W marcu ubiegłego roku zaszczepiono pomysł nowej serii wyścigowej dla samochodów turystycznych, które obejdą się bez benzyny. Na wezwanie do przystąpienia w najbliższej przyszłości do elektrycznego pucharu ETCR już kilka miesięcy temu odpowiedziała marka Cupra, a teraz w jej ślady idzie Hyundai z prototypem elektrycznego Velostera N.
Niedawno wskrzeszone Automobili Turismo e Sport po serii torowych zabawek oraz prototypów aut przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego prezentuje maszynę wyścigową, która będzie mogła stanąć w szranki z modelami innych marek w seriach wyścigowych całego kontynentu. Jest nią coupe szeroko rozumianej grupy GT o oznaczeniu RR Turbo.
Kopaktowy SUV ze stajni Porsche, który przeszedł rok temu kurację odmładzającą, przestawił się w ostatnim czasie wszystkim zainteresowanym w nowej, topowej specyfikacji. Mowa o modelu Macan w wydaniu Turbo, które po ostatnich zmianach zyskuje na mocy, ale polega na silniku o znacznie mniejszej pojemności, niż poprzednio.
EQ, marka elektromobilności w palecie Mercedes-Benza, dotarła do litery S, pod którą kryją się największe i najbardziej luksusowe modele niemieckiego producenta. Dotarła na razie w formie wizji niedalekiej przyszłości: oto koncept Vision EQS, elektryczny krążownik mogący wytoczyć się na drogi w otoczeniu samych elektryków dopiero przed rokiem 2039.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Audi pokazało nam koncept elektrycznego auta do miasta, elektrycznego super sportowego coupe, wizję autonomicznej maszyny przyszłości i wprowadziło do produkcji swojego pierwszego, elektrycznego SUV'a. To nie koniec pomysłów marki na przyszłość. Oto koncept AI-Trail Quattro, terenówka prosto z innej planety.
Już w listopadzie rozpocznie się szósty sezon Formuły E, mistrzostw świata z jednoosobowymi bolidami o napędzie elektrycznym w roli głównej, które rozgrywane są torach przygotowanych na ulicach miast rozsianych po całej kuli ziemskiej. W nowym sezonie do rywalizacji dołączy Mercedes-Benz, marka dominująca od kilku lat w Formule 1.
Hyundai, który dzięki nowym inwestycjom i zatrudnieniu sprawdzonych specjalistów dołączył niedawno do segmentu hot hatchy, daje do zrozumienia, że to dopiero początek. Rosnący apetyt marki na samochody o sportowym charakterze ucieleśnia nowy i30 N w limitowanej specyfikacji Project C, którą przygotowano m.in. na słynnym Nordschleife.
Audi idzie za ciosem i po niedawnej premierze zupełnie nowego kombi RS6 Avant prezentuje limuzynę RS7 Sportback. To jedne z najmocniejszych modeli marki, jakie kiedykolwiek trafiły do produkcji seryjnej. Oba auta dzielą rozwiązania stylistyczne oraz technologie ze spalinowym silnikiem o mocy 600 koni mechanicznych na czele.
Porsche powiększa rodzinę najnowszego 911 o kolejne warianty napędowe, dzięki którym debiutująca niecałe dziesięć miesięcy generacja 992 rozrasta się do ośmiu modeli w nadwoziach coupe oraz kabriolet. Dwa najmłodsze z nich to modele Carrera 4, najtańsze ewolucje z napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła.
W lutym Ferrari pokazało światu model F8 Tributo, swoje gruntownie zmodernizowane coupe z umieszczoną centralnie jednostką V8, które zajęło w ofercie marki miejsce starszego o cztery lata 488 GTB. Teraz do zestawu F8 dołącza Spider, model ze składanym dachem z rodziny, której korzenie sięgają końca lat siedemdziesiątych minionego stulecia.