Marka Mini, która ma już dokładnie sześćdziesiąt lat, pokazała najmocniejsze, drogowe modele w swojej historii. To oczywiście kolejne maszyny z serii John Cooper Works. Tym razem jest nimi nowy duet Clubman oraz Countryman, który w parze przekracza sześćset koni mechanicznych, a pojedynczo zostawia daleko w tyle każdego swojego poprzednika.
Najlepiej sprzedający się model w gamie Audi chce sprzedawać się jeszcze lepiej. A wszystko za sprawą gruntownej modernizacji, która po ponad czterech latach od debiutu jak najbardziej należała się obecnej generacji A4, bo o tym aucie mowa. Jednocześnie kuracji odmładzającej poddano usportowione S4, które skręciło... w kierunku hybrydyzacji i Diesla.
Kilka dni temu zakłady McLaren Automotive świętowały wyprodukowanie dwudziestu tysięcy samochodów. Dziś brytyjskie przedsiębiorstwo otwiera kolejny rozdział swojej pełnej sukcesów, ale bardzo krótkiej historii. To pierwszy model nowego dla marki segmentu: coupe o oznaczeniu GT, które będzie polować na klientów gustujących dotychczas w ofercie konkurencji.
Citroen zaprezentował swój kolejny koncept, który ucieleśnia wizję bardziej odległej przyszłości motoryzacji i przypieczętowuje setną rocznicę działalności marki. Maszyna o oznaczeniu 19_19 to pomysł na luksusową kapsułę, która uskuteczniałaby ucieczki z miejskiego zgiełku i zapewniała swoim pasażerom nowe, niezwykłe wrażenia.
Formuła 1 po raz kolejny w tym roku odwiedziła Hiszpanię, która w lutym i marcu była areną przedsezonowych testów. W minionym tygodniu w ramach piątej z dwudziestu jeden rund mistrzostw świata opanowano pętlę Circuit de Barcelona-Catalunya, na której hiszpańskie grand prix organizowane jest nieprzerwanie od 1991 roku.
Coraz większymi krokami zbliża się premiera pierwszego, produkowanego seryjnie modelu o oznaczeniu M8 ze stajni BMW. Niemiecka marka przedstawiła aktualną serię 8 prawie rok temu, a z początkiem sezonu 2018 wysłała na tory wyścigową wersję M8. Odmiana drogowa, o której wiemy coraz więcej, pojawi się zarówno jako coupe, jak i kabriolet.
W ubiegłym roku w rosyjskiej flocie prezydenckiej znalazła się pancerna, reprezentacyjna limuzyna marki Aurus, za którą stoi działający od ponad stu lat instytut rozwoju samochodów i silników NAMI. Kilka miesięcy później wylansowano model dla klientów indywidualnych, a w tym roku marka Aurus wkroczyła na nowe tereny. To tory wyścigowe.
Kia Motors z placówkami rozsianymi po całym świecie od kilku lat ewoluuje w nowym kierunku i wchodzi w segmenty, które do tej pory były odległe od potrzeb i zainteresowań marki oraz jej klientów. A to sprowadza się również do prób otwarcia nowych niszy. Właśnie z czymś takim mamy do czynienia w przypadku konceptu Habaniro.
Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata wróciły w tym miesiącu na dwie ostatnie rundy sezonu 2018/19 do Europy. Kilkanaście prototypów i kilkanaście samochodów GT, prowadzonych w zespołach po dwóch lub trzech kierowców, walczyło w miniony weekend na pętli Spa-Francorchamps w Belgii. Pętli, która... nie pożegnała się jeszcze z zimą.
Wiemy już, że kalifornijskie Karma Automotive ze wsparciem chińskiego kapitału ma w repertuarze zmodernizowaną limuzynę Revero GT z technologiami prosto od BMW i że z myślą o przyszłości podjęło współpracę z włoskim studiem Pininfarina. I na tym wcale nie koniec: firma zwraca na siebie uwagę konceptem roadstera SC1 Vision.