Najmniejsze Ferrari z otwartą kabiną uznało, że zostało już wystarczająco nadgryzione przez ząb czasu i nadeszła najwyższa pora na modernizacje. Jak pomyślano tak zrobiono: oto nowe Portofino M, pierwszy model włoskiej marki, który zadebiutował wyłącznie za pośrednictwem Internetu, a nie podczas pieczołowicie przygotowanej premiery z dziesiątkami gości.
Nissan dotrzymał słowa danego w maju i pokazał koncept zupełnie nowego modelu spod znaku Z, który ma już ponad pięćdziesiąt lat. Niewielkie, sportowe coupe, które czerpie pełnymi garściami z bogatej historii japońskiej marki jest zapowiedzią tego, co mogłoby wyjechać na publiczne drogi w bardzo bliskiej przyszłości.
Po prawie czterech latach od prezentacji pierwszego konceptu na rynek amerykański ze swoim pierwszym samochodem o napędzie elektrycznym wchodzi kalifornijskie Lucid Motors. Model Air to luksusowa limuzyna, która ostrzy zęby nie tylko na bezpośrednią rywalizację z porównywalnym modelem Tesli, ale również z dużo droższym Taycanem ze stajni Porsche.
W minionym tygodniu Formuła 1 po raz pierwszy w swojej historii odwiedziła włoskie Mugello. W tym roku Włosi organizują aż trzy wyścigi mistrzostw świata, od Monzy po Imolę. Wczorajsze Grand Prix Toskanii na Mugello było drugim z nich i dziewiątym w całym kalendarzu. Był to jednocześnie tysięczny start Ferrari w królowej sportów motorowych.
Po długich miesiącach oczekiwania Maserati otworzyło oficjalnie zupełnie nowy rozdział w swojej ponad 100-letniej historii. Na specjalnym pokazie, zaplanowanym pierwotnie na początek maja tego roku, ogłoszono w tym tygodniu plany marki na najbliższe lata i pokazno jej najnowszy samochód. Jest nim super sportowe coupe o oznaczeniu MC20.
Najmłodsze dziecko Gordona Murray'a, super sportowe coupe T.50, zapowiadane jako najlepiej prowadzący się i dostarczający najlepsze wrażenia samochód w swoim segmencie, doczeka się wersji przeznaczonej wyłącznie na tory wyścigowe. Maszyna, która w wersji drogowej zadziwia aerodynamiką i stosunkiem mocy do masy, mogłaby wpisać się do nowej klasy GT1.
Bez żadnego ostrzeżenia i zapowiedzi na konkurs elegancji na pałac Hampton Court pod Londynem przybył zupełnie nowy, wyjątkowy samochód produkcji Aston Martina. To coupe Victor, najmocniejsza maszyna w historii brytyjskiej marki z prawem do wyjazdu na publiczne drogi, której nie będzie można kupić. Model powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Wędrówka Formuły 1 po Europie dotarła do Włoch, ojczyzny Ferrari, gdzie zatrzyma się na dwa wyścigi z rzędu, ósmy i dziewiąty odcinek mistrzostw świata z zaplanowanych siedemnastu. Pierwszym z nich było wczorajsze Grand Prix Włoch na słynnej Monzie, najszybszym torze w kalendarzu, na którym średnia prędkość pojedynczego okrążenia może przekroczyć 260 km/h.
Tajemnica zamaskowanego, wypatrzonego w sierpniu Volvo P1800, które niektórzy podejrzewali o przejście na elektryczny układ napędowy, została rozwiązana. Szwedzki klasy z lat sześćdziesiątych, który zasłynął m.in. udziałem w telewizyjnej serii "Święty", został poddany operacji obszernej modernizacji w Cyan Racing. I nadal karmi się benzyną.
Daimler pokazał swój zupełnie nowy okręt flagowy, limuzynę klasy S spod znaku Mercedes-Benza, która od lat wyznacza kierunek rozwoju dla wszystkich modeli marki i definiuje na nowo pojęcie luksusu pod każdym możliwym względem, od warstwy technologicznej, poprzez stylistykę, po wyposażenie obejmujące dodatki, których pozornie nikomu nie brakowało.