Z ostatnimi dniami sierpnia końca dobiegła letnia przerwa w Formule 1. Dwunastą i trzynastą rundę mistrzostw świata dzieliły cztery tygodnie, które przypieczętował pierwszy z aż czterech wyścigów zaplanowanych na wrzesień. Trzynasta runda z dwudziestu jeden odbyła się na słynnym, siedmiokilometrowym Circuit de Spa-Francorchamps w Belgii.
Porsche ogłasza niemal pełną gotowość na dołączenie do mistrzostw świata elektrycznej Formuły E. Pierwszy, elektryczny bolid niemieckiej marki odsłonięto w ramach interaktywnej gry na żywo, rozgrywanej w centrum oddziału Porsche Digital w Ludwigsburgu, w której uczestniczyli kierowcy Porsche oraz tysiące osób z całego świata.
Jesienią ubiegłego roku zadebiutowała druga generacja modelu GLE, jednego z największych SUV'ów w repertuarze Mercedes-Benza, a przed roztopieniem się tegorocznych śniegów maszyną zajął się oddział AMG. Teraz rodzinę GLE uzupełnia model Coupe. Tym razem na sportową wersję w wydaniu AMG nie będziemy musieli w ogóle czekać.
Od sezonu 2022 rajdowe mistrzostwa świata mają przesiąść się na maszyny z hybrydowymi układami napędowymi, których pierwsi przodkowie w postaci prototypów pojawili się już przeszło dziesięć lat temu. Na takie wieści niektóre marki już teraz idą o krok dalej: Opel pokazał pierwszą rajdówkę o napędzie elektrycznym!
Już od dwudziestu pięciu lat za lidera segmentu mocarnych kombi uważa się markę Audi. Wszystko zaczęło się w latach dziewięćdziesiątych od 315-konnego RS2 Avant, w którym palce macało Porsche. Potem w jego ślady poszły modele RS4 oraz RS6, który uznawany jest za klasykę gatunku. Dziś zadebiutowało zupełnie nowe RS6 Avant.
Na rynek elektrycznych samochodów o nieprzeciętnych osiągach wkracza kolejna firma rodem z kalifornijskiej Doliny Krzemowej. To Drako Motors, które za cel obrało produkcję super samochodów z przeznaczeniem do poruszania się po drogach publicznych oraz torach wyścigowych. Pierwszym z nich jest czterodrzwiowy model o oznaczeniu GTE.
Z okazji sto dziesiątej rocznicy rozpoczęcia działalności Bugatti cofa się w czasie prawie o trzy dekady, na przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych minionego stulecia. Właśnie wtedy we Włoszech rodził się model EB 110, jeden z najmocniejszych, najszybszych samochodów swoich czasów. Dziś przypomina o nim limitowany Bugatti Centodieci.
Oczekiwanie na najmniejszą wersję trzeciej generacji Cayenne dobiegło końca. Porsche pokazało zupełnie nowe wydanie Turbo S, które wzorem limuzyny Panamera idzie w kierunku hybrydowego układ napędowego. Oznacza to między innymi o ponad sto koni mechanicznych więcej w porównaniu do spalinowego poprzednika.
Model Stinger kilka lat temu zmienił wizerunek marki Kia, po której wcześniej nie można było spodziewać się niczego podobnego. Zmienił również oczekiwania: sportowa limuzyna w ofercie koreańskiego producenta sprawiła, że klienci i lokalne oddziały uruchomiły swoją wyobraźnię. Oto jeden z niespodziewanych efektów: torowy Singer GT420.
Już za kilka dni na aukcję trafi jedyny, zachowany do dzisiaj egzemplarz pierwszego, sportowego samochodu Porsche, który powstał... prawie dziesięć lat przed rozpoczęciem produkcji pierwszych modeli niemieckiej marki. To niewielkie coupe Type 64, które zbudowano w 1939 roku specjalnie z myślą o wyścigu z Berlina do Rzymu.