O dominację w segmencie hiper samochodów z napędem hybrydowym walczą od tego roku Ferrari, Porsche i McLaren, z którymi starcie odpuścił sobie Jaguar. Ale nie tylko na najwyższym szczeblu jest wiele do ugrania. Bardziej przystępny przedział cenowy aut sportowych zamierza zdominować BMW z coupe i8.
Audi połączyło siły ze studiem ItalDesign i przygotowało koncept Nanuk, będący mieszanką samochodu terenowego i sportowego coupe. Brzmi i wygląda znajomo? Te same kryteria spełniał pokazany kilka miesięcy temu, włoski Parcour na bazie Gallaro. Na czym polega różnica? Otóż Audi "straszy" potężnym dieslem.
Brabus już od kilku lat nie inwestuje w próby bicia rekordów prędkości maksymalnej w kategorii limuzyn, ale wcale nie znaczy to, że jego produkty osłabły albo zwolniły. Jest wręcz przeciwnie! Na bazie najnowszej klasy S przygotowano model 850 iBusiness, który w swojej kategorii wagowej nie ma sobie równych.
918 Spyder wykluwał się kilka lat. Na początku, w 2010 roku był koncept, później wizja wersji wyścigowej, szpetny prototyp z wnętrznościami na wierzchu, prototypy w znajomych kolorach i w końcu egzemplarze przedprodukcyjne bez maskowania i wymyślnego malowania. Ale już koniec podchodów. Oto wersja seryjna.
Jaguar przygotowuje się do dołączenia do marek, których dochody kręcą się w dużej mierze wokół samochodów typu SUV. Brytyjska marka nie miała w swojej ofercie jeszcze niczego podobnego, dlatego też pierwsze kroki stawia pod przykrywką konceptu. W tę jakże odpowiedzialną rolę wciela się wizja C-X17.
Daimlerowi nie brakuje pomysłów na kolejne warianty najnowszej klasy A. Tym razem koncern sięgnął po sedana CLA 45 AMG, na bazie którego przygotował model wyścigowy Racing Series. Marka wierzy, że pojazd będzie równie dużym sukcesem, co SLS AMG GT3, który od roku 2010 sprzedał się w 67 egzemplarzach.
Cztery i pół roku temu Mercedes-Benz zastąpił serię CLK klasą E Coupe. W przyszłym roku podobny los spotka wielkie coupe serii CL, które zostanie zastąpione dwudrzwiową klasą S. Zmianę warty zwiastuje zamaszysty koncept, który można oglądać na trwającym do 22 września salonie samochodowym we Frankfurcie.
W lipcu tego roku Bugatti zapoczątkowało serię sześciu specjalnych wydań Veyrona Grand Sport Vitesse, upamiętniających najważniejsze postaci w przedwojennej historii firmy. Teraz czas na ciąg dalszy. Drugi samochód z rodziny Les Legendes de Bugatti poświęcono Jeanowi Bugatti, synowi założyciela marki.
Czy komuś spóźnia się dostawa klasy G 63 AMG w wersji z sześcioma kołami i napędem na te wszystkie sześć kół? Jeśli tak i jeśli może poczekać jeszcze dłużej, ale na coś jeszcze bardziej niedorzecznego, to powinien od razu zaprzyjaźnić się z Brabusem. Tuner ma już gotową odpowiedź na 6x6 ze Stuttgartu.
Jeśli ktoś już teraz planuje na jakie wiosenne zakupy będzie oszczędzał przez jesień i zimę, Audi ma dla niego gotową propozycję. To uzupełnienie rodziny A3, która obejmuje już wersje 3-drzwiowe, 4-drzwiowe oraz kombi. Ostatnim elementem układanki jest kabriolet, który chce być liderem w swojej klasie.