Już w przyszłym roku brytyjska Lagonda wchłonięta przed przeszło 60 laty przez Aston Martina będzie obchodzić swoje setne urodziny. Już teraz prezydent Astona, Ulrich Bez, zapowiada, że ta rocznica nie pozostanie bez echa, a nawet więcej - marka Lagonda zostanie wskrzeszona!
Holenderski Spyker po mozolnym wygrzebaniu się z finansowego dołka, z którego jeszcze na dobrą sprawę całkiem nie wyszedł, krótkim flircie z Formułą 1 oraz pozbawionych oczekiwanych sukcesów startach w wyścigach GT zamierza połączyć jeden koniec tej nierównej walki z drugim. Jeszcze w tym roku firma ma wypuścić na rynek limitowany model uliczny odpowiadający charakterem modelom wyścigowym.
Brytyjczycy uwielbiają Track Days, na co najlepszym przykładem jest mnogość aut, którymi można po ciężkim tygodniu pracy wyszaleć się na torze wyścigowym. Do tego elitarnego grona dołączyła niedawno manufaktura Aeon, której oferta modelowa osiągnęła właśnie pełne nasycenie.
Christian Abt po udanej modyfikacji RS6 Avant, w ramach której mocarne kombi w miejsce 580 KM otrzymuje okrągłe 700, zabrał się za Q5, czyli zminiaturyzowane Q7 - jednego z najbardziej ekskluzywnych SUV'ów świata. Co powstało z połączenia go z wizją niemieckiego tunera?
Niejaki Tim Divers oraz Mike Warn przez większą część minionego roku próbowali obrócić w rzeczywistość coś, co jeszcze kilka lat temu było tylko żartem - połączyć kombi z lat '60 ubiegłego stulecia z mechaniką Ferrari. Efekt końcowy przeszedł wszelkie oczekiwania zdobywając właśnie nagrodę imienia Dona Ridlera, którą wyróżniane są najwspanialsze hot rody.
Pokazany przed kilkoma miesiącami w Genewie koncept Bocanegra nabiera sensu - hiszpański Seat na nieco ponad miesiąc przed oficjalną premierą ujawnia najważniejsze szczegóły odnośnie najmocniejszej i najszybszej odmiany swojej Ibizy. Auto dziedziczące wiele pomysłów stylistycznych po Bocanegrze otrzymuje tradycyjny przydomek Cupra.
Już za pięć lat obok R8 ze stajni Audi powinno wyjeżdżać również małe R3, które ma zastąpić niedoszłe R4 w walce o klienta z pojazdami typu Mazda MX-5, ale nie zagrażać będącemu w tej samej rodzinie Porsche Boxsterowi i Caymanowi. Auto już w listopadzie ma zostać dyskretnie zapowiedziane przez koncept Volkswagena, wspólnie z którym R3 zostanie opracowane.
Shiraz zaprojektowany przez hiszpańskiego designera Miguela Angela Iranzo Sancheza zapewnił twórcy stypendium Master In Car Design w Walencji oraz zupełnie nowego Nissana Note. Auto łączy w sobie w odważny sposób to, co miesza się choćby w BMW X5 i X6 - sport z tradycyjnym SUV'em.
W listopadzie ubiegłego roku brytyjskie V Eight podjęło się odbudowy 50 egzemplarzy słynnego Jensena Interceptora, najbardziej egzotycznego, zaawansowanego technicznie i najdroższego sportowego samochodu lat sześćdziesiątych. Obecnie ukończono już 30 egzemplarzy, a firma zapowiada swój kolejny, jeszcze większy krok.
W pierwszych miesiącach tego roku, po dwóch latach obecności na rynku, sprzedaż Veyrona sięgnęła 220 z 300 zaplanowanych egzemplarzy, z których 132 dostarczono już do klientów. Żywot supercoupe nieubłaganie dobiega do końca i nieoficjalnie mówi się, że jego przypieczętowaniem może być urzeczywistnienie zapowiadanej od dawna wersji GT.