Na pierwsze testy na włoskim torze Vallelunga wyjechał wczoraj zupełnie nowy, wyścigowy samochód zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który do tej pory znany był z aut na poziomie klasy GT3. Model o oznaczeniu 007 jest drugą maszyną, którą zobaczymy w klasie Le Mans Hypercar w długodystansowych mistrzostwach świata, wliczając 24-godzinne Le Mans.
Lada dzień zakłady Gordon Murray Automotive o własnych siłach opuści pierwszy prototyp modelu T.50, wymykającego się schematom coupe o masie niespełna jednej tony, z wolnossącym V12 kręcącym się do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę i wielkim wentylatorem z tyłu. W tym tygodniu po raz pierwszy zobaczyliśmy wersję drogową. Oto T.50s Niki Lauda.
Poznaliśmy kolejną, wielką markę, która dołączy do wyścigowych, długodystansowych mistrzostw świata z zupełnie nowym samochodem klasy Le Mans Hypercar. To Ferrari, które ostatni raz ścigało się na tym poziomie prawie pół wieku temu. Prace nad włoską maszyną, która będzie walczyć z Toyotą, SCG, Peugeotem, Porsche i Audi już trwają.
W tym roku grupę Lotusa czekają wielkie przemiany: zakończenie po ponad dwudziestu latach produkcji modeli serii Elise oraz Exige, premiera ich zupełnie nowego następcy oraz rozpoczęcie produkcji elektrycznego super coupe Evija o mocy dwóch tysięcy koni mechanicznych. A w międzyczasie marce marzą się kolejne rewolucje. Na przykład koncept E-R9.
Związki między mistrzostwami świata Formuły 1 i Polską zacieśniają się: dziś po południu na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie miała miejsce uroczysta premiera nowego bolidu zespołu Alfy Romeo, którego sponsorem tytularnym drugi rok z rzędu jest grupa Orlen. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w naszym kraju.
Scuderia AlphaTauri to kolejny z dziesięciu zespołów Formuły 1, który pokazał swój najnowszy bolid na nadchodzący sezon mistrzostw świata. Sezon, który planowany jest na rekordową liczbę aż dwudziestu trzech wyścigów grand prix i sezon, który ma być ostatnim rokiem panowania maszyn w obecnej specyfikacji technicznej.
McLaren Automotive otwiera nowy rozdział swojej historii. Po ponad dziesięciu latach produkcji super samochodów z silnikami V8 oraz kilkoma eksperymentami z limitowanymi hybrydami wprowadza do swojej regularnej oferty zupełnie nową maszynę z silnikiem V6, który wspomagany jest przez jednostkę elektryczną. Oto McLaren Artura.
Porsche pokazało pierwsze 911 generacji 992 z serii GT, do której zaliczają się sportowe odmiany z zamiłowaniem do wycieczek na tory wyścigowe. Pierwszym GT w tej generacji jest zapowiadane od kilku miesięcy 911 GT3, które czerpie pełnymi garściami z dorobku torowych 911, pucharowego GT3 Cup oraz RSR z długodystansowych mistrzostw świata.
Wczoraj wieczorem w McLaren Technology Centre odsłonięto najnowszą maszynę brytyjskiej marki, która w ciągu nadchodzących miesięcy będzie walczyć w mistrzostwach świata Formuły 1. W tym roku brytyjski zespół będzie bronił trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów z nowym składem za kierownicami i nową jednostką napędową.
Motoryzacyjnie Szwajcaria kojarzona jest przede wszystkim z wystawą w Genewie oraz zakazem organizowania wyścigów, który obowiązuje od wypadku podczas 24-godzinnego Le Mans od 1955 roku i który poluzowano dopiero kilka lat temu. Szwajcaria ma być wkrótce postrzegana jako producent hiper samochodów, a wszystko dzięki marce Morand.