Wszystko wskazuje na to, że kolejna, dwunasta już seria kultowego, brytyjskiego programu motoryzacyjnego Top Gear wystartuje nieco później, niż pierwotnie przewidywano. Pierwszy odcinek miałby pojawić się na początku listopada, a nie już w trzecim tygodniu tego miesiąca.
W ciągu ostatnich miesięcy liczba koncernów prezentujących nam 4-drzwiowe, sportowe mutacje sedanów z coupe drastycznie wzrosła. I nie należy się spodziewać, że ta tendencja się zmieni. A nawet więcej - podobne pomysły adaptowane są również do innych środowisk. Na przykład do... publicznego transportu miejskiego!
Latem 2003 roku rosyjska Lada zaprezentowała na moskiewskim salonie wyścigowy model Revolution. Do końca 2006 roku auto zbudowano w ilości ponad 50 egzemplarzy, a w tym czasie pracowano już nad Revolution III. Po miesiącach wytężonych prac ścigacz debiutuje na trwającej właśnie wystawie w Paryżu.
Znamy już zwycięzcę piątego konkursu stylistycznego Peugeota, który w ciągu kilku ostatnich lat dał światu tak kosmiczne koncepty, jak Moonster, Moovie czy 4002. Motywem przewodnim tegorocznych zmagań był pojazd metropolii przyszłości. Z około 2,5 tysiąca zgłoszeń wyłoniono 29 finalistów, z których 10 projektów wytypowanych przez internautów z całego świata przeszło do ścisłego finału. Specjalne jury wyłoniło z nich tego jedynego.
Przy okazji salonu samochodowego w Paryżu Japończycy zajmują oficjalne stanowisko w sprawie twierdzeń Porsche sprzed kilku dni jakoby rekordowy czas Nissana GT-R na Nordchleife nie został uzyskany autem w pełni fabrycznym. Riposta pozostawia Niemców z pustymi rękoma.
Na rozpoczynającym się dziś dla zwykłych zjadaczy chleba salonie samochodowym w Paryżu debiutuje przed szeroką publicznością zupełnie nowe Ferrari - znane już od wielu tygodni cabrio/coupe California. Jeśli teraz ktoś zdecydowałby się na jego zakup czeka go spore rozczarowanie.
W ostatnich latach francuskie Venturi przejęte przez firmę z Monako przekwalifikowało się z producenta sportowych coupe i roadsterów, na producenta aut o napędzie... elektrycznym i słonecznym, wśród których przeważają nadal sportowe pozycje. Na trwającym właśnie salonie samochodowym w Paryżu firma jeszcze bardziej eksploruje obraną ścieżkę.
Zmagania w kategorii tuningu współczesnego wcielenia Volkswagena Scirocco można oficjalnie uznać za rozpoczęte. Po pakiecie przygotowanym przez działającego od prawie 60 lat Oettingera do gry dołącza inny zasłużony zawodnik - Abt mieszające w autach koncernu VW już od przeszło pół wieku.
Oczekiwania w stosunku do stoiska Aston Martina na salonie samochodowym w Paryżu były duże. Brytyjczycy sprawili jednak niespodziankę i nie dość, że nie pokazali 4-drzwiowego gran turismo Rapide w wersji produkcyjnej to jeszcze przyjechali z prototypowym One-77, którego w większości skryli pod szarym płaszczem.
Na salonie samochodowym w Paryżu koncern PSA prezentuje całą gamę koncepcyjnych hybryd pod wspólną nazwą HYmotion4. Mamy tu mniejsze i większe SUV'y, jest też 4-drzwiowe gran turismo. Ale Francuzi posunęli się jeszcze dalej: pokazali również hybrydową... rajdówkę!