Aktualności
27.12.2014

Tesla Roadster 3.0 Beta testy

Obecne w coraz większej liczbie krajów Tesla Motors przygotowuje kolejny pakiet ulepszeń dla swojego pierwszego modelu, elektrycznego Roadstera, którego produkcję zakończono kilkanaście miesięcy temu. Na właścicieli aut z genami Lotusa czekają przede wszystkim zupełnie nowe baterie, które pozwolą na znaczące zwiększenie zasięgu.

Ostatnie egzemplarze Tesli Roadster, wersje 2.5 oraz limitowane Final Edition, rozeszły się pod koniec 2012 roku, a cała produkcja zakończyła się po zbudowaniu około 2,6 tysięcy pojazdów. Kolejnym ruchem marki było wprowadzenie na rynek czterodrzwiowej limuzyny Model S, która doczekała się niedawno napędu na wszystkie cztery koła. To właśnie dzięki doświadczeniom z Modelem S możemy dzisiaj mówić o Roadsterze w wersji 3.0, który na chwilę obecną istnieje jedynie jako prototyp (na zdjęciach widoczne są starsze wersje).

Tesla Roadster

Najważniejszą zmianą w Roadsterze 3.0 będą baterie. Nowe przy podobnych rozmiarach pozwolą na zgromadzenie o 31% więcej energii, dokładnie: 70 kWh. Druga nowość to zmiany w aerodynamice, prowadzące do 15-procentowego zmniejszenia współczynnika oporu powietrza: z 0,36 do 0,31. Trzecia i ostatnia zmiana to 20-procentowe zmniejszenie oporów toczenia. Złożą się na to m.in. nowe łożyska, przeprojektowany układ hamulcowy oraz ogumienie ze współczynnikiem oporu toczenia Crr zmniejszonym z 11 do 8,9 kilogramów na tonę (siła/obciążenie).

Tesla Roadster

Roadster z litowo-jonowymi bateriami, które w 2008 roku były szczytem techniki, pozwalał na pokonanie do 395 kilometrów na jednym ładowaniu. W przypadku wersji 3.0 twórcy auta mówią o poprawie w wysokości 40-50% i zasięgu przekraczającym 645 kilometrów przy odpowiednich warunkach pogodowych i prędkości. Aby dowieść swoich racji prototyp w pierwszych tygodniach stycznia zostanie wysłany w podróż bez postojów z San Francisco do odległego o około 560 kilometrów Los Angeles. Na razie nie wiadomo kiedy pakiet 3.0 trafi do sprzedaży.

Skomentuj na forumUdostępnij