Już w przyszłym roku w życie wejdą przepisy, które całkowicie zmienią długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata. Z torów wyparują prototypy klasy LMP1, a ich miejsce zajmą zupełnie nowe maszyny klasy LMH. Nowy skrót należy rozwijać jako Le Mans Hypercar. W odpowiedzi na wielkie zmiany do mistrzostw w roku 2022 roku powróci Peugeot.
Brabham Automotive, które od kilku lat pracuje nad sportową bestią własnej produkcji, zapowiada kolejny stopień strojenia swojego pierwszego i jedynego modelu. Coupe BT62 oprócz ekstremalnej wersji torowej oraz wydania drogowego będzie dostępne również w specyfikacji Competition, którą przygotowano z myślą o startach w różnego rodzaju mistrzostwach samochodów GT.
Od debiutu pierwszego GLS 63 firmowanego przez AMG minęły już cztery lata. To okres, w którym marka Mercedes-AMG zadomowiła się na dobre w świadomości klientów i postronnych obserwatorów i rozrosła do kilkudziesięciu modeli, które wyznaczają nowe trendy. W takim towarzystwie GLS zaczął odczuwać już swój wiek. W tym roku przyszedł czas na nową generację.
Jaguar zmienia wizerunek swojego najmniejszego i najbardziej sportowego modelu: pod nóż trafiło coupe oraz kabriolet serii F-Type, która obecna jest na rynku od jesieni 2012 roku. Modele po gruntownej modenizacji wyglądają dużo nowocześniej, witają kierowcę i pasażera nowymi systemami multimedialnymi i oferują jeszcze więcej mocy.
Siedemdziesiąty sezon mistrzostw świata Formuły 1 dobiegł po dwudziestu jeden rundach końca. Ostatnim wyścigiem w tym roku było wczorajsze Grand Prix Abu Dhabi, w którym do zdobycia było jeszcze kilka pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów oraz kierowców, w tym trzecie miejsce i pozycja drugiego wicemistrza świata.
Mini zaserwowało swoim miłośnikom kolejną, sportową edycję modelu Cooper, firmowaną przez skrót GP. Skrót, który za każdym razem obiecuje wiele i dostarcza jeszcze więcej. Najnowsze Mini John Cooper Works GP jest jeszcze mocniejsze od swoich poprzedników i jeszcze bardziej szalone, a jego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy.
Po ponad czterech latach od debiutu modele GLE firmowane przez oddział AMG poczuły się tak mocno nadgryzione zębem czasu, że ich konstruktorzy podjęli się przeprowadzenia modernizacji. Odmłodzona gama mocarnych SUV'ów z koncernu Daimlera wjeżdża na rynek w chwili dwudziestych urodzin ich pierwszego przodka, blisko 350-konnego ML 55 z 1999 roku.
Amerykańskie Rezvani Motors, które od kilku lat oferuje sportową maszynę o wymownej nazwie Beast oraz terenówkę o jeszcze bardziej wymownej nazwie Tank, nie przebiera w środkach. W tym roku ofertę marki powiększyły kolejne ewolucje modelu Tank, które przemawiają do bardzo specyficznego klienta. Jedna stawia na tony opancerzenia, druga na nadmiar mocy.
Elektryczna ofensywa Audi trwa w najlepsze: po modelu E-Tron, czyli pełnowymiarowym SUV'ie, przyszedł czas na model E-Tron Sportback, czyli SUV'a udającego coupe kosztem miejsca na bagaż oraz pasażerów z tyłu. Prawie rok różnicy między dwiema maszynami przynosi nowe możliwości: różne warianty układu napędowego oraz wynalazki rodem z filmów science-fiction.
Od dłuższego czasu słyszy się o coraz większych ambicjach Hyundai'a, których ostatecznym wyrazem miałby być sportowy samochód z wyższej półki w produkcji seryjnej. Na razie nic takiego nie przyszło jeszcze na świat, ale za to przybywa konceptów i prototypów. Najnowszym z nich jest kompaktowy RM19, który może być punktem wyjścia dla czegoś większego.