Niekończące się pomysły 80-letniego Franco Sbarro i jego uczniów każdego roku przynoszą nam nietuzinkowe maszyny o charakterze sportowym lub użytkowym. Prototypy francuskiego konstruktora budzą skrajne emocje i równie często spoglądają w przeszłość, co w przyszłość. Najnowszy z nich to coupe Renner, nawiązujące do ścigaczy lat sześćdziesiątych.
Zakład Carrozzeria Touring Superleggera kontynuuje wątek podjęty w ubiegłym roku, który zmaterializował się pod postacią kolekcjonerskiego coupe Sciadipersia. W tym roku oprócz coupe na amatorów nietuzinkowych grand tourerów rodem z Włoch będzie czekać również kabriolet. Tak samo, jak poprzednio pojazd oparto na sprawdzonej platformie Maserati.
Najnowsza generacja klasy A od Mercedes-Benza czeka ciągle na najmocniejszą odmianę ze stajni AMG, a w tym czasie do amatorów mocniejszych wrażeń adresowany jest model firmowany cyfrą 35. W ubiegłym roku pod takim właśnie szyldem zadebiutował przeszło trzystukonny hatchback, a teraz dołącza do niego trzybryłowa limuzyna.
Program produkcji wyjątkowych Ferrari na specjalne zamówienia ma już ponad dziesięć lat. W tym czasie na świat wyszło kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt, jedynych w swoim rodzaju modeli, z których wiele pozostaje ciągle tajemnicą. Najnowszy z nich nie ma najmniejszego zamiastu na pozostanie w ukryciu. Oto torowe coupe P80/C.
W ubiegłym roku w Chinach sprzedano więcej samochodów elektrycznych, niż w innych częściach świata... razem wziętych. W takich okolicznościach azjatycki rynek traktowany jest jak najbardziej poważnie przez największe marki europejskie, a jego rosnące potrzeby próbują zaspokoić również lokalne marki. Jedną z nich jest Arcfox.
Już w maju od wyścigu na Hockenheimring wystartuje nowy sezon pucharu Deutsche Tourenwagen Masters, dedykowanego specjalnie przygotowanym samochodom turystycznym, w którym przez ostatnie lata o mistrzostwo walczyli kierowcy Audi, BMW oraz Mercedes-Benza. Tej ostatniej marki w DTM już nie ma. Jej miejsce zajmie... Aston Martin!
Zakład Puritalia Automobili przedstawił światu swoje najnowsze dzieło, które idzie w ślady pokazanego prawie cztery lata temu roadstera 427, inspirowanego autami z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Jest nim coupe Berlinetta, które chce startować do walki o tytuł najmocniejszego samochodu produkowanego we Włoszech.
Porsche powiększa swój repertuar o model, który przenika przez kilka różnych segmentów i odpowiada na najnowsze trendy, które same w sobie wzbudzają niejedno pytanie i wątpliwości. Mowa o Cayenne Coupe, stylowej wersji nadwoziowej z ostrzej opadającą linią dachu i wyraźnym ubytkiem przestrzeni bagażowej. Plus kilka nowości technicznych.
Przed końcem tego roku Mercedes-Benz zostanie pierwszą i jak na razie jedyną marką z fabrycznymi zespołami w mistrzostwach świata Formuły 1 oraz mistrzostwach świata elektrycznej Formuły E. W tych pierwszych niemiecki zespół rządzi niepodzielnie od kilku już lat. Czy pojawienie się go w Formule E przyniesie podobne rezultaty?
Continental GT zadomowił się na rynku na tyle komfortowo, że jest gotowy na porzucenie kilku cylindrów i wyjście między ludzi w lżejszej i zwinniejszej formie. Choć nie ukrywa, że z pewną nieśmiałością. Zupełnie nowy Bentley Continental GT V8 trzeciej generacji - bo o nim właśnie mowa - dostępny będzie na razie tylko na terenie USA.