Od niedzielnego, 4-godzinnego wyścigu na Silverstone rozpoczął się ósmy sezon World Endurance Championship, pierwszy sezon w nowym formacie po przejściowym super sezonie. Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata, do których dopuszczone są samochody czterech różnych klas, będziemy oglądać w aktualnej formie po raz pierwszy i ostatni.
Bugatti Automobiles zapisało się dzisiaj w historii motoryzacji z kolejnym rekordem prędkości maksymalnej. Francuska marka, należąca od ponad dwudziestu lat do grupy Volkswagena, jako pierwsza przekroczyła barierę 300 mil na godzinę z maszyną bazującą na drogowym modelu własnej produkcji. Rekordowy wynik to ponad czterysta dziewięćdziesiąt kilometrów na godzinę!
Z ostatnimi dniami sierpnia końca dobiegła letnia przerwa w Formule 1. Dwunastą i trzynastą rundę mistrzostw świata dzieliły cztery tygodnie, które przypieczętował pierwszy z aż czterech wyścigów zaplanowanych na wrzesień. Trzynasta runda z dwudziestu jeden odbyła się na słynnym, siedmiokilometrowym Circuit de Spa-Francorchamps w Belgii.
Porsche ogłasza niemal pełną gotowość na dołączenie do mistrzostw świata elektrycznej Formuły E. Pierwszy, elektryczny bolid niemieckiej marki odsłonięto w ramach interaktywnej gry na żywo, rozgrywanej w centrum oddziału Porsche Digital w Ludwigsburgu, w której uczestniczyli kierowcy Porsche oraz tysiące osób z całego świata.
Jesienią ubiegłego roku zadebiutowała druga generacja modelu GLE, jednego z największych SUV'ów w repertuarze Mercedes-Benza, a przed roztopieniem się tegorocznych śniegów maszyną zajął się oddział AMG. Teraz rodzinę GLE uzupełnia model Coupe. Tym razem na sportową wersję w wydaniu AMG nie będziemy musieli w ogóle czekać.
Od sezonu 2022 rajdowe mistrzostwa świata mają przesiąść się na maszyny z hybrydowymi układami napędowymi, których pierwsi przodkowie w postaci prototypów pojawili się już przeszło dziesięć lat temu. Na takie wieści niektóre marki już teraz idą o krok dalej: Opel pokazał pierwszą rajdówkę o napędzie elektrycznym!
Już od dwudziestu pięciu lat za lidera segmentu mocarnych kombi uważa się markę Audi. Wszystko zaczęło się w latach dziewięćdziesiątych od 315-konnego RS2 Avant, w którym palce macało Porsche. Potem w jego ślady poszły modele RS4 oraz RS6, który uznawany jest za klasykę gatunku. Dziś zadebiutowało zupełnie nowe RS6 Avant.
Na rynek elektrycznych samochodów o nieprzeciętnych osiągach wkracza kolejna firma rodem z kalifornijskiej Doliny Krzemowej. To Drako Motors, które za cel obrało produkcję super samochodów z przeznaczeniem do poruszania się po drogach publicznych oraz torach wyścigowych. Pierwszym z nich jest czterodrzwiowy model o oznaczeniu GTE.
Z okazji sto dziesiątej rocznicy rozpoczęcia działalności Bugatti cofa się w czasie prawie o trzy dekady, na przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych minionego stulecia. Właśnie wtedy we Włoszech rodził się model EB 110, jeden z najmocniejszych, najszybszych samochodów swoich czasów. Dziś przypomina o nim limitowany Bugatti Centodieci.
Oczekiwanie na najmniejszą wersję trzeciej generacji Cayenne dobiegło końca. Porsche pokazało zupełnie nowe wydanie Turbo S, które wzorem limuzyny Panamera idzie w kierunku hybrydowego układ napędowego. Oznacza to między innymi o ponad sto koni mechanicznych więcej w porównaniu do spalinowego poprzednika.