Lexus już od trzydziestu lat jest uosobieniem japońskiego spojrzenia na luksusowe limuzyny, auta sportowe oraz panoszące się wszędzie SUV'y. Co jakiś czas okazuje się również, że marka skrywa w sobie wiele innych zainteresowań i talentów. W tym roku jedne z nich ucieleśnia koncept J201, maszyna pozwalająca na śmiałe ucieczki od cywilizacji.
Golf ósmej generacji, który w bazowych specyfikacjach zadebiutował rok temu, doczekał się topowej ewolucji, przedstawiającej się z dodatkowym R w nazwie. Najnowszy Golf R to sportowa maszyna stojąca ponad modelami GTI, GTD oraz GTE, która wyróżnia się przede wszystkim napędem obu osi oraz mocą przekraczającą 300 koni mechanicznych.
Po trzech latach od premiery konceptu Vision Gran Turismo ze studia Zagato, który między milionami komputerowych graczy na całym świecie zaszczepił świadomość istnienia marki Iso, Włosi idą o krok dalej. Najnowszy model powstały pod szyldem Iso to limitowane, sportowe coupe skierowane do wąskiego grona kolekcjonerów: Rivolta GTZ.
Aktualny sezon Formuły 1, skrócony i skompresowany z powodu światowej epidemii koronawirusa, to sezon pełen nowości i powrotów, jeśli o tory wyścigowe chodzi. Kolejny, wielki powrót miał miejsce w miniony weekend: mistrzostwa świata na już trzecie tegoroczne grand prix we Włoszech wróciły na Autodromo Enzo e Dino Ferrari, słynną Imolę.
Holenderskie Donkervoort Automobielen podjęło się kolejnego przedsięwzięcia, które prowadzi sportowego roadstera D8 GTO, jedyny model w ofercie marki, na nowe tereny. Najnowszą maszyną, która wyjechała z zakładów w Lelystad jest D8 GTO-JD70 R, urodzinowa bestia, która została przygotowana specjalnie z myślą o torach wyścigowych.
Za kilka dni Volkswagen pokaże zupełnie nowego Golfa spod znaku R z napędem obu osi, który już kilka lat temu w poprzedniej generacji przekroczył pułap trzystu koni mechanicznych. Volkswagen ma również coś dla tych, których nie interesują litery z końca alfabetu, ale interesuje okrągłe 300 KM: oto klasyczny Golf GTI w specyfikacji Clubsport.
Ponad stuletnie dzieje marki Bugatti usiane są samochodami wyścigowymi, z których ostatnie próbowały swoich sił w latach dziewięćdziesiątych. Dziś marka, która od przeszło dwudziestu lat należy do Volkswagena, zdaje się mieć zupełnie inne zainteresowania. Tak przynajmniej było do tej pory. Bieg historii zmienił właśnie projekt Bolide.
Flagowa limuzyna Bentley'a, która zadebiutowała w połowie ubiegłego roku, przybrała w tym miesiącu nieco korzystniejszą i bardziej dostępną formę, która przemówi do szerszego grona odbiorców. Do modelu Flying Spur, który od chwili debiutu dostępny był wyłącznie z benzynowym silnikiem W12, dołączył wariant napędzany widlastą ósemką.
Renault, producent najlepiej sprzedającego się w Europie auta osobowego o napędzie elektrycznym, zapowiada znaczne powiększenie swojej floty zelektryfikowanych modeli oraz związanych z nimi wszelkiego rodzaju usług. To, czego po francuskiej marce można spodziewać się w bardzo bliskiej przyszłości, zapowiada koncept Megane eVision.
Po ponad dwudziestu czterech latach przerwy Formuła 1 wróciła do Portugalii. W latach 1951-1996 w ramach grand prix ścigano się tu z przerwami na torach Boavista, Monsanto oraz Estoril, w międzyczasie mianując taką samą nazwą trzy wyścigi niższego stopnia po ulicach Cascais. Wczoraj wyścig mistrzostw świata po raz pierwszy w historii odbył się na pętli Algarve.