Kia Motors z placówkami rozsianymi po całym świecie od kilku lat ewoluuje w nowym kierunku i wchodzi w segmenty, które do tej pory były odległe od potrzeb i zainteresowań marki oraz jej klientów. A to sprowadza się również do prób otwarcia nowych niszy. Właśnie z czymś takim mamy do czynienia w przypadku konceptu Habaniro.
Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata wróciły w tym miesiącu na dwie ostatnie rundy sezonu 2018/19 do Europy. Kilkanaście prototypów i kilkanaście samochodów GT, prowadzonych w zespołach po dwóch lub trzech kierowców, walczyło w miniony weekend na pętli Spa-Francorchamps w Belgii. Pętli, która... nie pożegnała się jeszcze z zimą.
Wiemy już, że kalifornijskie Karma Automotive ze wsparciem chińskiego kapitału ma w repertuarze zmodernizowaną limuzynę Revero GT z technologiami prosto od BMW i że z myślą o przyszłości podjęło współpracę z włoskim studiem Pininfarina. I na tym wcale nie koniec: firma zwraca na siebie uwagę konceptem roadstera SC1 Vision.
Aston Martin odpowiada na wezwanie do produkcji sportowego samochodu z ręczną skrzynią biegów, która dostarcza osobny wachlarz wrażeń i zapewnia jedyną w swoim rodzaju komunikację z maszyną. Gatunek coraz bardziej zagrożony wyginięciem reprezentowany będzie przez limitowane coupe Vantage AMR, którego korzenie sięgają torów wyścigowych.
Stinger, dość zaskakująca, sportowa limuzyna z repertuaru koreańskiego Kia Motors, która weszła na rynek blisko dwa lata temu, doczekała się edycji specjalnej o oznaczeniu GTS. Limuzyna w takim wydaniu wyróżnia się wyglądem oraz nowinkami technologicznymi, które mają ją zbliżyć do napędzanej na obie lub tylko jedną oś, najmocniejszej wersji GT.
Formuła 1 po raz trzeci w swojej historii opanowała przez miniony weekend ulice Baku, stolicy Azerbejdżanu. Miasto położone nad Morzem Kaspijskim zorganizowało w tym roku czwartą z dwudziestu jeden rund mistrzostw świata, która, idąc śladami dwóch poprzednich edycji, mogła przynieść niejedną niespodziankę. Czy tak właśnie było?
Najmocniejszy, seryjnie produkowany Aston Martin stracił dach. W jak najbardziej pozytywnym rozumieniu: w odpowiedzi na rosnące temperatury i zwiększające się zakres słonecznych godzin na rynek wchodzi flagowe super GT w wersji otwartej, DBS Superleggera Volante. Moc i osiągi samochodu sprawiają, że z miejsca staje się on klasą samą w sobie.
Zupełnie nowych i zmodernizowanych modeli od AMG nie przestaje przybywać. Tylko w ostatnich dwóch miesiącach zobaczyliśmy trzybryłową klasę A, crossovera CLA, SUV'a o symbolu GLE oraz sportowego, limitowanego roadstera GT R. A w ostatnich dniach na świat przyszedł odnowiony model GLC w dwóch wersjach nadwoziowych.
Przedsiębiorstwo Karma Automotive w ostatnich miesiącach pracowało nie tylko nad modernizacją limuzyny Revero, która wyrosła bezpośrednio po przejęciu projektu Fiskera, ale również nad wizjami swojej najbliższej przyszłości. Jedną z nich, klasycznego grand tourera z jedną parą drzwi, przygotowano we współpracy z włoskim studiem Pininfarina.
Toyota, która już od ponad dwudziestu lat działa prężnie w segmencie samochodów drogowych z napędem hybrydowym, zapuszcza się coraz głębiej w rozwijający się w ekspresowym tempie segment samochodów drogowych o różnego rodzaju napędzie elektrycznym. Zapędy japońskiej marki ucieleśniają nowe modele seryjne oraz koncepty, na przykład Rhombus.