Vantage to najważniejszy model w palecie Aston Martina, jeśli chodzi o samochody wyścigowe. Brytyjskie coupe od kilku lat walczy o najwyższe pozycje w kategoriach GT4, GT3 oraz GTE, przez jeden sezon mogliśmy oglądać je nawet w serii DTM, a w trakcie przygotowania jest również markowy puchar. Ostatnio do tego grona dołączył też Vantage GT8R.
Radical Cars, brytyjski producent filigranowych samochodów torowych, przygotował nowy model z serii SR, którą otwiera aktualnie spyder SR1 drugiej generacji o mocy blisko 185 koni mechanicznych. Najnowszym członkiem rodziny jest SR10, maszyna mogąca pochwalić się turbodoładowaniem, nową skrzynią biegów i prawie dwa i pół razy większą mocą.
Po ponad 35 latach kariery M3 na rynek wkracza zupełnie nowa generacja, która stawia pierwsze kroki jednocześnie w kilku różnych kierunkach. Nowy model to niespotykane to tej pory konfiguracje układu napędowego, niespotykane do tej pory wersje nadwoziowe i stylistycznie odcięcie się od pospolitych "Trójek", do których odział BMW M się nie zbliżał.
Rosyjskie grand prix organizowane w ramach mistrzostw świata Formuły 1 zostało w swojej krótkiej historii zdominowane przez jedną markę. Od pierwszego wyścigu w sezonie 2014 począwszy niemiecka marka wygrywała tu za każdym razem, z trzema różnymi kierowcami. W miniony weekend Formuła 1 zagościła w Rosji ponownie. Czy i tym razem rządził Mercedes?
Ares Design, zakład założony i prowadzony od kilku lat przez byłego szefa Lotusa, zapowiada najbardziej ambitny projekt w swojej bardzo krótkiej historii. Jest nim super coupe skrywające się pod oznaczeniem S1, pierwszy tego typu samochód marki, który zaprojektowano praktycznie od zera jako odpowiedź na potrzeby najbardziej wymagających klientów.
Zakłady Ferrari opuściła kolejna wyjątkowa maszyna, która zawdzięcza swoje istnienie talentowi stylistów oraz rzemieślników z Maranello, a także... kaprysom bliżej nieokreślonego kolekcjonera, który był gotowy na pozbycie się kilku milionów euro. Jest nią zbudowana tylko w jednym egzemplarzu berlinetta Omologata.
Zespół ByKolles Racing potwierdził swoje zainteresowanie zupełnie nową grupą samochodów wyścigowych klasy Le Mans Hypercar i ogłosił plany, które sięgają znacznie dalej. Obok samochodu torowego, który miałby startować w serii World Endurance Championship, zapowiedziano, że na świat przyjdzie również przeszło 1000-konna wersja drogowa.
Rok temu ujrzeliśmy koncept, w czerwcu tego roku dotarła do nas wersja seryjna, adresowana do zwykłych zjadaczy chleba, a kilka tygodni temu mogliśmy oglądać zamaskowany prototyp odmiany sportowej, wożący się dumnie obok zamaskowanego prototypu ścigacza klasy GT3. Dziś BMW odkryło przed nami w końcu wszystkie karty. Oto zupełnie nowe coupe M4.
Najnowszy projekt włoskiego studia Touring Superleggera sięga korzeniami do okresu międzywojennego i takich wyścigów, jak Le Mans oraz Mille Miglia, z myślą o których eksperymentowano z aerodynamiką na przykładzie modeli marek Alfa Romeo oraz BMW. Oto Aero 3, opływowa berlinetta zaprojektowana z myślą o bardzo limitowanej produkcji.
Przełożony z czerwca, osiemdziesiąty ósmy, 24-godziny wyścig przeszedł w miniony weekend do historii. Było to ostatnie Le Mans, w którym główne role grały prototypy klasy LMP1, przewodzone przez hybrydowe Toyoty. Japońska marka celowała w tym roku w swoje trzecie zwycięstwo z rzędu, na drodze do którego nie było widać zbyt wielu przeszkód.