Aktualności
18.01.2023

Aston Martin DBS 770 Ultimate Gniewne pożegnanie

Aston Martin żegna się z modelem DBS, który zadebiutował latem 2018 roku z dopiskiem Superleggera. Żegna się w jedynym słusznym stylu: brytyjski grand tourer z potężnym V12 pod maską debiutuje w specyfikacji 770 Ultimate jako najmocniejszy, seryjny model w historii marki. Produkcja jest ograniczona i... nie ma już mowy o możliwości zakupienia.

DBS Superleggera zadebiutował kilka lat temu jako najmocniejszy model w ofercie marki, wywodzący się z cięższego o kilkadziesiąt kilogramów DB11, który stawiał wyłącznie na V12 i ubrany był w nową karoserię ze znaczkiem udostępnionym przez włoskie Carrozzeria Touring Superleggera. Podwójnie turbodoładowane V12 rozwijało wtedy 725 koni mechanicznych. Dziś historia współczesnego DBS dobiega końca. Produkcja modelu zakończy się na DBS 770 Ultimate, który zaplanowano na 499 egzemplarzy: 300 sztuk coupe oraz 199 kabrioletów Volante, które trafią do pierwszych właścicieli w trzecim kwartale tego roku. Chętnych z pewnością nie brakowało i Aston Martin... nie przyjmuje już zamówień: wszystkie egzemplarze zostały zarezerwowane na długo przed premierą modelu.

Zdjęcie Aston Martin DBS 770 Ultimate

DBS 770 Ultimate, DBS ostateczny, może pochwalić się mocą aż 770 koni mechanicznych przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę i maksymalnym momentem obrotowym aż 900 niutonometrów zakresie od 1800-5000 obrotów na minutę. Wzrost osiągów uzyskano m.in. dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania oraz modyfikacjom układów dolotowego, zapłonowego i wydechowego. Silnik o pojemności 6,5 litra połączono z 8-stopniowym automatem ZF, który wysyła całą moc wyłącznie na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W odpowiedzi na zwiększoną moc silnika w standardzie instalowany jest między innymi układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami (z przodu aż 410 milimetrów średnicy), nowa kolumna kierownicza, zapewniająca znacząco zwiększoną sztywność, adaptacyjne zawieszenie oraz ogumienie Pirelli P Zero na nowych felgach.

Zdjęcie Aston Martin DBS 770 Ultimate

Z zewnątrz Ultimate poznamy m.in. po 21-calowych felgach, nowej, wentylowanej pokrywie komory silnika, przeprojektowanym dyfuzorze oraz detalach wykonanych z włókien węglowych. W środku trafimy m.in. na fotele w specyfikacji Sports Plus, węglowe łopatki zmiany biegów oraz ozdobne tabliczki znamionowe. DBS 770 Ultimate będzie w stanie rozpędzić się aż do 340 kilometrów na godzinę. Produkcja modelu wystartuje jeszcze w tym kwartale, a pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów latem. Cena za sztukę: co najmniej 314 tysięcy funtów w przypadku coupe (aktualnie to równowartość co najmniej 1,6 miliona złotych). Będzie to ostatni DBS obecnej generacji.

Skomentuj na forumUdostępnij