Aktualności
29.10.2022

Delage D12 Speedster Mistrzowska postawa

Delage, które wróciło do życia kilka lat temu dzięki staraniom nowych właścicieli i inwestorów, rozszerza swoją ofertę o drugi wariant nadwoziowy super sportowego modelu D12. Maszyna, którą twórcy określaną dumnie Formułą 1 na zwykłe drogi, dostępna będzie teraz również jako pozbawiony dachu Speedster.

Historia marki Delage jest stosunkowo krótka i pełna sukcesów sportowych. Francuską firmę w 1905 roku założył Louis Delage, który od dnia pierwszego stawiał na samochody sportowe i wyścigi samochodowe. Przed drugą wojną światową Delage wygrywało w grand prix Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a także w amerykańskim Indianapolis 500. W roku 1935 podupadła firma została przejęta przez konkurencyjne Delahaye, które w latach pięćdziesiątych zostało wciągnięte przez zakłady Hotchkiss. Historia Delage z tamtego okresu zakończyła się w pierwszej połowie lat pięćdziesiątych. Dzisiejsze Delage Automobiles funkcjonuje oficjalnie od 2019 roku. W roku 2020 pokazało swój pierwszy model model ery - D12.

Zdjęcie Delage D12 Speedster

W opracowanie D12 został zaangażowany między innymi Jacques Villeneuve, mistrz świata Formuły 1 z sezonu 1997. Nietypowa maszyna Delage ma być jednym z najszybszych, drogowych samochodów na świecie. Kluczem do sukcesu ma być nowoczesna, lekka konstrukcja z miejscem kierowcy i pasażera w tandemie oraz hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy w okolicach 1100 koni mechanicznych. Sercem D12 jest autorskie, wolnossące V12 o pojemności aż 7,6 litra, z którego płynie jakieś 1000 koni mechanicznych. Z silnikiem spalinowym połączony jest silnik elektryczny, który w zależności od wersji dostarcza od około 20 do około 110 koni mechanicznych (słabsza wersja, D12 Club, wiąże się ze zrzuceniem około 90 kilogramów masy własnej). Masa: około 1390 kilogramów na sucho w najmocniejszej wersji GT i 1300 kilogramów w wersji Club.

Zdjęcie Delage D12 Speedster

W tym roku do coupe dołączył D12 Speedster, wersja pozbawiona dachu i bocznych szyb, która przeszła jednocześnie optymalizację aerodynamiczną (między innymi nowe skrzydło z tyłu i dyfuzor). Na tym nie koniec. Kolejną opcją ma być wariant F1, który eliminuje przednią szybę całkowicie i wymienia ją na wzorowane na Formule 1 zabezpieczenie typu halo. Osiągi wersji Club: setka w 2,6 sekundy, 200 km/h w 6,5 sekundy, 300 km/h w 14,1 sekundy i prędkość maksymalna 360 km/h. Delage Automobiles zamierza wyprodukować w sumie tylko trzydzieści egzemplarzy modelu D12 we wszystkich wersjach. Pierwszy egzemplarz zostanie wylicytowany na aukcji, kolejne będą sprzedawane w cenie okrągłych dwóch milionów euro za sztukę plus podatki. W ramach opcji znajdzie się między innymi kurs jazdy pod okiem samego Villeneuve'a.

Skomentuj na forumUdostępnij