Za rok 24-godzinny wyścig Le Mans czekają wielkie zmiany: nowe regulacje, nowe samochody, powrót Porsche i jeszcze więcej eksperymentów. W miniony weekend było jeszcze po staremu. O swoją dwunastą wygraną walczyło Audi, w czym po raz drugi próbowała przeszkodzić Toyota. Czy skończyło się tylko na próbach?
We włoskim Studiotorino praca wre. Turyńskie studio nadwoziowe pracuje nie tylko nad własną wersją Porsche Caymana, ale również pobudza wyobraźnię młodych stylistów, wspierając konkursy stylistyczne i obejmując patronem prace dyplomowe. Efektem takich działań jest sportowe auto o nazwie Coupetorino 2013.
Całodobowy wyścig Le Mans uświetnić miał w tym roku elektryczny prototyp z wodorowymi ogniwami paliwowymi od GreenGT, ale tak się nie stanie. Auto nie jest po protu jeszcze gotowe na takie wyzwanie. Garaż numer 56 w przyszłym roku zajmie pewniejszy typ - zespół Nissan Motorsports z własnym eksperymentem.
Ten weekend to największy z dotychczasowych sprawdzianów dla zupełnie nowego, wyścigowego Vipera GTS-R. Amerykańska maszyna wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z zamiarem nie tylko wygranej w swojej klasie, ale także przyciągnięcia klientów. Wersja na sprzedaż jest już gotowa - oto Viper GT3-R.
Chevrolet bardzo skutecznie broni się przed zdradzeniem wszystkich szczegółów na raz i odsłania najnowsze Corvette Stingray w odcinkach, nieraz bardzo oszczędnych. Po najnowszym epizodzie, poświęconym osiągom auta, o samochodzie wiemy prawie wszystko. Ale i tu jest pewien haczyk, na który trzeba uważać.
Do coupe, które pokazano jesienią ubiegłego roku dołącza otwarty Vanquish Volante. To pierwszy kabriolet marki, w którym karoserię wykonano niemal w całości z włókien węglowych i Volante o najsztywniejszej konstrukcji w całej, 100-letniej historii Aston Martina. Ale sztywniakiem z pewnością nie jest!
Po wyścigowym Rapide S, który połykając kilometry Nordschleife karmił się benzyną i wodorem, powstałym we współpracy z Alset Global, czas na pierwszą hybrydę Aston Martina typu plug-in. Tym razem na warsztat wzięto coupe DB9, a inicjatorem całego zajścia był niemiecki zakład Bosch Engineering.
Trzy i pół roku temu informowaliśmy o projekcie sportowego auta Clemara Bucci'ego, argentyńskiego weterana kierownicy. Bucci zmarł w styczniu 2011 roku w wieku 90 lat i nie doczekał się niestety spełnienia swojego marzenia. Jego realizacji dopilnowała rodzina, a auto pokazano kilka dni temu.
W tym roku mija dokładnie dziewięćdziesiąt lat od kiedy na samochodzie Alfy Romeo pojawił się po raz pierwszy symbol czterolistnej koniczyny, po włosku "quadrifoglio verde". Na początku miało to przynosić szczęście samochodom wyścigowym, dziś towarzyszy najszybszym wersjom aut drogowych marki.
Na 4 Series Coupe w wersji seryjnej BMW kazało nam czekać tylko siedem miesięcy, które upłynęły od ujawnienia konceptu. To już czwarta generacja coupe klasy średniej, firmowanego przez niemiecki koncern, która zastępuje 2-drzwiową serię 3 i całkowicie odcina się od wariantów nadwoziowych z większą liczbą drzwi.