Po ponad sześćdziesięciu latach fascynujących eksperymentów, których efektem było kilka, jeśli nie kilkanaście prototypów i konceptów, Corvette ogłasza gotowość na zmianę swojego wyznania. Najnowsza, ósma generacja amerykańskiego klasyka rozstaje się z ideą noszenia silnika przy przedniej osi i przeobraża się w sportowego atletę z silnikiem umieszczonym centralnie!
Briggs Automotive Company pokazało drugą generację swojego jednoosobowego, ekstremalnego pojazdu sportowego, którego imię to wymowne Mono. Nowy Mono R to jeszcze więcej mocy, niż poprzednio, jeszcze więcej starań o zmniejszenie masy własnej i nowe technologie, jak na przykład panele karoserii wzmacniane grafenem.
Zupełnie nowy, przełomowy samochód marki Lotus, który do niedawna znany był jedynie jako mglisty kształt pod oznaczeniem Type 130, nie ma już nic do ukrycia. Maszyna, która otwiera kolejny rozdział w długiej i bogatej historii brytyjskiej marki, zadebiutowała dzisiaj w Londynie. Na rynek pojazd trafi w limitowanej liczbie egzemplarzy pod nazwą Evija.
Główna, europejska część mistrzostw świata Formuły 1 dotarła do Wielkiej Brytanii, w której swoje siedziby główne ma większość zespołów. Nieprzerwanie od 1987 roku brytyjska runda rozgrywana jest na pętli Silverstone, na której pięć razy w swojej karierze triumfował Lewis Hamilton, aktualny lider klasyfikacji generalnej kierowców.
Działania związane z obchodami stulecia istnienia Bentley Motors osiągnęły poziom, na którym można zacząć śmiało marzyć o przyszłości. Brytyjczycy nie wybiegają w tą przyszłość zbyt daleko. Oto EXP 100 GT, majestatyczna wizja luksusowego grad tourera, który miałby pojawić się na drogach już za kilkanaście lat.
Radical Sportscars pokazało światu nowy model, który w jeszcze większym stopniu, niż jego poprzednicy zacierać ma granice między samochodami drogowymi i wyścigowymi. Maszyna o nazwie Rapture idzie w ślady innych produktów marki: jest pozbawiona zbędnych wygód czy dachu i szyb, które poświęca na rzecz osiągów i prowadzenia.
Miniony super sezon World Endurance Championship zakończył się dla zespołu Porsche tytułami mistrzów świata GT wśród kierowców, producentów oraz zespołów... i pożegnaniem z podbijającym tory całego świata, już trzyletnim 911 RSR. W kolejnym sezonie długodystansowych mistrzostw świata fabryczny zespół będzie korzystał z zupełnie nowego modelu o identycznym oznaczeniu.
Od ogłoszenia pierwszych planów na przywrócenie torom wyścigowym klasy GT2 minął już prawie rok i całe przedsięwzięcie nabiera coraz większego rozpędu. Już pod koniec tego miesiąca odbędzie się pierwszy wyścig z udziałem samochodów tytułowanych jako GT2, a w tym tygodniu zadebiutowała zupełnie nowa maszyna tego typu. To Audi R8 w wydaniu LMS GT2.
W czerwcu na 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończyła się kilkuletnia batalia Forda w długodystansowych mistrzostwach świata. Model GT, który wprowadzono na tory z początkiem sezonu 2016, skupi się teraz na innych zajęciach, a jego dorobek podsumuje zupełnie nowy, wyścigowy GT MkII, który trafi do grupy kilkudziesięciu wybrańców.
Ponad sześć lat temu AMG wkroczyło w segment kompaktów z 4-cylindrowym modelem A 45, który szokował niedoścignioną w swojej klasie mocą 360 koni mechanicznych. Cztery lata temu możliwości auta podskoczyły profilaktycznie do 381 koni mechanicznych. Dziś debiutuje A 45 drugiej generacji: jeszcze szybszy i jeszcze mocniejszy.