Od kilku miesięcy wiadomo, że wspaniale zapowiadający się Jaguar C-X75, który obok McLarena P1, Porsche 918 Spyder i LaFerrari miał przewodzić hybrydowej rewolucji w segmencie super samochodów, pozostanie jedynie prototypem. Brytyjczycy nie zamierzają jednak trzymać samochodu tylko dla siebie.
Oszałamiający kabriolet marki Mercedes-Benz, który rok temu zdobył główne wyróżnienie podczas konkursu elegancji w Pebble Beach już wkrótce zostanie wystawiony na sprzedaż. Mowa o przedwojennym modelu 680 S, luksusowej maszynie dla elit, na którą było i nadal jest stać tylko najbogatszych tego świata.
General Motors nie zdążyło jeszcze na dobre rozkręcić sprzedaży siódmej generacji Corvette, a za model Stingray zabrał się już bardzo poważnie pierwszy tuner. Kto odważył się tak wcześnie grzebać przy jednej z największych ikon amerykańskiej motoryzacji? Oczywiście zakład Hennessey Performance.
Już w przyszłym roku wystartuje zupełnie nowa seria wyścigowa - Formuła E, czyli zawody bolidów o napędzie wyłącznie elektrycznym. Do startów zaproszeni są kierowcy, całe ekipy i konstruktorzy z całego świata. Mamy już pierwsze daty, pierwsze zespoły i pierwszy samochód, bolid o oznaczeniu SRT_01E.
Klasa S od czasu do czasu lubi być bardzo niegrzeczna. Przeszło dekadę temu rozrabiał 500-konny wariant S 55 AMG, a niedługo później wyszedł na świat ściśle limitowany model S 63 AMG, który dzisiaj jest już normą. Zupełnie nowa generacja zadebiutuje jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Miłośnicy hot hatchy Forda z Wielkiej Brytanii mają kolejne powody do zacierania rąk i odkładania funtów na wymarzone auto. To oferowane fabrycznie pakiety wytamin, przygotowane przez Mountune dla modeli Focus ST oraz Fiesta ST, dzięki którym mamy poczuć się lepiej niż w... Porsche czy AMG.
Dziesięć miesięcy temu był jedynie konceptem, który mógł co najwyżej groźnie wyglądać. Dziś może śmiało wjeżdżać na tor i ostrzyć zęby do podgryzania maszyn konkurencji. Oto wyścigowy Bentley Continental GT3 w specyfikacji prawie końcowej, która czeka już tylko na ostatnie szlify i homologację.
Z pomysłem na własne auto do amerykańskiego Local Motors może zgłosić się każdy. Jeśli idea znajdzie zainteresowanie może dość do jej realizacji. Taką właśnie drogą wykreowano ostateczny kształt modelu Rally Fighter, który sprzedawany jest od kilku lat na całym świecie. Co będzie następne?
W kwietniu dawaliśmy sygnały o zbliżającej się okazji do pobicia rekordu kwoty, jaką odważono się wyłożyć na samochód podczas publicznej aukcji. Było nią wrzucenie pod młotek bolidu Mercedes-Benza, którym mistrzostwo świata Formuły 1 zdobył sam Juan Manuel Fangio. Końcowa suma przerosła wszelkie oczekiwania.
Co łączy drogowego MP4-12C z wyścigowym MP4-12C GT3 i Can-Am? Bardzo wiele, ale według McLarena dzieli jeszcze więcej. Dlatego też w oddziale McLaren GT przygotowano kolejną ewolucję 12C, przeznaczoną tylko i wyłącznie do poruszania się na torze, która wypełniłaby zauważoną lukę. Nazwano ją GT Sprint.