Aktualności
07.08.2020

Skoda Slavia Siódma odsłona

Skoda pokazała kolejny prototyp, który w ciągu ostatnich miesięcy pod okiem ekspertów marki zbudowali jej studenci. Jest nim kabriolet Slavia, który promuje pomysły młodego pokolenia i wskazuje czeską firmę jako atrakcyjne miejsce pracy. Pojazd powstały w ramach Akademii Skody jest już siódmym samochodem zbudowanym w ten sposób w ciągu ostatnich sześciu lat.

Tym razem za punkt wyjścia przyjęto model Scala, kompaktowego hatchbacka, który zadebiutował w 2018 roku i usadowił się gdzieś między Fabią oraz Octavią. Do prac nad samochodem przystąpiło w sumie trzydziestu jeden studentów Akademii Skody (jej część, zawodowa szkoła marki działa od 1927 roku), którzy zaprojektowali i własnoręcznie zbudowali swoje wymarzone auto. Scala przeobraziła się w ten sposób w Slavię, dwudrzwiowy, dwuosobowy kabriolet z dodatkowym ospoilerowaniem, dyfuzorem czy efektownym podświetleniem podwozia diodami LED. Dodatkowe ozdoby przypominają o 125 urodzinach Skody, które przypadają na grudzień tego roku.

Skoda Slavia

Na wyposażeniu modelu Slavia znalazło się między innymi nagłośnienie z subwooferem o mocy 2250 watów i pozostałymi głośnikami o mocy kolejnych 320 watów, aluminiowe felgi o średnicy dwudziestu cali oraz... dwie elektryczne hulajnogi Skody, które ukryto w bagażniku kosztem miejsca dla kanapę dla pasażerów z tyłu. Układ napędowy to seryjne rozwiązanie ze Scali: turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności półtora litra i mocy 150 koni mechaniczny, który wprawia w ruch przednie koła. Napęd przenoszony jest poprzez dwusprzęgłową skrzynię o siedmiu przełożeniach. Z auta seryjnego pochodzi też niezmodyfikowane zawieszenie, układ kierowniczy, systemy wspomagające, deska rozdzielcza czy elektronika.

Skoda Slavia

Prototyp w kolorze White Crystal Blue zawdzięcza swoją nazwę rowerom, które w 1895 roku produkowali Vaclav Laurin i Vaclav Klement, założyciele zakładów, które dzisiaj znamy jako producenta samochodów osobowych marki Skoda. Firma Laurin & Klement powstała w tym samym roku i od tego też roku Skoda Auto liczy swoją historię, choć jej korzenie są starsze: konglomerat Emila Skody rozpoczął działalność w 1859 roku i do dziś wyrosło z niego niejedno przedsiębiorstwo. Laurin & Klement połączyło się ze Skodą w 1925 roku, w którym jako takie zakończyło działalność. Od lat dziewięćdziesiątych Skoda należy do rodziny Volkswagena.

Skomentuj na forumUdostępnij