Aktualności

BMW i Vision Circular - Zamknięte koło

BMW przyspiesza prace nad obniżeniem emisji szkodliwych substancji, tempo walki ze zmianami klimatycznymi i elektryczną ofensywę, w ramach której w ciągu najbliższych dziesięciu lat na drogi miałoby wyjechać dziesięć milionów aut o napędzie elektrycznym. Wszystkie cele, które mają być osiągnięte w pełni za dwie dekady, ucieleśnia koncept BMW i Vision Circular.

Pod postacią konceptu i Vision Circular kryje się wizja kompaktowego, czteroosobowego BMW o długości około czterech metrów na rok 2040, od którego dzielą nas już tylko niecałe dwie dekady. Auto o napędzie elektrycznym i luksusowym charakterze zostało zaprojektowane w zgodzie z nową filozofią, według której w całości lub prawie w całości miałoby być produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu. Po zakończeniu żywota każde tego typu auto miałoby być poddawane w całości lub prawie w całości recyklingowi, wliczając akumulatory półprzewodnikowe czy elementy elektroniki wykonane z wykorzystaniem rzadkich metali. I Vision Circular to jednocześnie zapowiedź kierunku stylistycznego, w którym mogłyby pójść przyszłe generacje osobowych samochodów BMW.

BMW i Vision Circular

BMW i Vision Circular koncentruje się na materiałach pochodzących z recyklingu, które można łatwo i szybko zdemontować po zakończeniu cyklu życia produktu. Mamy tu między innymi szybkozłącza na obręczach kół, siedzeniach i desce rozdzielczej, połączenie sznurkowe w tylnej kanapie, cyfrowy odpowiednik atrapy chłodnicy, wygrawerowane logo marki i wykonane laserowo oznaczenia modelu, karoserię z aluminium anodowanego na kolor jasnozłoty bez konieczności sięgania po zwykłe powłoki lakiernicze, częściowo przezroczyste opony z naturalnego kauczuku, tapicerkę wykonaną z przetworzonego plastiku, obręcz kierownicy drukowaną w 3D z proszku drzewnego oraz szklany dach.

BMW i Vision Circular

Deska rozdzielcza i konsola środkowa przedstawia zupełnie nowe podejście do tematu: to duży, krystaliczny korpus, który powstał na drodze druku 3D, osadzony na drewnianej ramie z aluminiowymi ramionami na obu brzegach. Interakcje z korpusem miałby być przeprowadzane za pomocą gestów, a wszystkie informacje byłyby wyświetlane na przedniej szybie. Poruszaniu się samochodem i jego obsłudze towarzyszyłby dźwięki, które opracowano przy współpracy między innymi z Hansem Zimmerem. O układzie napędowym konceptu BMW nie informuje. Marka deklaruje jedynie, że auto byłoby gotowe na oddanie energii elektrycznej na przykład do zasilenia urządzeń domowych (Vehicle-to-Grid). Koncept i Vision Circular nie zapowiada żadnego modelu, który miałby trafić do produkcji, ale wypracowane w jego ramach pomysły mają być wykorzystane przy projektowaniu kolejnej generacji "Neue Klasse".

Źródło/zdjęcia: BMW BMW i Vision Circular na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij