Aston Martin wraca do niszowego, kolekcjonerskiego segmentu super sportowych speedsterów, maszyn tak rzadkich, tak niepraktycznych i tak kosztownych, że spotkanie ich na zwykłej drodze graniczy z cudem. Czy najnowszy V12 Speedster pasuje do właśnie takiego opisu? Chyba nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości.
W świecie zdominowanym przez crossovery, SUV'y i inne wynalazki niedawne uzupełnienie oferty DS Automobiles o klasyczną limuzynę może wydawać się posunięciem nielogicznym. Ale to nie wszystko, czym francuska marka zajmowała się w ostatnim czasie. Na obowiązujące trendy odpowiada zupełnie inny projekt, koncept Aero Sport Lounge.
Fabrizio i Giorgetto Giugiaro pokazali światu to, nad czym pracowali przez ostatnich kilka miesięcy. To aż trzy zupełnie nowe prototypy: dwie sztuki modelu Vision 2030, który można było zobaczyć na Bliskim Wschodzie już w ubiegłym roku oraz barchetta Bandini Dora, nawiązująca do sportowych aut włoskiej marki z lat pięćdziesiątych minionego stulecia.
Usportowiona wersja Seata Leona przeszła w tym roku oficjalnie pod markę Cupra, która wraz z nowym modelem zaatakuje tory wyścigowe całego świata. W pierwszej kolejności do boju ruszy wyścigowy Leon Competicion, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o zawodach przeznaczonych dla samochodów turystycznych klasy TCR.
Mulliner wraca do korzeni i zabiera się za produkcję kolekcjonerskich serii limitowanych modeli marki Bentley. Samochodem otwierającym nową gałąź działalności brytyjskiej manufaktury jest roadster Bacalar, który podgląda rozwiązania stylistyczne u ostatnich konceptów Bentley'a i żywo interesuje się materiałami pochodzenia naturalnego.
Crossoverów i SUV'ów w ofercie Volkswagena jest pod dostatkiem, niektóre z nich we właściwych okolicznościach i przy zachęcie wykazują tęsknotę do sportowej jazdy, a w skrajnych przypadkach chęć utraty dachu (T-Roc Cabriolet). Na ich czele swoi największy z nich: Touareg, który uznał właśnie, że jemu również coś się należy.
Od kilku lat Porsche na powtarzające się pytania o elektryczne 911 odpowiada stanowczymi zaprzeczeniami, ale nie ukrywa, że już w obecnej generacji klasyczne coupe może stać się hybrydą i jednocześnie najmocniejszą ewolucją w swojej historii. Zanim jednak do tego dojdzie pozycję głowy rodziny zajmować będzie zupełnie nowe 911 Turbo S.
Można powiedzieć, że pierwszy etap elektrycznej ofensywy BMW i budowy submarki dobiega końca: sportowy, hybrydowy model i8 doczeka się końca produkcji już w kwietniu, a na rynku zostanie tylko małe i3. W najbliższej przyszłości pod szyldem BMW i zobaczymy między innymi pełnowymiarowego SUV'a oraz limuzynę serii 4, którą już dziś zwiastuje koncept.
Koenigsegg po kilkudziesięciu latach szaleństw, bicia rekordów mocy, rekordów prędkości, rekordów przyspieszeń i wdrażania rewolucyjnych technologii w swoich super samochodach wchodzi w... segment aut rodzinnych. Gemera to pierwsza maszyna szwedzkiej marki, która zmieści cztery dorosłe osoby, przekracza kolejne granice i niesie nowe technologie.
Najlepiej sprzedającą się seria modelowa w historii Mercedes-Benza przeszła modernizację. Mowa o klasie E, która w nowy rok wjeżdża jako odmłodzona limuzyna oraz kombi. W późniejszym terminie dołączy do nich wydłużona limuzyna na rynek chiński, coupe oraz kabriolet, a już teraz swoje oblicze ujawnia sportowa odmiana E 53 marki Mercedes-AMG.