Crossoverów i SUV'ów w ofercie Volkswagena jest pod dostatkiem, niektóre z nich we właściwych okolicznościach i przy zachęcie wykazują tęsknotę do sportowej jazdy, a w skrajnych przypadkach chęć utraty dachu (T-Roc Cabriolet). Na ich czele swoi największy z nich: Touareg, który uznał właśnie, że jemu również coś się należy.
Od kilku lat Porsche na powtarzające się pytania o elektryczne 911 odpowiada stanowczymi zaprzeczeniami, ale nie ukrywa, że już w obecnej generacji klasyczne coupe może stać się hybrydą i jednocześnie najmocniejszą ewolucją w swojej historii. Zanim jednak do tego dojdzie pozycję głowy rodziny zajmować będzie zupełnie nowe 911 Turbo S.
Można powiedzieć, że pierwszy etap elektrycznej ofensywy BMW i budowy submarki dobiega końca: sportowy, hybrydowy model i8 doczeka się końca produkcji już w kwietniu, a na rynku zostanie tylko małe i3. W najbliższej przyszłości pod szyldem BMW i zobaczymy między innymi pełnowymiarowego SUV'a oraz limuzynę serii 4, którą już dziś zwiastuje koncept.
Koenigsegg po kilkudziesięciu latach szaleństw, bicia rekordów mocy, rekordów prędkości, rekordów przyspieszeń i wdrażania rewolucyjnych technologii w swoich super samochodach wchodzi w... segment aut rodzinnych. Gemera to pierwsza maszyna szwedzkiej marki, która zmieści cztery dorosłe osoby, przekracza kolejne granice i niesie nowe technologie.
Najlepiej sprzedającą się seria modelowa w historii Mercedes-Benza przeszła modernizację. Mowa o klasie E, która w nowy rok wjeżdża jako odmłodzona limuzyna oraz kombi. W późniejszym terminie dołączy do nich wydłużona limuzyna na rynek chiński, coupe oraz kabriolet, a już teraz swoje oblicze ujawnia sportowa odmiana E 53 marki Mercedes-AMG.
Koenigsegg pokazał światu drugą wersję super coupe Jesko, modelu, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy rok temu. Właśnie wtedy przed publicznością zgromadzoną w Genewie zadebiutował Jesko w wydaniu zorientowanym na tory wyścigowe. Dziś za pośrednictwem Internetu swoją premierę miał Jesko Absolut, najszybszy Koenigsegg w historii.
W czerwcu Alfa Romeo będzie świętować sto dziesiątą rocznicę swojej działalności. Specjalnie z tej okazji przygotowano model przeznaczony dla najbardziej zagorzałych miłośników i kolekcjonerów włoskiej marki: sportową limuzynę Giulia GTA, która nawiązuje do wyścigowej Alfy Romeo o tej samej nazwie sprzed pięćdziesięciu pięciu lat.
Czterdzieści cztery lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, trzydzieści osiem lat temu niemiecka marka pokazała pierwszego Golfa GTD, a trzy lata temu zadebiutował pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym. W październiku ubiegłego roku zobaczyliśmy zupełnie nową, już ósmą generację Golfa, która rozrasta się teraz o wersje GTI, GTD oraz GTE.
Zupełnie nowa grupa ścigaczy klasy GT2, której start spowolniły nieco zmniejszone zainteresowanie producentów oraz trudności w dopasowaniu jej do istniejących już serii, ma wjechać w tym roku na właściwą drogę. Maszyny GT2 mają przebić się do pierwszych zawodów rządzonych przez grupę GT3, a ich liczebność ma zwiększyć KTM.
Civic Type R, który od kilku lat promowany jest biciem rekordów okrążeń torów wyścigowych na całym świecie, ma już młodość dawno za sobą, a rywale nie śpią i niejednokrotnie mają przewagę nowości. Na takie niezbyt dogodne położenie Honda ma kilka rozwiązań: poprawki modelu bazowego oraz dwie nowe specyfikacje, które mają zwiększyć jego atrakcyjność.