Formuła 1 przyspiesza: trzy niedziele z rzędu, trzy wyścigi z rzędu, jeden we Francji i dwa w Austrii. Jesteśmy już po pierwszym z dwóch austriackich wyścigów, GP Styrii na Red Bull Ringu, domowym torze zespołu Red Bulla, który po siedmiu pierwszych rundach z dwudziestu trzech zajmował pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców i konstruktorów.
Pierwsze, wyścigowe samochody Ferrari z silnikiem V6 wyjechały na tory już w połowie lat pięćdziesiątych, ale na drogowe auto z V6 z Maranello trzeba było czekać aż do końca lat sześćdziesiątych. Gdy nadeszła ta wiekopomna chwila okazało się, że... maszyna nie nazywa się nawet Ferrari. Na drogowe Ferrari z V6 trzeba było czekać aż do teraz.
Jedynie tydzień po pochwaleniu się nowym rekordem przejazdu Nordschleife w SUV'ie Porsche chwali się kolejnym rekordem przejazdu 20,8-kilometrowego toru. Tym razem głównym bohaterem był model 911 GT2 RS z nowym pakietem modyfikacji Manthey Performance Kit, który będzie można zamawiać prosto z oficjalnego katalogu Porsche Tequipment.
Porsche 911 generacji 992 osiągnęło kolejny stopień ewolucyjny. To pięć nowych samochodów w wersji GTS, która znana jest jako sportowa odmiana sportowych modeli stojąca kilka stopni wyżej od zwykłego 911. W wydaniu GTS dostępne będą coupe i kabriolety Carrera z napędem tylnej lub obu osi oraz otwarta Targa z napędem obu osi.
Limuzyny o sportowym charakterze do znaków rozpoznawczych marki Acura nie należą. W ostatniej dekadzie luksusowe ramię Hondy przyzwyczaiło swoich północnoamerykańskich klientów do czegoś zupełnie innego, a ostatni sportowy model tego formatu oferowało kilkanaście lat temu. Teraz czas to zmienić: do sprzedaży wchodzi TLX Type S.
Pod dwóch wyścigach ulicznych w Formule 1 przyszedł czas na coś z zupełnie innej beczki: francuską pętlę Circuit Paul Ricard, która każdego początkującego potrafi zaskoczyć kolorowymi poboczami i mnogością konfiguracji. Grand Prix Francji gości tu od 2018 roku z przerwą na sezon 2020, a pierwszy raz zostało zorganizowane tu w sezonie 1971.
Czterodrzwiowe GT ze stajni AMG od dawna szykuje się do pełnej hybrydyzacji i przeskoku na nowy poziom zarówno jeśli chodzi o technologię, osiągi jak i numer w pełnej nazwie modelu. Zanim jednak do tego dojdzie należy zaopiekować się fundamentami rodziny: oto Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe po swojej pierwszej modernizacji.
Przy okazji poprzedniej generacji sportowego 911 GT3, którego znakiem rozpoznawczym od zawsze jest wielkie skrzydło z tyłu, Porsche wyszło na przeciw potrzebom klientów, którym marzy się GT3 mniej rzucające się w oczy. W ten sposób powstała wersja Touring. W lutym poznaliśmy zupełnie nowe 911 GT3 serii 992. Teraz i ono przeszło w tryb incognito.
BMW uznało, że najmłodsze i najmniejsze Sports Activity Coupe z oddziału M po dwóch latach i kilku miesiącach od debiutu straciło na sile przebicia i należy mu się modernizacja. W ramach odmłodzenia auto przeszło zmiany stylistyczne, wydłużyło listy wyposażenia i systemów wspomagania kierowcy i podniosło możliwości układu napędowego.
Od premiery pierwszego, usportowionego crossovera X3 z oddziału BMW M minęły ponad dwa lata, co oznacza, że przyszła najwyższa pora na jego modernizację. W najnowszej odsłonie model może pochwalić się wyraźnymi zmianami stylistycznymi, bogatszym wyposażeniem, długą listą systemów wspomagania kierowcy i większymi możliwościami układu napędowego.