Monte Carlo Automobile zwykło pokazywać swoje dokonania przy okrągłych rocznicach. Poprzedni model pokazano na 25-lecie firmy i pięćdziesiąte urodziny księcia Alberta II, od których minęło już pięć lat. Najnowszy pojazd przypieczętowuje trzy dekady aktywności MCA. Jest nim supercoupe o nazwie Rascasse.
Od oficjalnych komunikatów zwiastujących powrót na rynek zakładu Automobili Turismo e Sport minęło osiem miesięcy. Czas ten włoska firma wykorzystała na dopracowanie pierwszego modelu, spartańskiego Sport 1000. Samochód, przeznaczony w pierwszej kolejności do jazdy torowej, można już zamawiać.
Za rok 24-godzinny wyścig Le Mans czekają wielkie zmiany: nowe regulacje, nowe samochody, powrót Porsche i jeszcze więcej eksperymentów. W miniony weekend było jeszcze po staremu. O swoją dwunastą wygraną walczyło Audi, w czym po raz drugi próbowała przeszkodzić Toyota. Czy skończyło się tylko na próbach?
We włoskim Studiotorino praca wre. Turyńskie studio nadwoziowe pracuje nie tylko nad własną wersją Porsche Caymana, ale również pobudza wyobraźnię młodych stylistów, wspierając konkursy stylistyczne i obejmując patronem prace dyplomowe. Efektem takich działań jest sportowe auto o nazwie Coupetorino 2013.
Całodobowy wyścig Le Mans uświetnić miał w tym roku elektryczny prototyp z wodorowymi ogniwami paliwowymi od GreenGT, ale tak się nie stanie. Auto nie jest po protu jeszcze gotowe na takie wyzwanie. Garaż numer 56 w przyszłym roku zajmie pewniejszy typ - zespół Nissan Motorsports z własnym eksperymentem.
Ten weekend to największy z dotychczasowych sprawdzianów dla zupełnie nowego, wyścigowego Vipera GTS-R. Amerykańska maszyna wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z zamiarem nie tylko wygranej w swojej klasie, ale także przyciągnięcia klientów. Wersja na sprzedaż jest już gotowa - oto Viper GT3-R.
Chevrolet bardzo skutecznie broni się przed zdradzeniem wszystkich szczegółów na raz i odsłania najnowsze Corvette Stingray w odcinkach, nieraz bardzo oszczędnych. Po najnowszym epizodzie, poświęconym osiągom auta, o samochodzie wiemy prawie wszystko. Ale i tu jest pewien haczyk, na który trzeba uważać.
Do coupe, które pokazano jesienią ubiegłego roku dołącza otwarty Vanquish Volante. To pierwszy kabriolet marki, w którym karoserię wykonano niemal w całości z włókien węglowych i Volante o najsztywniejszej konstrukcji w całej, 100-letniej historii Aston Martina. Ale sztywniakiem z pewnością nie jest!
Po wyścigowym Rapide S, który połykając kilometry Nordschleife karmił się benzyną i wodorem, powstałym we współpracy z Alset Global, czas na pierwszą hybrydę Aston Martina typu plug-in. Tym razem na warsztat wzięto coupe DB9, a inicjatorem całego zajścia był niemiecki zakład Bosch Engineering.
Trzy i pół roku temu informowaliśmy o projekcie sportowego auta Clemara Bucci'ego, argentyńskiego weterana kierownicy. Bucci zmarł w styczniu 2011 roku w wieku 90 lat i nie doczekał się niestety spełnienia swojego marzenia. Jego realizacji dopilnowała rodzina, a auto pokazano kilka dni temu.