Tęskniliście za tuningiem RS6 Avant? Jeśli tak mamy kolejną propozycję, już szóstą (po MTM, Abt, Digi-Tech, Kicherer i B&B). Tym razem kombi wylądowało pod okiem specjalistów z zakładu IMSA, który specjalizuje się przede wszystkim w tuningu aut Lamborghini.
Niejaki Iman Maghsoudi twierdzi, że auta przyszłości będą poruszać się tak szybko, że operowanie nimi będzie znacznie wykraczać poza zdolności zwykłych zjadaczy chleba. Dlatego też designer pokłada wszelkie nadzieje w komputerach, czemu daje wyraz koncepcyjnym Ferrari o nazwie Mozna.
Zapewne kojarzycie pewien interesujący fakt łączący legendarnego McLarena F1 z 24-karatowym złotem. Cienką warstwą cennego kruszcu wyścielono komorę silnika tego supercoupe. Dziś Anglicy idą znacznie dalej, ale tym razem mają na uwadze względy estetyczne a nie gospodarkę cieplną pojazdu.
Niemiecki Kicherer po krótkim romansie z Audi w postaci kombi RS6 Avant powraca na właściwy tor, czyli do aut z trójramienną gwiazdą na nosie. Tuner odbija sobie małą "zdradę" z pełną siłą - zabiera SL 63 AMG prosto do sex-shopu i zaopatruje w wysublimowany zestaw S&M.
Całkiem niedawno w obiektywie kamery zawieszonej przy wjeździe na Nordschleife pojawił się Viper ACR, bezkompromisowy ścigacz z pozwoleniem na poruszanie się po zwykłych ulicach, który ma utrzeć nosa Corvette ZR1. I według nieoficjalnych doniesień utarł, i to porządnie!
Zjawiskowe R8 od dawna prosiło się o bojową ewolucję, która mogłaby mieszać innym szyki na torach wyścigowych całego świata. Nieliczne próby stworzenia takowego pojazdu podejmowały dotychczas jedynie prywatne zespoły i zakłady, ale kres tych praktyk jest już bliski - temat podjęło samo Audi.
Volkswagenowskie Bugatti ma do opchnięcia jeszcze jakieś 80 egzemplarzy Veyrona coupe, do którego w marcu przyszłego roku dołączy otwarty Veyron Grand Sport. W puli tej znajduje się kilka sztuk limitowanej edycji Fbg, za którą stoi paryski Hermes. Klientów ku niej napędzić mają nowe palety kolorów.
Już w marcu przyszłego roku na salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje RS5 - najpotężniejsza wariacja w temacie coupe Audi plasującego się dokładnie między gorącym R8 a małym TT. Muły testowe auta widywane są coraz częściej, ale sam pojazd pozostaje ciągle wielką tajemnicą.
Nie ma wątpliwości, że Niemcy wiodą prym w tuningu. Ale z pewnością nie mają nań monopolu. Dobitnie udowadnia to na przykład szwajcarski Sportec, który prezentuje właśnie własną wizję najnowszej generacji Porsche 911 GT2 nanosząc na jej dach rodzimą flagę.
Dzięki MTM, Abt, B&B i Kichererowi wiemy już, że z najnowszego Audi RS6 można bez problemu wycisnąć 700 koni mechanicznych. Co jednak, gdy nie interesuje nas aż taka moc a chcemy, podobnie jak produkty wymienionych tunerów, bez zająknięcia przekraczać na niemieckich autostradach 300 km/h? Wtedy wypada zgłosić się do Digi-Tec.