?
Po minionym weekendzie Audi Sport może świętować już piątą wygraną w tym dziesięcioleciu w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, jednym z najtrudniejszych wyścigów długodystansowych w kalendarzu. W czterdziestej siódmej edycji ADAC Total 24h-Rennen udział wzięło ponad 170 załóg z całego świata.
Kilka lat temu Bayerische Motoren Werke wkroczyło dumnie w drugie stulecie swojej działalności. W związku z tym niemiecki koncern nie przestaje śnić o swojej przyszłości, tej bardzo bliskiej oraz tej bardzo odległej. Jego fantazje ucieleśniają serwowane regularnie koncepty. Najnowszy z nich to sportowe coupe Vision M Next.