Aktualności

Skoda Afriq Afrykańskie bezdroża

Entuzjazm i kreatywność studentów Akademii Skody zostały wykorzystane do budowy kolejnego samochodu koncepcyjnego o unikatowym charakterze. Tym razem po raz pierwszy na warsztat wzięto seryjnie produkowany model Kamiq, który za sprawą młodych talentów został przeobrażony we współpracy z oddziałem Skoda Motorsport w rajdówkę o nazwie Afriq.

Crossover Kamiq figuruje w ofercie Skody od 2019 roku i napędzany jest silnikami o mocy dochodzącej do 150 koni mechanicznych. W jego życiorysie brakowało wątków sportowych... aż do teraz. Bazujący na nim koncept Afriq jest już ósmym, jeżdżącym samochodem, pod którym podpisują się studenci Akademii Skody. Prace nad projektem rozpoczęto jeszcze jesienią 2020 roku, a jego finalizację opóźniła epidemia koronawirusa. W przygotowaniu pojazdu, które pochłonęło ponad dwa tysiące godzin pracy, uczestniczyło w sumie dwudziestu pięciu studentów i studentek pod okiem specjalistów Skody, wliczając oddział Skoda Motorsport.

Zdjęcie Skoda Afriq

Rajdówka Afriq, wymyślona jako samochód na imprezy pokroju Rajdu Dakar, przeszła kompleksową przebudowę względem auta bazowego: nowy body kit z poszerzonymi nadkolami, ospoilerowaniem i wzmocnieniami, wbudowana klatka bezpieczeństwa, nowa kierownica, fotele i instrumenty pokładowe, nowy silnik, nowy układ napędowy, zaspawana druga para drzwi, przeprojektowane zawieszenie i nowe felgi z ogumieniem na bezdroża. Takie elementy, jak ospoilerowanie, dodatkowe światła, kierownica, kubełkowe fotele, deska rozdzielcza czy dachowy system wentylacji pochodzą prosto z Fabii Rally2 Evo. Silnik oraz układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła przeszczepiono natomiast z Octavii. Na pokład trafiły też inne wynalazki, na przykład system skraplający wodę pitną z atmosfery od izraelskiej firmy Watergen.

Zdjęcie Skoda Afriq

Projekt stunetów Skody otrzymał czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który generuje 190 koni mechanicznych oraz 320 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Masę auta udało się obniżyć do okolic 1350 kilogramów. Od roku 2014 studenci Skody zbudowali już osiem konceptów. Poprzednie siedem to: kabriolet Citijet na bazie Citigo, pick-up Funstar na bazie Fabii, coupe Atero na bazie Rapida, elektryczne buggy Element na bazie Citigo, kabriolet Sunroq na bazie Karoq, terenowy pick-up Mountiaq na bazie modelu Kodiaq oraz spider Slavia na bazie modelu Scala.

Skomentuj na forumUdostępnij