Podczas kameralnego spotkania w Londynie ze swoim pierwszym samochodem o napędzie elektrycznym pokazało się Apex Motors, które swoją premierę zaplanowało oryginalne na odwołany salon samochodowy w Genewie. Brytyjska firma zaprezentowała wszystkim zgromadzonym niewielkie coupe o oznaczeniu AP-0, które miałoby wkrótce wyjechać na publiczne drogi.
Czy ktoś domagał się sportowego Renaulta Zoe, który w cywilnym przebraniu jest jednym z popularniejszych aut o napędzie elektrycznym na naszym kontynencie? Zapewne nie, ale brak zapotrzebowania na taki pojazd nie mógł stanąć na drodze do jego powstania. Oto wyścigowe Zoe E-Trophee, które woli śnieg i lód zamiast asfaltu.
Stajnię marki Mercedes-AMG opuściła kolejna wyścigowa bestia, która wyjedzie wkrótce na tory całego świata. Tym razem chodzi o maszynę o stosunkowo łagodnym uosobieniu: to zmodernizowane coupe GT4, samochód przygotowany w ramach programu Mercedesa skierowanego do prywatnych kierowców i zespołów, który funkcjonuje już od ponad dziesięciu lat.
Opowieść o McLarenach z długimi ogonami doczekała się kolejnego rozdziału. Jego głównym bohaterem będzie model 765LT, coupe, które wyrosło z 720S, straciło znacznie na wadze, zyskało na mocy układu napędowego, obłożyło się dodatkowymi panelami poprawiającymi aerodynamikę i podchwyciło kilka rozwiązań od bolidów Formuły 1.
Czwarta generacja kompaktowych Mercedesów klasy A oraz jej pochodnych staje się coraz bardziej kompletna. Najnowszym elementem układanki obejmującej hatchbacki, limuzyny, kombi oraz crossovery jest usportowiony GLA 45, model przedstawiający się pod marką Mercedes-AMG i promowany jako pojazd dopasowany do każdego stylu życia.
W ubiegłym roku Hyundai przedstawił nam koncept stawiającego na minimalizm crossovera, który oznaczono liczbą 45 i z pomocą którego nakreślono kierunek marki na przyszłość. Dzisiaj próby przepowiedzenia przyszłości w tej samej rzeczywistości kontynuuje koncept Prophecy, wizja opływowej limuzyny o niespotykanych obecnie kształtach.
Działające już od ponad stu dziesięciu lat Morgan Motor Company pokazało zupełnie nowego roadstera serii Plus Four. Maszyna, która z zewnątrz zachowuje swój styl retro i podobieństwo do poprzednika, reprezentuje największą rewolucję w 70-letniej historii modelu i wyznacza kierunek całego przedsięwzięcia, które od roku ma nowego właściciela.
Aston Martin wraca do niszowego, kolekcjonerskiego segmentu super sportowych speedsterów, maszyn tak rzadkich, tak niepraktycznych i tak kosztownych, że spotkanie ich na zwykłej drodze graniczy z cudem. Czy najnowszy V12 Speedster pasuje do właśnie takiego opisu? Chyba nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości.
W świecie zdominowanym przez crossovery, SUV'y i inne wynalazki niedawne uzupełnienie oferty DS Automobiles o klasyczną limuzynę może wydawać się posunięciem nielogicznym. Ale to nie wszystko, czym francuska marka zajmowała się w ostatnim czasie. Na obowiązujące trendy odpowiada zupełnie inny projekt, koncept Aero Sport Lounge.
Fabrizio i Giorgetto Giugiaro pokazali światu to, nad czym pracowali przez ostatnich kilka miesięcy. To aż trzy zupełnie nowe prototypy: dwie sztuki modelu Vision 2030, który można było zobaczyć na Bliskim Wschodzie już w ubiegłym roku oraz barchetta Bandini Dora, nawiązująca do sportowych aut włoskiej marki z lat pięćdziesiątych minionego stulecia.