Aktualności
23.01.2023

Mansory Urus Venatus Coupe Zmiana rozmiaru

Niesłabnąca popularność Urusa sprawiła, że w ubiegłym roku sprzedaż samochodów Lamborghini przekroczyła rekordowe 9,2 tysiące samochodów. Grubo ponad 20 tysięcy SUV'ów z Sant'Agata Bolognese na ulicach całego świata to również wyzwanie dla tunerów, którym pomysłów nie brakuje. Oto Urus od Mansory... w wersji coupe.

Mansory podchodziło do Urusa już kilkukrotnie, za każdym razem zwiększając znacząco osiągi układu napędowe i aplikując rzucający się w oczy body kit z włókien węglowych. Nie inaczej jest w przypadku produkcji pod tytułem Venatus Coupe Evo C, w której tuner poszedł jeszcze dalej. Urus w takich wydaniu został całkowicie pozbawiony drugiej pary drzwi, w której miejscu wyrosły atrapy wlotu powietrza, inspirowane najwyraźniej Huracanem i Aventadorem. Maszynę ubrano w rozbudowany body kit, założono nowe felgi i wymieniono układ wydechowy na taki, który kończy się trzema końcówkami na środku dyfuzora. Przednie drzwi zostały wydłużone o około 200 milimetrów, o które przesunięto środkowe słupki.

Zdjęcie Mansory Urus Venatus Coupe

Venatus Coupe Evo C bazuje na najmocniejszym pakiecie silnikowym z katalogu Mansory. Modyfikacje podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności czterech litrów prowadzą do podniesienia maksymalnej mocy do okolic 910 koni mechanicznych i maksymalnego momentu obrotowego do 1100 niutonometrów! Dla przypomnienia: standardowy Urus to skromne 650 koni mechanicznych i 850 niutonometrów, które pozwalają na rozwinięcie 100 km/h w czasie 3,6 sekundy. Napęd na wszystkie cztery koła przenosi 8-stopniowy automat. Osiągi dzieła Mansory: przyspieszenie od zera do setki w 2,9 sekundy i prędkość maksymalna aż 323 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Mansory Urus Venatus Coupe

Od pierwszego pomysłu do zbudowania pierwszego egzemplarza minęło ponad półtora roku. Oprócz daleko idących zmian nadwozia podjęto się również idących dalej, niż zwykle zmian w kabinie. Te najważniejsze to nowe, składane fotele z przodu, które mają ułatwić zajęcie miejsca w drugim rzędzie, zmodyfikowany system multimedialny oraz nowe, osobne fotele z tyłu. Każdy Urus z serii Venatus budowany jest wyłącznie na indywidualne zamówienia, a w wersji Coupe zaplanowano tylko osiem egzemplarzy. Kolejne już się budują.

Skomentuj na forumUdostępnij