Niemiecka IMSA znana z imponującego pakietu modyfikacji dla Lamborghini Gallardo pod tytułem GTV (ponad 600 KM!) grzebnęła jakiś czas temu również przy coupe Murcielago LP640. Zakład niestety nie pokusił się wtedy o modyfikacje silnika, co teraz naprawia. I to z nawiązką.
Brytyjskie Caral Automotive oferujące dotychczas między innymi silnie zmodyfikowanego Vaxhalla VX 220 (znanego u nas jako Opel Speedster) zaopatrzonego w V6 z General Motors wyniosło swoje dzieło na kolejny poziom. W ofercie znalazł się właśnie roadster napędzany V8!
Przed paroma chwilami informowaliśmy, że być może już za dwa lata na rodzimym rynku Tesli Roadster pojawi się jej bezpośredni konkurent, Dodge EV. W Europie jednak sprawy potoczą się zapewne znacznie szybciej - Ruf zapowiedział właśnie na paryski salon elektrycznego... Caymana!
Chrysler przymierza się do poszerzenia oferty o auto z napędem elektrycznym. Amerykanie zamierzają w ciągu najbliższych lat wprowadzić takie rozwiązanie w pojazdach z napędem na jedną oś jak i 4x4. Pierwszy z nich pojawi się już w 2010 roku. Będzie nim Jeep, Dodge lub Chrysler.
Hamann, który między modelami BMW, Porsche, Ferrari i Lamborghini czuje się jak ryba w wodzie, wchodzi właśnie na nowe tereny. Niemcy ruszają prosto na północny-zachód, przemierzają głębiny i wychodzą na ląd, na którym grasuje Aston Martin. Owocem pierwszego spotkania dwóch światów jest V8 Vantage.
Przed kilkoma dniami włoskie Maserati zapowiedziało na swojej stronie internetowej niespodziankę, którą pokażą dopiero na salonie w Paryżu. Wśród odpowiedzi, które mieli typować internauci pojawił się między innymi nowy samochód. Widocznie ilość głosów nań była przytłaczająca - Maserati właśnie ujawniło w jego temacie pierwsze informacje (chyba, że niespodzianką będzie co innego).
Włoskie Lamborghini konsekwentnie serwuje nam kolejne elementy układanki pod tytułem "To nie tylko nowe Lamborghini. To nowy świat". Odsłaniają one coraz więcej auta, ale to, co najważniejsze pozostaje w dalszym ciągu tajemnicą.
Francuskie PGO Automobiles znane w ostatnim czasie z dwóch małych roadsterów silnie inspirowanych pierwszymi modelami Porsche przygotowuje na salon samochodowy w Paryżu zupełnie nowe coupe. Nowe auto firmy, która zaczynała przeszło ćwierć wieku temu od produkcji replik będzie nosiło imię Hemera.
Bentley żegna się ostatecznie z klasycznym modelem Arnage. Auto produkowane jeszcze od 1998 roku dokona żywota w postaci limuzyny Final Series łączącej w sobie luksus znany z dotychczasowej linii oraz zrywność i osiągi najmocniejszego Arnage T.
Australijczycy najwyraźniej wzięli sobie głęboko do serca fakt, że ich kraj, gdy przychodzi do superaut ma niewiele do powiedzenia poza paroma nieartykułowanymi dźwiękami. Już w przyszłym roku mamy zobaczyć gotowe do produkcji współczesne wcielenie Bolwella Nagari oraz coś zupełnie nowego - coupe egzotycznej marki Zandonella.