Morgan Super 3 - Intrygujące pytania
Po kilku miesiącach od publikacji pierwszych zdjęć zamaskowanych prototypów, a późnej również szkiców powstałych na drodze projektowania karoserii, Morgan odsłania swojego zupełnie nowego 3-kołowca. Maszyna, którą nazwano Super 3 przedstawia się jako jeden z najnowocześniejszych i najatrakcyjniejszych modeli marki.
Poprzedni Morgan z trzema kołami, przebojowy 3-Wheeler z dosłownie wiszącym z przodu motocyklowym silnikiem od S&S Cycle (w planach była również wersja elektryczna, ale ostatnie została odstawiona na półkę), który znalazł ponad trzy tysiące nabywców na całym świecie, pojawił się dziesięć lat temu. Jego produkcję zakończono w ubiegłym roku, a jego następca, model Super 3, to zupełnie nowa konstrukcja: pierwsze w historii Morgana nadwozie samonośne, trzyczęściowa platforma z aluminium, silnik samochodowy, schowany w całości pod przednią maską zamiast motocyklowego oraz dziesiątki udogodnień, możliwości indywidualizacji i elementów wyposażenia dodatkowego, które sprawdzą się w dłuższych podróżach.
Super 3 przesiadł się na samochodowy silnik prosto od Forda, z którym wiąże się znacznie poszerzony przód i panele boczne, pod którymi chowają się chłodnice. To trzycylindrowa, wolnossąca jednostka o pojemności 1,5 litra, z której wyciśnięto 118 koni mechanicznych oraz 150 niutonometrów. Silnik połączono z ręczną skrzynią o pięciu biegach prosto z Mazdy MX-5, która przenosi napęd wyłącznie na tylne koło. Pojazd o długości 3,58 metra waży 635 kilogramów, co oznacza, że w porównaniu do poprzednika o mocy o kilkanaście KM mniejszej przytył o nawet sto kilogramów. Większy moment obrotowy sprawia jednak, że nie ucierpiały na tym osiągi: sprint od zera do setki w najlepszym przypadku ma zajmować tylko siedem sekund, a prędkość maksymalna ma dochodzić do 210 kilometrów na godzinę.
Zupełnie nowy model to również zupełnie nowe podejście do potrzeb klientów. Morgan przewidział między innymi różne zestawy bagażowe (w tym torby i walizki od Malle London), które można mocować bo bokach lub z tyłu, różne warianty przednich szybek (lub ich całkowity brak), cyfrowe wyświetlacze w środku, różne pakiety graficzne do ozdoby karoserii, znaną z motocykli nawigację Beeline oraz punkty mocowania firmy Quad Lock pod urządzenia przenośne. Morgana Super 3 można już zamawiać na terenie Wielkiej Brytanii, Europy i USA, do których w przyszłości mają dołączyć inne części świata. Cena pojazdu na rynku brytyjskim, wliczając podatki i lokalne opłaty: niecałe 42 tysiące funtów (aktualnie to równowartość prawie 235 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Morgan Motor Company Morgan Super 3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum