Aktualności
22.09.2022

Caterham Super Seven Rozsądnie dozowany

Caterham po raz kolejny odświeżył swojego największego klasyka, który na pierwszy rzut oka w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat nie uległ znaczącym zmianom. Mowa o modelu Super Seven, który we wznowionym, zmodernizowanym wydaniu dostępny będzie z wyborem jednego z dwóch silników spalinowych jako Super Seven 600 oraz Super Seven 2000.

Caterham produkuje słynną "Siódemkę", którą przejął od Lotusa, nieprzerwanie od lat siedemdziesiątych, w przyszłym tygodniu będzie świętował 50-lecie istnienia własnej marki. Oryginalny Super Seven został wprowadzony na rynek w latach osiemdziesiątych i spopularyzował się w osiemdziesiątych, a sam Lotus produkował pierwszy model o nazwie Super Seven od początku lat siedemdziesiątych. Przepis na auto pozostaje nietknięty od ponad sześćdziesięciu lat: niewielkie rozmiary i prosta konstrukcja, lekkie podwozie, otwarta karoseria z odsłoniętymi kołami, ciasna kabina dla dwojga, silnik z przodu, ręczna skrzynia biegów i napęd przenoszony tylko na tylne koła. Taki jest też nowy Super Seven.

Zdjęcie Caterham Super Seven

Seria 600 i 2000 wyglądają niemal identycznie i zarówno jeśli chodzi o kształty karoserii jak i wykończenie wnętrza osadzone są mocno w latach osiemdziesiątych. Super Seven 600 napędzany jest turbodoładowanym, 3-cylindrowym silnikiem Suzuki o pojemności 660 centymetrów sześciennych i mocy 85 koni mechanicznych. Super Seven 2000 stawia na dwulitrową jednostkę z rodowodem Forda, z której płynie 183 koni mechanicznych. W obu przypadkach napęd na tylne koła przenoszony jest poprzez 5-stopniową, ręczną skrzynię biegów. Model 600 ma rozpędzać się do 60 mil na godzinę w czasie 6,9 sekundy, mocniejsza wersja z większym silnikiem będzie potrzebowała 4,8 sekundy.

Zdjęcie Caterham Super Seven

Różnic między poszczególnymi wersjami jest znacznie więcej. Super Seven 600 korzysta ze sztywnej osi napędowej. Super Seven 2000 ma z tyłu oś typu De Dion i może być zamawiany w wersji z poszerzonym podwoziem, a także sportowym, regulowanym zawieszeniem. Na liście opcji w obu przypadkach wylądował mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz nostalgiczne pakiety stylistyczne. Oba modele na określonych rynkach dostępne są jako zestawy do samodzielnego składania. Cena kompletnych samochodów na rynku brytyjskim: prawie 30 tysięcy funtów za Super Seven 600 i prawie 40 tysięcy funtów za Super Seven 2000 (aktualnie to równowartość odpowiednio około 160 i 215 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij