Wysokoprężne silniki Audi nie przestają zdobywać nowych terenów, ze szczególnym wskazaniem na usportowione modele, które firmowane są literą S. Jednostki TDI pojawiły się już w kilku limuzynach, coupe i crossoverach tego typu. I końca nie widać. Następne w kolejce do dystrybutorów z olejem napędowym ustawia się zupełnie nowe SQ8.
Grand Prix Francji, które po kilkunastu latach przerwy wróciło do kalendarza Formuły 1 w ubiegłym roku, po raz drugi w tym stuleciu odwiedziło pętlę Circuit Paul Ricard, otworzoną sześćdziesiąt lat temu w Le Castellet. Rok temu zwyciężył tu Mercedes, który w tym roku pozostaje ciągle niepokonany. Czy miało to zmienić się w miniony weekend?
Ligier Automotive przygotowuje nową, wyścigową maszynę, która za kilka miesięcy pojawi się w grupie prototypów LMP3. Ścigacz o oznaczeniu JS P320, bo o nim mowa, ma już za sobą udane crash testy, jazdy testowe na pętli Magny-Cours oraz wystąpienie przed publicznością przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Ginetta, która w kilkunastu ostatnich miesiącach pojawiła się w mistrzostwach świata w grupie wyścigowych prototypów klasy LMP1 i pokazała zupełnie nowy, ekstremalny model drogowy o mocy przeszło 600 koni mechanicznych, przygotowuje nową maszynę klasy LMP3. Prototyp ma być gotowy do startów w przyszłorocznym sezonie.
Mercedes-AMG zbliża się do zamknięcia pierwszych dziesięciu lat swojego programu dedykowanego prywatnym zespołom wyścigowym, które przyniosły marce dziesiątki wygranych i tytułów mistrzowskich na całym świecie. Na początek kolejnego dziesięciolecia marka zaproponuje swoim klientom gruntownie zmodernizowany model GT3.
W ubiegłym roku Bentley wysłał na Pikes Peak swojego jedynego SUV'a, luksusowy model Bentayga. Maszynie wyznaczono jeden cel: pobicie rekordu wspinaczki na słynny szczyt we własnej kategorii. Udało się! W tym roku zachęcona sukcesem, brytyjska marka wysyła do USA kolejną maszynę z identyczną misją. Tym razem jest nią Continental GT.
Rodzina BMW serii 8 powiększa się o trzeci wariant nadwoziowy, który dołącza do coupe i kabrioletu. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie nowym, czego w ofercie BMW do tej pory jeszcze nie było: to luksusowy grand tourer o sportowym zacięciu z dwiema parami drzwi, który będzie konkurował z takimi sławami, jak Panamera, AMG GT 4-Door czy Quattroporte.
Po debiucie na początku 2016 roku turbodoładowanych modeli serii 718, które wywołały mieszane reakcje, Porsche mogło jawić się jako marka, na której ciąży obowiązek udowodnienia, że była to tylko chwilowa słabość. Jeśli ktoś uznaje właśnie taką wersję wydarzeń, uspokajamy: wszystko wraca na swoje miejsce razem z nowym, drogowym Caymanem GT4.
Do oferty Porsche po kilku latach przerwy wraca model noszący dumne imię Spyder. Z nazwą sięgającą sportowych i wyścigowych modeli z lat pięćdziesiątych wiąże się wielka odpowiedzialność, która podpowiada, że należy spodziewać się modelu wykraczającego ponad standardy. Zupełnie nowy 718 Spyder nie zamierza zawieść swoich przodków.
Na osiemdziesiątym siódmym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończył się w miniony weekend super sezon długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata, World Endurance Championship. Toyota, która po raz pierwszy w historii wygrała w Le Mans rok temu, jako jedyny, fabryczny zespół w topowej klasie LMP1 była faworytem również w tym roku.