Aktualności
18.11.2021

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport Niezbędna transformacja

Na drogowej wersji zupełnie nowego Caymana GT4 RS, który zadebiutował w tym tygodniu na wystawie w Los Angeles, ambicje Porsche się nie kończą. Razem z cywilną wersją przygotowano od razu ewolucję przeznaczoną wyłącznie na tory wyścigowe. Oto nowy 718 Cayman GT4 RS Clubsport, gotowy do podboju różnego rodzaju mistrzostw na całym globie.

Drogowy 718 Cayman GT4 RS jest najmocniejszym i najszybszym modelem w swojej rodzinie. Znaki rozpoznawcze: węglowe elementy karoserii, rozbudowana aerodynamika, 500-konny silnik przeszczepiony prosto z większego 911 GT3 oraz rekordowy przejazd Nordschleife. Wyścigowy GT4 RS Clubsport idzie tym samym tropem i zabiera na pokład nowy silnik, który pochodzi prosto z 911 GT3 Cup generacji 992. Maszyna zastępuje w ofercie Porsche model 718 GT4 Clubsport, który zadebiutował na początku 2019 roku z 3,8-litrowym silnikiem o mocy 425 koni mechanicznych jako następca produkowanego od 2015 roku Caymana GT4 Clubsport z 3,8-litrowym silnikiem o mocy 385 koni mechanicznych.

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Zupełnie nowy 718 Cayman GT4 RS Clubsport może pochwalić się 6-cylindrowym, umieszczonym centralnie boxerem o pojemności zwiększonej do czterech litrów, z którego na tylną oś płynie okrągłe 500 koni mechanicznych oraz maksymalnie 465 niutonometrów (o 75 koni i 40 niutonometrów więcej, niż u poprzednika). Motor kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przełożenia przekładni skrócono tak, że można teraz korzystać śmiało ze wszystkich siedmiu biegów, a nie tylko sześciu. Jednocześnie poprawiono pracę zawieszenia, chłodzenie układu hamulcowego z większymi tarczami, aerodynamikę, instrumenty pokładowe, elektronikę (ABS, kontrola trakcji, kontrola stabilności) oraz systemy bezpieczeństwa, które spełniają regulacje mające wejść w życie w sezonie 2023. Wzorem poprzednika sięgnięto po jeszcze większą liczbę paneli karoserii wykonanych z materiałów kompozytowych naturalnego pochodzenia.

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche kalkuluje, że nowy GT4 RS Clubsport ma być o co najmniej 2% szybszy na okrążeniu w porównaniu do swojego poprzednika. Od razu po wyjechaniu z fabryki maszyna jest gotowa do startów w pucharach pod skrzydłami SRO Motorsport Group, takich, jak European GT4 Series, British GT Championship, GT4 America czy GT4 Asia. Cena za sztukę: 196 tysięcy euro plus podatki (aktualnie to równowartość około 920 tysięcy złotych). Dodatkowo będzie można wybrać jeden z dwóch rodzajów wydechu, oświetlenie na wyścigi nocne, system szybkiego tankowania oraz zbiornik paliwa o pojemności do 115 litrów. Pierwszy Cayman GT4 Clubsport generacji 981 sprzedał się w liczbie 421 egzemplarzy. Jego następca, 718 Cayman GT4 Clubsport generacji 982, powtórzył ten sukces i znalazł blisko 500 nabywców. Możliwości modernizacji starego Caymana GT4 do specyfikacji GT4 RS nie będzie.

Skomentuj na forumUdostępnij