Dodge rozszerza ofertę związaną z limuzyną Charger, jednym z najmocniejszych modeli z dwiema parami drzwi na rynku amerykańskim. Rozszerza dosłownie: stajnia marki należącej do koncernu Fiat Chrysler Automobiles powiększy się o kilka wariantów Widebody czyli wersje z poszerzonym nadwoziem. Jedną z nich będzie przeszło 700-konny Hellcat.
Flagowa limuzyna Audi, która dwa lata temu zadebiutowała w czwartej generacji, doczekała się najmocniejszej, sportowej odmiany. Mowa oczywiście o modelu firmowanym przez cyfrę osiem i specyfikacji S, która od lat zajmuje specjalne miejsce w ofercie niemieckiej marki. Ostatnie S8 pojawiło się prawie cztery lata temu i miało aż 605 KM.
Dziewiąte Grand Prix Austrii mistrzostw świata Formuły 1 w tym stuleciu jest już za nami. Rok temu wyścig przyniósł zaskakujące zakończenie. W aktualnym sezonie sensacji na razie nie ma: od samego początku wygrywa wyłącznie Mercedes-AMG i chyba nikt nie miałby za złe, gdyby Austria zaskoczyła ponownie. Czy tak właśnie było?
Po minionym weekendzie Audi Sport może świętować już piątą wygraną w tym dziesięcioleciu w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, jednym z najtrudniejszych wyścigów długodystansowych w kalendarzu. W czterdziestej siódmej edycji ADAC Total 24h-Rennen udział wzięło ponad 170 załóg z całego świata.
Kilka lat temu Bayerische Motoren Werke wkroczyło dumnie w drugie stulecie swojej działalności. W związku z tym niemiecki koncern nie przestaje śnić o swojej przyszłości, tej bardzo bliskiej oraz tej bardzo odległej. Jego fantazje ucieleśniają serwowane regularnie koncepty. Najnowszy z nich to sportowe coupe Vision M Next.
Wysokoprężne silniki Audi nie przestają zdobywać nowych terenów, ze szczególnym wskazaniem na usportowione modele, które firmowane są literą S. Jednostki TDI pojawiły się już w kilku limuzynach, coupe i crossoverach tego typu. I końca nie widać. Następne w kolejce do dystrybutorów z olejem napędowym ustawia się zupełnie nowe SQ8.
Grand Prix Francji, które po kilkunastu latach przerwy wróciło do kalendarza Formuły 1 w ubiegłym roku, po raz drugi w tym stuleciu odwiedziło pętlę Circuit Paul Ricard, otworzoną sześćdziesiąt lat temu w Le Castellet. Rok temu zwyciężył tu Mercedes, który w tym roku pozostaje ciągle niepokonany. Czy miało to zmienić się w miniony weekend?
Ligier Automotive przygotowuje nową, wyścigową maszynę, która za kilka miesięcy pojawi się w grupie prototypów LMP3. Ścigacz o oznaczeniu JS P320, bo o nim mowa, ma już za sobą udane crash testy, jazdy testowe na pętli Magny-Cours oraz wystąpienie przed publicznością przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Ginetta, która w kilkunastu ostatnich miesiącach pojawiła się w mistrzostwach świata w grupie wyścigowych prototypów klasy LMP1 i pokazała zupełnie nowy, ekstremalny model drogowy o mocy przeszło 600 koni mechanicznych, przygotowuje nową maszynę klasy LMP3. Prototyp ma być gotowy do startów w przyszłorocznym sezonie.
Mercedes-AMG zbliża się do zamknięcia pierwszych dziesięciu lat swojego programu dedykowanego prywatnym zespołom wyścigowym, które przyniosły marce dziesiątki wygranych i tytułów mistrzowskich na całym świecie. Na początek kolejnego dziesięciolecia marka zaproponuje swoim klientom gruntownie zmodernizowany model GT3.