Po minionym weekendzie Audi Sport może świętować już piątą wygraną w tym dziesięcioleciu w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, jednym z najtrudniejszych wyścigów długodystansowych w kalendarzu. W czterdziestej siódmej edycji ADAC Total 24h-Rennen udział wzięło ponad 170 załóg z całego świata.
Kilka lat temu Bayerische Motoren Werke wkroczyło dumnie w drugie stulecie swojej działalności. W związku z tym niemiecki koncern nie przestaje śnić o swojej przyszłości, tej bardzo bliskiej oraz tej bardzo odległej. Jego fantazje ucieleśniają serwowane regularnie koncepty. Najnowszy z nich to sportowe coupe Vision M Next.
Wysokoprężne silniki Audi nie przestają zdobywać nowych terenów, ze szczególnym wskazaniem na usportowione modele, które firmowane są literą S. Jednostki TDI pojawiły się już w kilku limuzynach, coupe i crossoverach tego typu. I końca nie widać. Następne w kolejce do dystrybutorów z olejem napędowym ustawia się zupełnie nowe SQ8.
Grand Prix Francji, które po kilkunastu latach przerwy wróciło do kalendarza Formuły 1 w ubiegłym roku, po raz drugi w tym stuleciu odwiedziło pętlę Circuit Paul Ricard, otworzoną sześćdziesiąt lat temu w Le Castellet. Rok temu zwyciężył tu Mercedes, który w tym roku pozostaje ciągle niepokonany. Czy miało to zmienić się w miniony weekend?
Ligier Automotive przygotowuje nową, wyścigową maszynę, która za kilka miesięcy pojawi się w grupie prototypów LMP3. Ścigacz o oznaczeniu JS P320, bo o nim mowa, ma już za sobą udane crash testy, jazdy testowe na pętli Magny-Cours oraz wystąpienie przed publicznością przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Ginetta, która w kilkunastu ostatnich miesiącach pojawiła się w mistrzostwach świata w grupie wyścigowych prototypów klasy LMP1 i pokazała zupełnie nowy, ekstremalny model drogowy o mocy przeszło 600 koni mechanicznych, przygotowuje nową maszynę klasy LMP3. Prototyp ma być gotowy do startów w przyszłorocznym sezonie.
Mercedes-AMG zbliża się do zamknięcia pierwszych dziesięciu lat swojego programu dedykowanego prywatnym zespołom wyścigowym, które przyniosły marce dziesiątki wygranych i tytułów mistrzowskich na całym świecie. Na początek kolejnego dziesięciolecia marka zaproponuje swoim klientom gruntownie zmodernizowany model GT3.
W ubiegłym roku Bentley wysłał na Pikes Peak swojego jedynego SUV'a, luksusowy model Bentayga. Maszynie wyznaczono jeden cel: pobicie rekordu wspinaczki na słynny szczyt we własnej kategorii. Udało się! W tym roku zachęcona sukcesem, brytyjska marka wysyła do USA kolejną maszynę z identyczną misją. Tym razem jest nią Continental GT.
Rodzina BMW serii 8 powiększa się o trzeci wariant nadwoziowy, który dołącza do coupe i kabrioletu. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie nowym, czego w ofercie BMW do tej pory jeszcze nie było: to luksusowy grand tourer o sportowym zacięciu z dwiema parami drzwi, który będzie konkurował z takimi sławami, jak Panamera, AMG GT 4-Door czy Quattroporte.
Po debiucie na początku 2016 roku turbodoładowanych modeli serii 718, które wywołały mieszane reakcje, Porsche mogło jawić się jako marka, na której ciąży obowiązek udowodnienia, że była to tylko chwilowa słabość. Jeśli ktoś uznaje właśnie taką wersję wydarzeń, uspokajamy: wszystko wraca na swoje miejsce razem z nowym, drogowym Caymanem GT4.