Ten weekend to największy z dotychczasowych sprawdzianów dla zupełnie nowego, wyścigowego Vipera GTS-R. Amerykańska maszyna wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z zamiarem nie tylko wygranej w swojej klasie, ale także przyciągnięcia klientów. Wersja na sprzedaż jest już gotowa - oto Viper GT3-R.
Chevrolet bardzo skutecznie broni się przed zdradzeniem wszystkich szczegółów na raz i odsłania najnowsze Corvette Stingray w odcinkach, nieraz bardzo oszczędnych. Po najnowszym epizodzie, poświęconym osiągom auta, o samochodzie wiemy prawie wszystko. Ale i tu jest pewien haczyk, na który trzeba uważać.
Do coupe, które pokazano jesienią ubiegłego roku dołącza otwarty Vanquish Volante. To pierwszy kabriolet marki, w którym karoserię wykonano niemal w całości z włókien węglowych i Volante o najsztywniejszej konstrukcji w całej, 100-letniej historii Aston Martina. Ale sztywniakiem z pewnością nie jest!
Po wyścigowym Rapide S, który połykając kilometry Nordschleife karmił się benzyną i wodorem, powstałym we współpracy z Alset Global, czas na pierwszą hybrydę Aston Martina typu plug-in. Tym razem na warsztat wzięto coupe DB9, a inicjatorem całego zajścia był niemiecki zakład Bosch Engineering.
Trzy i pół roku temu informowaliśmy o projekcie sportowego auta Clemara Bucci'ego, argentyńskiego weterana kierownicy. Bucci zmarł w styczniu 2011 roku w wieku 90 lat i nie doczekał się niestety spełnienia swojego marzenia. Jego realizacji dopilnowała rodzina, a auto pokazano kilka dni temu.
W tym roku mija dokładnie dziewięćdziesiąt lat od kiedy na samochodzie Alfy Romeo pojawił się po raz pierwszy symbol czterolistnej koniczyny, po włosku "quadrifoglio verde". Na początku miało to przynosić szczęście samochodom wyścigowym, dziś towarzyszy najszybszym wersjom aut drogowych marki.
Na 4 Series Coupe w wersji seryjnej BMW kazało nam czekać tylko siedem miesięcy, które upłynęły od ujawnienia konceptu. To już czwarta generacja coupe klasy średniej, firmowanego przez niemiecki koncern, która zastępuje 2-drzwiową serię 3 i całkowicie odcina się od wariantów nadwoziowych z większą liczbą drzwi.
Bentley obchodzi dziś dziesiątą rocznicę swojej czwartej i jak na razie ostatniej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Obecnie Brytyjczycy nie mają maszyny klasy LMP1, więc na kolejną wygraną się nie zanosi. Swój powrót na tor marka wiąże z autem klasy GT3, zbudowanym na bazie Continental GT.
Z większych graczy za wyścigową GT 86 z prawdziwego zdarzenia zabierało się do tej pory Gazoo Racing i niemieckie Toyota Motorsport, których wysiłki mogliśmy obserwować już w Europie. Teraz dołącza do nich oddział Toyota Racing Developments, który pokaże swoje auto podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Powrót Porsche do wyścigów pokroju 24-godzinnego Le Mans idzie zgodnie z planem, a nawet lepiej. Już wczoraj, czyli kilka tygodni przed planowanym terminem, na tor testowy w Weissach po raz pierwszy wyjechał zupełnie nowy model wyścigowy marki, który weźmie udział w serii World Endurance Championship.