Wbrew pozorom, które mogły nawarstwić się w wyniku wydarzeń ostatnich lat, silniki wysokoprężne w koncernie Volkswagena mają się świetnie i napędzanych nimi modeli nie ubywa. Jednostki, które według wielu jako pierwsze skazane są na wymarcie, coraz częściej trafiają też do aut o sportowym charakterze. Przykład: nowa ewolucja SQ5 TDI od Audi.
W szerokiej strefie między starym i nowym porządkiem świata, pierwszym pod rządami samochodów spalinowych, drugim zagrabianym przez auta elektryczne, od lat brylują hybrydy. Pierwsze z nich skupiały się na oszczędzaniu paliwa, środowiska naturalnego i portfela właścicieli. Dzisiaj chcą być również szybkie i emocjonujące: oto 508 od Peugeot Sport.
Na oficjalnych testach przed właściwym startem nowego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 pojawił się dzisiaj, po kilku dniach spóźnienia, najnowszy bolid zespołu Williamsa, maszyna nosząca oznaczenie FW42. Samochodem w tym roku startować będzie między innymi Robert Kubica, który ostatni raz walczył w Formule 1 w roku 2010.
Najnowszy Focus, który zadebiutował dziesięć miesięcy temu, wkracza oficjalnie na wojenną ścieżkę. Globalny model Forda, dostępny aktualnie w czwartej generacji, zaczyna pogoń za osiągami i ponadprzeciętną mocą od kilku różnych ewolucji o oznaczeniu ST. Pod usportowionymi kompaktami podpisuje się oddział Ford Performance.
Dziś rano na pierwsze, przedsezonowe testy wyjechały nowe bolidy Formuły 1. Większość z maszyn poznaliśmy w większym lub mniejszym stopniu już w ubiegłym tygodniu, ale część mogliśmy zobaczyć na żywo po raz pierwszy dopiero teraz. W towarzystwie, które do tej pory nie pokazywało zbyt wiele znalazł się zespół Alfa Romeo Racing.
W ubiegłym roku minęło dziesięć lat od kiedy po raz ostatni w Formule 1 dominowało Ferrari, zgarniając mistrzowskie tytuły wśród kierowców i konstruktorów. W erze zdominowanej przez markę Mercedes-AMG włoski zespół musiał zadowalać się niższymi pozycjami, choć nie brakowało przebłysków geniuszu. Do sezonu 2019 drużyna z Maranello przystąpi z bolidem SF90.
Produkcja najszybszego SUV'a na świecie nie wydaje się tytułem, o który może ubiegać się wiele marek, ale z pewnością na wizerunek kilku zadziałałby on bardzo motywująco. Porsche? Lamborghini? Maserati? Alfa Romeo? BMW? Mercedes-AMG? Jeep? Bentley twierdzi, że stanął właśnie ponad nimi wszystkimi: oto Bentayga Speed.
Od ostatniej wygranej McLarena w wyścigu Formuły 1 minęło już ponad sześć lat, które brytyjski zespół spędził gdzieś w połowie albo końcówce stawki konstruktorów. W nietypowym dla siebie miejscu McLaren Racing szuka nowego startu i sposobu na powrót do dawnej świetności. Nowy sezon mistrzostw świata zaczyna prezentacją bolidu o oznaczeniu MCL34.
Latem ubiegłego roku z mistrzostw świata Formuły 1 po ponad dziesięciu latach startów wykruszył się zespół Force India, którego historię zakończyło bankructwo. Firmę niemal w całości przejęli nowi właściciele - konsorcjum Racing Point, dla którego sezon 2019 będzie pierwszym, pełnym sezonem startów w Formule 1.
Oprócz ekipy marki Mercedes-AMG swój nowy bolid Formuły 1 na pierwsze kilometry po torze Silverstone w ramach dnia filmowego wyprowadził wczoraj również Red Bull. Tradycyjnie już maszynę w świetle dziennym pokazano w tymczasowym, maskującym malowaniu, którego nie zobaczymy we właściwej części sezonu. A ta rozpocznie się już za miesiąc od wyścigu w Australii.