Daimler pokazał swój zupełnie nowy okręt flagowy, limuzynę klasy S spod znaku Mercedes-Benza, która od lat wyznacza kierunek rozwoju dla wszystkich modeli marki i definiuje na nowo pojęcie luksusu pod każdym możliwym względem, od warstwy technologicznej, poprzez stylistykę, po wyposażenie obejmujące dodatki, których pozornie nikomu nie brakowało.
Najstarszy model w ofercie Rolls-Royce'a doczekał się momentu, w którym z czystym sumieniem może ustąpić miejsca zupełnie nowemu pokoleniu. Po kilkunastu latach pełnej sukcesów kariery ze sceny schodzi Ghost pierwszej generacji, najmniejszy i najtańszy samochód brytyjskiej marki, która jest synonimem luksusu już od ponad stu dziesięciu lat.
Po raz czternasty z rzędu i po raz pięćdziesiąty drugi w ogóle mistrzostwa świata Formuły 1 zadomowiły się na torze Spa-Francorchamps w Belgii, mierzącym w aktualnym formacie prawie dokładnie siedem kilometrów długości. W dwóch minionych sezonach triumfował tu zespół Ferrari, którego tegoroczna forma pozostawia wiele do życzenia.
Porsche zaprezentowało zmodernizowaną Panamerę drugiej generacji. Model, który w znanej do tej pory formie pojawił się na świecie w połowie 2016 roku, będzie mógł pochwalić się między innymi nowym wariantem z hybrydowym układem napędowym oraz... nowym rekordem przejazdu północnej pętli Nürburgringu, słynnego Nordschleife.
Do mocnego wejścia na rynek samochodowy szykuje się kolejna marka rodem z Kalifornii, przedstawiająca się jako centrum nowych technologii: Hyperion. Z czym do ludzi? Auta o napędzie elektrycznym i rodzinnym lub użytkowym charakterze nie ma co oczekiwać. Firma debiutuje z wizją super sportowego coupe XP-1 napędzanego wodorem.
Hellcat, piekielna, widlasta ósemka z katalogu koncernu Fiat Chrysler Automobiles, zatacza coraz większe kręgi i wkracza do segmentów, w których można śmiało uznać ją za sensację. Motor kilka lat temu zadomowił się w modelach Challenger, Charger i Grand Cherokee, w lipcu dotarł do rodzinnego Durango, a teraz wcisnął się pod maskę... pick-up'a marki Ram.
Cadillac rozpoczął zapowiadaną od miesięcy ofensywę, prowadzącą do nowych źródeł zasilania oraz zupełnie nowych technologii. Innymi słowy: luksusowa marka z Detroit zbliża się wielkimi krokami do wejścia w segment samochodów o napędzie elektrycznym. Pierwszym samochodem tego typu w ofercie firmy będzie crossover o nazwie Lyriq.
Ogłoszona ponad dwa lata temu nowa klasa ścigaczy kategorii GT2 to w dalszym ciągu raczkujące przedsięwzięcie, któremu nie sprzyja obecna sytuacja na świecie. Grupa, w której na otwarcie znalazły się auta Porsche oraz Audi, będzie w najbliższej przyszłości reprezentowana również przez KTM, a w jej ramach może pojawić się również nowe dzieło Jubu Performance.
Delage, francuska marka słynąca przed drugą wojną światową z samochodów luksusowych i wyścigowych, wraca do żywych. Ambitne plany marki, która wraca na motoryzacyjną mapę świata po kilku długich dekadach uśpienia, otwiera super sportowy model o oznaczeniu D12. Maszyna ma legitymować się mocą przeszło tysiąca koni mechanicznych.
Po dwóch wyścigach na torze Silverstone mistrzostwa świata przeniosły się w minionym tygodniu z Wielkiej Brytanii do Hiszpanii, gdzie upały zapowiadały kolejne wyzwania dla kierowców, zespołów, maszyn i ogumienia, które mogłyby zaburzyć dominację Mercedesa. Niemiecki zespół wygrywał tu nieprzerwanie przez ostatnie trzy sezony.